با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری میتوان اقتصاد را وارد هنر کند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرگزاری خبرنگاران-سیدمحمدحسین مرعشی پور؛ رئیس انجمن موسیقی منطقه آزاد اروند،نائب رییس انجمن هنرهای نمایشی منطقه آزاد اروند،مدیر آموزشگاه موسیقی چنگ آبادان و مدیر مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر می باشد که تمام وقت و فعالیت خود را صرف فعالیت فرهنگی هنری کرده و امروزه رشد و شکوفایی آنرا مهمترین دغدغه کاری و زندگی خود قلمداد می کند.

با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری میتوان اقتصاد را وارد هنر کند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از منطقه آزاد افرایند ،با توجه به کارکرد مرعشی پور در حوزه فرهنگ و هنر ، امروز مصاحبه اختصاصی با وی برقرار کردیم تا بیشتر با فعالیت های این جوان هنرمند آشنا شویم.

سیدمحمدحسین مرعشی پور درباره بیوگرافی خود گفت:کار هنری را به طور جدی از سال 84 شروع کردم و معتقدم علاقه مردم نسبت به فعالیت هنری در صورت ارائه کار با کیفیت می باشد و با تولید آثار با کیفیت و همراهی مردم در برنامه های فرهنگی و هنری میتوان عموم مردم را به فعالیت های هنری نزدیک کرد.

مرعشی پور تأکید کرد:معمولا آثار هنرمندان دارای ویژگی ها و مؤلفه های خاصی میباشد که باعث زیبایی آن اثر میشود و همچنین آثار بسیاری از آهنگسازان کشورمان که در عرصه بین المللی فعالیت دارند زیبا است. از میان سازها ،ساز مورد علاقه ام فلوت کلیدی می باشد و بیشتر همین ساز را کار میکنم.

رئیس انجمن موسیقی منطقه آزاد افرایند افزود:مهمترین چالشی که تا حالا وجود داشته بحث اقتصاد در هنر بود در اواخر دهه 80 هنرمندان موسیقی آبادان و خرمشهر اعتقاد داشتن از هنر نمیشود پول در آورد و هزینه زندگی را تأمین نمود،به اعتقاد بنده اینطور نبود و با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری میشود اقتصاد را وارد هنر نمود و در ابتدا از سال 84 با راه اندازی موسسه هنری در خرمشهر و برگزاری کلاس های آموزشی هنر و جذب مربیان،مدرسان متخصص شروع به عضوگیری و آموزش نمودیم و بعد از 3 سال به سطح اقتصادی و فرهنگی مطلوبی رسیدیم سپس در سال 90 با راه اندازی آموزشگاه موسیقی چنگ در آبادان همین فرایند را پیش گرفتیم و اولین بنیانگذار کلاسهای آموزشی و نقش هموار نمودن راستا ورود اقتصاد به فرهنگ و هنر را ایفا نمودیم.

نائب رییس انجمن هنرهای نمایشی منطقه آزاد افرایند افزود:به نظر بنده در جامعه کنونی که شکل زندگی و تفکر مردم روز به روز به سمت ایده آل گرایی پیش می رود و مسائل اقتصادی دامن تمام جامعه را گرفته است فرهنگ و هنر هم از این قضیه جدا نیست.چرا که اگر هنرمند نتواند کوچکترین نیازهای زندگی شخصی یا خانوادگی خود را تأمین کند نمی تواند با تمام توان و تمرکز ،اثری هنری خلق نماید.پس میتوان گفت اقتصاد در فرهنگ و هنر از اساس بسیار مهم میباشد.

وی مطرح نمود:دولت میتواند با مشارکت و حمایت از بخش های خصوصی به عنوان بازوهای اجرایی و بنگاه های اقتصادی کوچک ،زمینه ساز سرمایه گذاری و افزایش مکان های فرهنگی هنری جهت آموزش و پرورش هنرمندان و خلق آثار هنری باشد.

مدیریت آموزشگاه موسیقی چنگ تأکید کرد:با شرکت در کلاس های آموزشی پیشرفته و شنیدن و یا دیدن آثار برجسته و برتر هنری و کسب تجربه از اساتید شناخته شده و تلاش بیشتر، به جهت خلق آثاری بهتر دست زد.

سیدمحمدحسین مرعشی پور شرح داد:متأسفانه فعلا با توجه به شیوع بیماری کرونا بسترهای موجود فراهم نشده است و کنسرتی برگزار نشده است.

وی ادامه داد:مهمترین نقطه قوت به نظرم تلاش،تلاش،تلاش برای رسیدن به اهداف و خواسته ها می باشد و مهمترین نقطه ضعف ، دل رحمی و فراموشی برخی چیزهاست.

نائب رییس انجمن هنرهای نمایشی منطقه آزاد افرایند افزود:در شرایط کار، استرس و فشار وجود دارد و نیاز به مدیریت هر دو مورد در هر کار و شرایطی ممکن است کافی است آن را بپذیرید و همچنین برای مقابله با موقعیت شغلی سخت با برنامه ریزی،تلاش و استفاده از نیروهای متخصص و اجرایی کارآمد، موضوع را مدیریت کرد.

وی گفت:دقیقا به یاد نمی آورم اولین دستمزدی که دریافت کردم چقدر بوده ولی خب همیشه اولین دستمزد پایین بوده و با کسب تجربه و پیشرفت بیشتر ،سطح درامدی بالاتر می رود.

سید محمد حسین مرعشی پور در انتها افزود:بنده به این شغل بسیار علاقه مندم و آرزو دارم روزی فرهنگ و هنر منطقه آزاد افرایند در سطح بین المللی مطرح شود . همچنین بحث بیمه هنرمندان ساماندهی گروه های موسیقی عضوگیری انجمن های موسیقی در شهرستان ها و از همه مهمتر آموزش تخصصی وعلمی برای بالابردن سطح کیفی آثار هنری در دوره جدید انجمن موسیقی افرایند ، از اولویت هایی است که مد نظر اینجانب قرار خواهد گرفت.

گفتگو از: لیلا بیراتی

انتها پیام./

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9893

به "با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری میتوان اقتصاد را وارد هنر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری میتوان اقتصاد را وارد هنر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید