ایران مجوز فعالیت یک فارم استخراج بیت کوین با 6 هزار ماینر را صادر کرد!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، شرکت ترکیه ای آی ماینر (iMiner) که در زمینه استخراج ارزهای رمزپایه فعالیت دارد، از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران برای فعالیت قانونی در این کشور، مجوز دریافت کرد.

ایران مجوز فعالیت یک فارم استخراج بیت کوین با 6 هزار ماینر را صادر کرد!

مطابق با گزارشی که به تازگی در سایت financemagnates منتشرشده، آی ماینر پایگاه استخراج پول های دیجیتالی خود را با بیش از 6 هزار ماینر در استان سمنان راه اندازی نموده است.

این شرکت همچنین حدود 7.3 میلیون دلار را برای راه اندازی این مجموعه سرمایه گذاری نموده است تا شاهد تاسیس یکی از عظیمترین مزارع ماین جهان در ایران باشیم.

این مزرعه فارم با به کار دریافت تمام دستگاه های خود، قرار است با مجموعا توان 96 هزار تراهش فعالیت داشته باشد؛ این یعنی هرکدام از دستگاه های iMiner چیزی در حدود 16 تراهش بر ثانیه قدرت خواهند داشت.

آی ماینر همچنین خدمات ماین مبتنی بر شبکه ابری را نیز ارائه خواهد نمود تا مشتریان با سیستم های مخصوص این شرکت به استخراج بیت کوین بپردازند.

تنظیم صنعت ماینینگ

ایران به دلیل هزینه هایی پایین الکتریسیته، یکی از بهترین کشورها برای استخراج ارزهای رمزپایه است. اگرچه هواداران این صنعت از هزینه های پایین استقبال می نمایند، ولی این موضوع زنگ خطر را هم برای دولت به صدا در می آورد زیرا هزینه استفاده از برق یارانه ای به مردم تحمیل می گردد.

برای تنظیم این صنعت در کشور، دولت از سال گذشته، احتیاج به دریافت مجوز رسمی را برای گروه ها و مجموعه های مختلف، اجباری کرد.

بنا بر گزارش های منتشرشده، تا به امروز دولت ایران به بیش از هزار مزرعه استخراج پول دیجیتالی مجوز داده است.

آی ماینر زمانی این لایسنس را دریافت نموده است که شبکه بیت کوین تا حد زیادی دستخوش تغییر شده و هر بلوک شامل تقریبا 6.25 بلوک می گردد.

بسیاری از متخصصان معتقدند این اقدام، رقابت با شرکت های عظیمی مثل آی ماینر را سخت می نماید. هرچند، دولت ایران اعلام نموده است که در کنار مجموعه های عظیم، مجوز فعالیت را برای مجموعه های کوچکتر نیز صادر خواهد نمود تا هر دو گروه بتوانند ارزهای رمزپایه را بدون مشکل استخراج نمایند.

در همین حال، گزارش ها از درآمد بسیار بالای دیگر فارم های ماین عظیم در کشورهای دیگر خبر دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4953

به "ایران مجوز فعالیت یک فارم استخراج بیت کوین با 6 هزار ماینر را صادر کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران مجوز فعالیت یک فارم استخراج بیت کوین با 6 هزار ماینر را صادر کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید