افرادی که کارت سوخت ندارند بخوانند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، از زمان اجرای طرح سهمیه بندی بنزین تا به امروز تقاضا برای کارت سوخت افزایش یافت اما هنوز خودروهایی وجود دارند که فاقد کارت سوخت هستند که صاحبان آنها به راحتی می توانند با مراجعه به پلیس +10 و ثبت درخواست نسبت به دریافت کارت خود اقدام نمایند.

افرادی که کارت سوخت ندارند بخوانند

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، زمستان سال گذشته، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت که بازگشت کارت سوخت جدی است و از مالکان خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت خواست که برای دریافت کارت سوخت المثنی اقدام نمایند. درنهایت استفاده از کارت سوخت اجباری شد و عرضه بنزین در صندلی های سراسر ایران از 22 مردادماه سال جاری صرفاً با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو امکانپذیر شد. با این وجود تا اول شهریور گشایش خاصی در این رابطه صورت نگرفت؛ چراکه کارت سوخت صندلی داران در اختیار تمام متقاضیان قرار داشت و هر فردی تا هر میزانی که تمایل داشت می توانست سوخت گیری کند.

اما از اول شهریورماه به بعد میزان سوخت گیری با کارت آزاد صندلی ها در کل کشور در هر بار سوخت گیری، از 60 لیتر به 30 لیتر کاهش یافت و در مرحله بعدی از 16 مهرماه، بار دیگر سهمیه کارت سوخت صندلی داران به 20 لیتر در هر بار سوختگیری کاهش پیدا کرد.

بالاخره بامداد آدینه 24 آبان، بنزین سهمیه بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه ای (60 لیتر ماهانه برای خودروهای شخصی) در هر لیتر 1500 تومان و به صورت آزاد 3000 تومان معین شد. با این وجود هنوز افرادی پیروز به دریافت کارت سوخت خود نشده اند.

دو برابر تعداد خودروهای کشور کارت سوخت صادر شده است

در این باره فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: تا کنون به تمام تقاضاهای صدور کارت سوخت پاسخ داده ایم اما ممکن است افرادی به هر دلیلی کارت سوخت نداشته باشند که به راحتی می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه دو برابر خودروهای موجود کارت سوخت صادر شده است، اضافه نمود: افرادی که کارت سوخت ندارند می توانند با مراجعه به پلیس +10 تقاضای خود را ثبت نمایند و به وسیله سایت www.epolice.ir از نحوه صدور کارت خود آگاه شوند.

کاهی با بیان اینکه آمار دقیقی از خودروهایی که تا به امروز اقدام به دریافت کارت سوخت ننموده اند نیست، گفت: به نظر می رسد که تعداد این خودروها کمتر از 10 درصد باشد اما هر چه تقاضا وجود داشته باشد پاسخ خواهیم داد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تاکید بر اینکه مسئله ای برای صدور کارت سوخت وجود ندارد، توضیح داد: به تمام تقاضاها جواب خواهیم داد و افراد به راحتی می توانند تقاضای صدور کارت سوخت نمایند.

برای هر خودرو چند بار کارت سوخت صادر می گردد؟

کاهی با بیان این که ضروری است افراد در نگهداشت کارت سوخت خود دقت کافی را داشته باشند، توضیح داد: اگر به هر دلیلی مالک خودرو تقاضای کارت سوخت المثنی داشته باشد، کارت برای آن فرد صادر می گردد.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع به معنای این نیست که برای هر خودرو دو بار کارت سوخت صادر گردد، اظهار کرد: در شرایط مفقود شدن کارت یا دلایل دیگر کارت سوخت المثنی جدید صادر می گردد و این مساله محدودیتی ندارد.

در خواست المثنی کارت هوشمند سوخت

طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، صدور کارت سوخت هوشمند المثنی فقط به وسیله دفاتر پلیس +10 مقدور است، زیرا افرادی سودجو با هدف دستیابی به اطلاعات شخصی و کارت بانکی و کلاهبرداری از هموطنان و سوء استفاده های احتمالی اقدام به ایجاد سایت های غیرمجاز نمودهاند. بنابراین کسانی که کارت سوخت ندارند و تا به امروز نیز درخواست صدور کارت سوخت ننموده اند، میتوانند خود یا وکیل قانونیشان با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس + 10 مراجعه نمایند. حذف رمز کارت سوخت نیز در این دفاتر قابل انجام است.

مدارک هویتی مالک برای درخواست المثنی کارت هوشمند سوخت نیز به توضیح زیر است: برای اشخاص حقیقی، یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه احتیاج است. برای اشخاص حقوقی نیز معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضاء و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده احتیاج است. دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی از مالک نیز می توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نسبت به اخذ خدمات مورد احتیاج اقدام نمایند.

در خصوص خودروهای لیزینگی (خودروهای اجاره به شرط تملیک)، اسناد و مدارک در اختیار استفاده نماینده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است. مدارک شناسایی وسیله نقلیه نیز شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر می گردد.

اما برای تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس +10 واریز مبلغ 10 هزار تومان در پایانه­های pos بانک ملت مستقر در این دفاتر و اخذ رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از کاربر، مراحلی است که باید طی گردد.

کسانی که در سایت دولت همراه ثبت نام نموده اند، احتیاجی به ارائه درخواست المثنی ندارند. کارت سوخت این اشخاص به وسیله اداره پست به آدرسی که اعلام نموده اند ارسال می گردد.

نحوه پیگیری کارت هوشمند سوخت

متقاضیان کارت های هوشمند سوخت ابتدا باید وارد سایت www.epolice.ir شده و سپس بر روی گزینه کارت سوخت کلیک نمایند. بعد در قسمت پیگیری صدور کارت سوخت نسبت به وارد کردن نوع و شماره پلاک خودرو اقدام و روی گزینه پیگیری کارت سوخت کلیک نمایند.

در این قسمـت، شماره مرسوله پستی نمایان می گردد که با کلیک روی گزینه شرکت پست که به رنگ آبی نوشته شده، وارد سامانه رهگیری مرسولات می شوید و با فعال کردن گزینه جست وجو، شرایط کارت سوخت معین می گردد.

متقاضیان به منظور اطلاع دقیق از شرایط کارت سوخت هم با کلیک روی گزینه مشاهده جزئیات کامل مرسوله می توانند از آخرین شرایط کارت خود باخبر شوند. هم چنین افرادی که کارت سوخت آن ها از سال 1394 صادر و در باجه های معطله پست مانده، می توانند در قسمت رهگیری مرسوله پستی آن را پیگیری نمایند و با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و کارت و سند خودرو به اداره پست مورد نظر خود مراجعه و کارت سوخت خود را دریافت نمایند.

اگر کارت سوخت مربوط به خودروهای نوشماره و یا ثبت نامی در سایت دولت همراه (GSB) باشد، مالکان باید مبلغ مصوب شده را بابت هزینه صدور کارت سوخت به متصدی تحویل دهنده کارت سوخت بپردازند.

شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی اعلام نموده که متقاضیان در صورتی که در این باره سوال داشته باشند، می توانند به پورتال این شرکت با آدرس WWW.NIOPDC.IR مراجعه یا با شماره پاسخگویی 09627 تماس بگیرند.

کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه بندی بنزین اعلام شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3144

به "افرادی که کارت سوخت ندارند بخوانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افرادی که کارت سوخت ندارند بخوانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید