اسکوچیچ: به مردم ایران قول داده ایم به جام جهانی می رویم

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما به مردم ایران قول داده ایم به جام جهانی برمی گردیم. ما همه کوشش مان را به کار می گیریم این قول محقق گردد.

اسکوچیچ: به مردم ایران قول داده ایم به جام جهانی می رویم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، به نقل از سایت فیفا، تیم ملی فوتبال ایران در این سال های اخیر در جام جهانی حضور داشته است. این تیم با راهنمایی کارلوس کی روش در جام جهانی 2014 برزیل حضور پیدا کرد و در جام جهانی 2018 نیز به عنوان نخستین تیم آسیایی به این رقابت ها راه یافت. اگرچه ایران از راهیابی به دور بعدی بازماند، اما مقابل پرتغال، اسپانیا و مراکش نمایش خیره نماینده ای داشت.

بعد از رفتن کی روش از ایران، فدراسیون فوتبال ایران مارک ویلموتس را به خدمت گرفت، اما با توجه به نتایج ناامیدنماینده ای که او در رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 داشت، این مربی هم ایران را ترک کرد.

مربی جدید به نام دراگان اسکوچیچ از کرواسی که مصاحبه ای با سایت فیفا داشته راهنمایی تیم ملی ایران را برعهده گفت.

اسکوچیچ گفت: راهنمایی تیم ملی ایران افتخار عظیمی است. وظیفه من مقابل 80 میلیون ایرانی که از تیم ملی خود حمایت می نمایند بسیار عظیم است. من برای این پروژه با عزم و اراده بالا آماده هستم.

نگاهی کوتاه به رزومه اسکوچیچ نشان می دهد این مربی برای نخستین بار راهنمایی یک تیم ملی را برعهده گرفته است. این مربی 51 ساله تمام دوران مربیگری خود را در باشگاه هایی در کرواسی و کشور های حوزه خلیج فارس از جمله العربی کویت و النصر عربستان گذرانده است. با وجود اینکه او تجربه ملی نداشته، اما به نظر می رسد از مسئولیتی که دارد مطلع است.

اسکوچیچ در ادامه این مصاحبه با اشاره به فعالیتش در تیم های باشگاهی، یادآور شد: در مقایسه با تیم باشگاهی، فعالیت در تیم ملی به شما اجازه می دهد تا از استخر عظیم بازیکنان، شما انتخابی هایی داشته و بتوانید فلسفه تان را کم کم تزریق کنید، اگرچه شما همواره محدودیت های زمانی برای اجرای ایده هایتان دارید.

ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 دو شکست مقابل عراق و بحرین داشت. با توجه به کیفیتی که بازیکنان ایران دارند عملکرد ایران به اندازه کافی خوب نبود؛ بنابراین برنامه جدید برای برگرداندن ایران به جهت چیست؟

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال گفت: ما به زودی آنالیزی از تیم خودمان و حریفان خواهیم داشت. ما همچنین به دنبال بازیکنان جدیدی هستیم که ممکن است به تیم اضافه شوند. من تصور روشنی از بهبود عملکرد ایران دارم.

ایران با 2 شکستی که داشته در گروه C در رده سوم واقع شده است، صندلیی که صعود ایران را به مرحله بعدی به دنبال نخواهد داشت. سرمربی تیم ملی ایران درباره خطر حذف ایران از جام جهانی، مطرح کرد: صندلی فعلی ما بد است، اما ما ناامید نیستیم. 3 بازی از 4 بازی ما در خانه مانده جایی که ما حمایت عظیمی را از طرفداران ایران خواهیم داشت. من اعتقاد دارم ما گروهی از بازیکنان باکیفیت داریم چیزی که من را خوشبین می نماید.

البته از سوی اسکوچیچ دلایلی برای خوشبینی وجود دارد؛ دو ملاقات بعدی ایران مقابل هنگ کنگ و کامبوج خواهد بود که در کاغذ ایران باید پیروز گردد. آن ها در ادامه میزبان عراق و بحرین خواهند بود که باید برای صعود آن ها را شکست دهند.

اسکوچیچ در این باره گفت: ما باید حرفه ای باشیم و به همه تیم ها از جمله کامبوج و هنگ کنگ احترام بگذاریم.

ایران در 5 دوره جام جهانی حضور داشته است. این تیم برای دومین سال متوالی در سال های 2014 و 2018 در جام جهانی شرکت کرد و هدف این است سومین دوره متوالی را تجربه کند.

سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: ما به مردم ایران قول داده ایم به جام جهانی برمی گردیم. ما همه کوشش مان را به کار می گیریم این قول محقق گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3963

به "اسکوچیچ: به مردم ایران قول داده ایم به جام جهانی می رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوچیچ: به مردم ایران قول داده ایم به جام جهانی می رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید