اولویت لرستان افزایش تخصیص آب است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/لرستان استاندار لرستان گفت: حقوق استان در بحث تخصیص آب مصرفی رعایت گردد.

اولویت لرستان افزایش تخصیص آب است

سید موسی خادمی در حاشیه کمیته تخصصی آنالیز سند سازگاری با کم آبی استان که امروز 26 آذرماه برگزار گردید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمیته تخصصی آنالیز سند سازگاری باکم آبی استان، موضوع تخصیص آب با هدف افزایش میزان حق آبه لرستان در مصارف شرب، کشاورزی، صنعت و سایر موارد برگزار گردید.

وی توضیح داد: در جلسه امروز موضوع صرفه جویی در مصرف آب از طرف وزارت نیرو مطرح شد که با در نظر دریافت میزان حق آبه کنونی مانند این است که از کسی که دچار سوءتغذیه است بخواهیم رژیم غذایی و کاهش مصرف داشته باشد.

استاندار لرستان اعلام نمود: موضوع کاهش سهم آب استان به هیچ وجه مدنظر ما نیست و در حال حاضر مشکل اصلی و اولویت افزایش تخصیص آب متناسب با نیازها و برنامه ها برای توسعه استان است.

خادمی افزود: حقوق استان در رابطه با حق برداشت از آب های سطحی و زیرزمینی باید رعایت شده و علاوه بر آب شرب، در سایر مصارف مدنظر نیز تأمین گردد.

وی اعلام کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که تخصیص فعلی استان را با بالاترین راندمان مصرف نماییم و از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

استاندار لرستان ادامه داد: پیگیری افزایش سهم استان از آب های سطحی که از لرستان خارج می شوند، از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در جلسه امروز بود که مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8944

به "اولویت لرستان افزایش تخصیص آب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت لرستان افزایش تخصیص آب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید