برای المپیکی کردن تنیس روی میز حداقل 12 اعزام برون مرزی می خواهیم

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران، تنیس روی میز ایران امیدوار است که همچون ادوار گذشته بازی های المپیک در دوره جدید این بازی ها نیز حضور داشته باشد. برای این حضور، پینگ پنگ بازان ایران باید از شرکت در رقابت های کسب سهمیه انفرادی (دو مرحله) یا رنکینگ جهانی، سهمیه لازم را به دست بیاورند.

برای المپیکی کردن تنیس روی میز حداقل 12 اعزام برون مرزی می خواهیم

به منظور دستیابی به شرایط ایده آل تر برای محقق شدن این مهم، کادر فنی تیم ملی تنیس روی میز برنامه پیشنهادی خود برای یک سال و نیم آینده - تا پیش از المپیک توکیو - را به فدراسیون ارائه نموده است. در برنامه پیشنهادی 173 روز اردو در قالب 13 مرحله اردوی داخلی همراه با 28 اعزام برون مرزی پیش بینی شده است.

آنچه مسلم است به خاطر شرایط اقتصادی و همزمانی بعضی از رویدادها، امکان انجام همه این اعزام ها وجود ندارد و در نهایت موافقت فدراسیون و مصوبه شورای برون مرزی وزارت ورزش، زمان و مقصد اعزام پینگ پنگ بازان را تعیین می نماید اما سرمربی ملی تیم ملی تاکید دارد که هرچه تعداد اعزام ها بیشتر باشد، تیمش به سهمیه المپیک نزدیک تر می گردد.

جمیل لطف الله نسبی در مصاحبه با خبرنگاران به برنامه پیشنهادی کادر فنی تیم ملی تنیس روی میز برای ماه های آینده اشاره نمود و گفت: این برنامه تا مردادماه سال آینده که زمان برگزاری المپیک است، پیش بینی شده است. طبق این برنامه از خردادماه و در صورت مهیا شدن شرایط لازم، اردوهای آماده سازی خود را شروع می کنیم. این اردوها با تمرینات داخلی و حضور در مسابقات رسمی و پروتوهای جهانی دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه 13 مرحله اردوی تمرینی در برنامه پیش بینی شده لحاظ شده است، گفت: مجموع این اردوها 173 روز تمرینی را شامل می شوند. در میانه این اردوها و طبق تقویم فدراسیون جهانی، مسابقات و پروتورهای مختلفی برگزار می گردد که حضور در خیلی از آنها را برای تیم ملی درخواست نموده ایم. در کل 28 اعزام را در نظر گرفته ایم.

لطف الله نسبی با یادآوری اینکه مسابقات قهرمانی جهانی (مهرماه - کره جنوبی) و کاپ آسیا (اسفندماه) از جمله رویدادهای لحاظ شده در برنامه پیشنهادی هستند، گفت: رقابت های کسب سهمیه المپیک (انفرادی) جزو همین اعزام ها پیش بینی شده است. این رقابت ها طی دو مرحله برگزار می گردد. قرار بود مرحله اول به صورت منطقه ای و در تایلند برگزار گردد که به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد. تعیین نیست چه تصمیم جدیدی هم برای آن گرفته خواهد شد. مرحله دوم هم خردادماه سال آینده در قطر برگزار می گردد. بازیکنانی که از حضور در مسابقات منطقه ای و قاره ای پیروز به کسب سهمیه نشده اند، در دوحه آخرین شانس خود را برای دستیابی به سهمیه امتحان می نمایند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز توضیح داد: طبیعی است که با حضور در خیلی از رویدادهای پیش بینی شده موافقت نمی گردد چون شرایط اقتصادی فدراسیون اجازه آن را نمی دهد اما بدیهی است که حضور بیشتر در مسابقات رسمی، ملی پوشان را به سهمیه المپیک نزدیک تر می نماید. ما حداقل به 12 اعزام برون مرزی احتیاج داریم تا بتوانیم با اطمینان از سهمیه المپیک حرف بزنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از سهمیه های المپیک به وسیله رنکینگ جهانی توزیع می گردد، ادامه داد: هرچه حضور در مسابقات بیشتر باشد، موقعیت بازیکنان در رنکینگ جهانی بهبود پیدا نموده و احتمال کسب سهمیه از این طریق بیشتر می گردد. ضمن اینکه همین حضور در میادین به آمادگی بازیکنان برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه و بعد از آن المپیک هم یاری می نماید.

لطف الله نسبی تاکید نمود: تمام رویدادهای پیش بینی شده بر امتیاز المپیکی بازیکنان شرکت نماینده تاثیر خواهند داشت به جز رقابت های کسب سهمیه؛ امیدواریم که تیم ملی تنیس روی میز به میزان کافی اعزام داشته باشد در این صورت امیدمان به کسب سهمیه خیلی بیشتر از قبل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4259

به "برای المپیکی کردن تنیس روی میز حداقل 12 اعزام برون مرزی می خواهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای المپیکی کردن تنیس روی میز حداقل 12 اعزام برون مرزی می خواهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید