استاد دانشگاه شیراز دانشمند برتر آکادمی علوم دنیا شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه شیراز، حمیدرضا پور قاسمی هم اکنون به عنوان دانشیار بخش مهندسی منابع طبیعی و محیط زیست در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز مشغول تدریس و پژوهش است.

استاد دانشگاه شیراز دانشمند برتر آکادمی علوم دنیا شد

آکادمی علوم دنیا (TWAS) با هدف پیشرفت علم در کشورهای در حال توسعه در سال 1983 در Trieste کشور ایتالیا با گروهی از دانشمندان ممتاز دنیا و به افتخار پروفسورعبدالسلام برنده جایزه نوبل از کشور پاکستان بنیان گذاری شد.

در حال حاضر TWAS دارای 1116 عضو از 90 کشور دنیاست که 73 عضو آن از کشورهای درحال توسعه هستند. اعضای TWAS از دانشمندان زیر 40 سال و بر اساس فعالیت های پژوهشی انتخاب و معرفی می شوند.

پس از داوری اولیه، 10 دانشمند جوان معرفی و سپس کمیته TWAS از بین 10 پژوهشگر معرفی شده، 5 نفر نهایی را انتخاب و آنها را به مدت 5 سال تحت حمایت های پژوهشی قرار می دهد.

نکته قابل توجه آن است که پژوهشگران برتر در 10 گروه علمی با یکدیگر رقابت می کنند که دارای تخصص های مختلف اعم از کشاورزی، شیمی، ریاضیات، فیزیک، اقتصاد، علوم پزشکی، بیولوژی مولکولی- سلولی، سیستم های بیولوژیک، علوم مهندسی، علوم زمین و نجوم می باشند.

پژوهشگر برتر کشور در بخش کشاورزی (سال 1395)، مجری و همکار در 7 طرح پژوهشی، پژوهشگر جوان دانشگاه شیراز (1397)، پژوهشگر برتر دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز (1396)، استاد نمونه آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز (1396)، چاپ سه کتاب در انتشارات معتبر بین المللی Elsevier و Springer، 120 مقاله ISI در مجلات معتبر بین المللی، 45 مقاله در مجلات ISC، داور 51 مجله بین المللی و 22 مجله ملی و راهنمایی و مشاوره 44 رساله دکتری و خاتمه نامه کارشناسی ارشد؛ در کارنامه علمی و پژوهشی دکتر حمیدرضا پورقاسمی، این استاد پرتلاش دانشگاه شیراز مشاهده می شود.

پیش از این بهرام همتی نژاد، استاد دانشگاه شیراز جایزه جوان TWAS را دریافت کرده بود.

گفتنی است پروفسور افسانه صفوی، پروفسور کرامت الله ایزدپناه و پروفسور حبیب فیروزآبادی از استاد دانشگاه شیراز هستند که هم اکنون در TWAS عضویت دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 326

به "استاد دانشگاه شیراز دانشمند برتر آکادمی علوم دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد دانشگاه شیراز دانشمند برتر آکادمی علوم دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید