برگزاری انتخابات زودهنگام در رومانی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نخست وزیر رومانی از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور با هدف احیای اعتماد عمومی خبر داده است.

برگزاری انتخابات زودهنگام در رومانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در شرایطی که رومانی سالهاست از بی ثباتی سیاسی رنج می برد، لودویک اوربان نخست وزیر این کشور روز آدینه گفته است که قصد برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام را تا اواسط امسال دارد تا اعتماد عمومی را احیا کند.

بر اساس این گزارش پیش بینی می گردد انتخابات محلی و مجلسی در این کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب در ماه ژوئن و اواخر 2020 برگزار گردد. تا سال 2024 میلادی دیگر هیچ انتخاباتی در رومانی برگزار نخواهد شد.

دولت اقلیت اوربان اوایل نوامبر پس از سرنگونی دولت سوسیالیست، به قدرت رسیده است. دولت سوسیالیست رومانی پس از سه سال نتوانست رای اعتماد را از مجلس کسب کند و مجبور به کناره گیری از قدرت شد. حزب لیبرال به رهبری اوربان فعلا در صدر نظرسنجی ها قرار گرفته است.

سیاست های انبساطی اقتصادی دولت سوسیالیست رومانی موجب افزایش شدید کسری بودجه این کشور شده است. تغییر قوانین نظام قضایی رومانی نیز بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را از فعالیت در این کشور منع نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2343

به "برگزاری انتخابات زودهنگام در رومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابات زودهنگام در رومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید