افزایش سهم صادرات آذربایجان شرقی در سایه هماهنگی بخش فراوری و حوزه استاندارد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه تجارت و صادرات و دسترسی به بازار عظیم آسیای میانه و حوزه اوراسیا، گفت: فراوری کالاهای باکیفیت و هماهنگی و تعامل فعالان بخش خصوصی با حوزه استاندارد می تواند سهم استان را از بازارهای منطقه افزایش دهد.

افزایش سهم صادرات آذربایجان شرقی در سایه هماهنگی بخش فراوری و حوزه استاندارد

محمدرضا پورمحمدی در ملاقات رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، اظهار کرد: آذربایجان شرقی عملکرد خوبی در حوزه استاندارد داشته و با همراهی بخش خصوصی و تدابیر مسئولان ذی ربط مشکل خاصی در این حوزه نداریم.

وی، افزایش صادرات استان به بیش از سه میلیارد دلار در سال را نشانه کیفیت فراوریات و رعایت استاندارد به وسیله بخش فراوری استان دانست و گفت: صنعت گران و دست اندرکاران حوزه استاندارد، تعامل خوبی دارند و اگر این تعامل تقویت گردد می توانیم سهم خود را از صادرات افزایش دهیم.

وی با اشاره به بعضی از ظرفیت های فراوریی و صنعتی استان، گفت: آذربایجان شرقی در سال های گذشته جزو استان های مهاجرفرست بود، اما با سرمایه گذاری هایی که اجرا شده در حال حاضر شاهد مهاجرت معکوس به استان هستیم و امیدواریم این فرایند همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران هم در این ملاقات گفت: آذربایجان شرقی با درایت و تدبیر مدیریت ارشد استان به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می نماید و سازمان استاندارد هم برای تسهیل امور مربوط به توسعه در این استان آمادگی کامل دارد.

غلامرضا شریعتی با اشاره به سفر خود به منطقه آزاد ارس، گفت: در این سفر تفاهم نامه ای برای استفاده از توانمندی های اجرایی، فنی و علمی دو سازمان امضا شد و در تبریز هم از چند شرکت فراوریی و صنعتی بازدید خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با اشاره به اقدامات دولت در راستای ورود به حوزه اوراسیا و تشکیل کمیسیون مشترک مالی با این حوزه، گفت: در بحث هماهنگ سازی استانداردها اقدامات و تفاهم هایی اجرا شده که امیدواریم با توجه دولت تازه به زودی جنبه عملیاتی پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13820

به "افزایش سهم صادرات آذربایجان شرقی در سایه هماهنگی بخش فراوری و حوزه استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سهم صادرات آذربایجان شرقی در سایه هماهنگی بخش فراوری و حوزه استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید