برترین تقویت کننده های ناخن که برای شما معجزه می نماید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ناخن های آسیب دیده نشانه عدم تعادل و سلامتی در بدن و یک مشکل زیبایی به شمار می فرایند که می تواند باعث ناراحتی و نگرانی گردد و به همین علت هرچه سریع تر باید برای برطرف آن اقدام کنید.

برترین تقویت کننده های ناخن که برای شما معجزه می نماید

یکی از علل شایع آسیب به ناخن خشک شدن بافت ناخن و اطراف آن است که باید با تامین رطوبت مورد احتیاج و رساندن مواد مفید و مغذی به آن رفع گردد. در این مطلب از خبرنگاران چند روغن مفید برای تقویت ناخن به شما معرفی می کنیم.

چند روغن مفید برای تقویت ناخن

روغن لیمو

برترین تقویت کننده ناخن که اغلب در دسترس است، لیمو است. لیمو خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ، ضد عفونی کننده و ضد التهاب دارد. قدرت این میوه در توانایی پاکسازی سموم از بدن فوق العاده است. به همین دلیل توصیه می گردد، اگر دوست دارید ناخن های سالمی داشته باشید، استفاده از لیمو را نباید فراموش کنید.

اگر به خود لیمو دسترسی ندارید با تهیه روغن آن خواهید توانست با تحریک جریان خون باعث تغذیه پوست خود شوید. استفاده از روغن لیمو به شما یاری می نماید که علاوه بر ضد عفونی کردن دست ها آن ها را از شر چربی های اضافه خلاص کنید. برای استفاده از خواص این ماده در تقویت پوست دور ناخن چند قطره از آن را داخل صابون مایع اضافه کنید تا پوست و ناخن های شما درخشان و سالم گردد.

روغن رزماری

این روغن علاوه بر اینکه دارای بوی فوق العاده طراوت بخش و در عین حال آرام بخش برای فرد و محیط اطراف است در درمان بسیاری از بیماری های پوستی مانند باکتری ها و قارچ ها عمل فوق العاده ای را از خود نشان می دهد. روغن رزماری هم مانند روغن لیمو باعث تسریع گردش خون شده و ظاهر پوست شما را شاداب تر می نماید به همین دلیل علاوه بر اینکه باعث تقویت ناخن ها می گردد در بازسازی پوست اطراف آن هم یاری بسیاری می نماید. برای درمان قارچ ناخن می توانید از روغن رزماری به صورت روزانه روی ناخن های خود بهره ببرید.

روغن جوجوبا

این روغن یکی از برترین روغن های طبیعی برای درمان و نرم کردن کوتیکول های خشک است. این روغن از دانه های ریز موجود در بخش میانی و خود جوجوبا تهیه می گردد و آبرسان بسیار مناسبی برای پوست و ناخن است. جوجوبا سرشار از ویتامین های E و B است که به ترمیم و بازسازی کلاژن های موجود در بستر ناخن یاری می نماید و باعث استحکام بخشیدن به ناخن می گردد. به یاری روغن جوجوبا می توانید استحکام ناخن های خود را بیشتر نموده و رشد آن ها را سرعت ببخشید. اگر از چرک دور چشم خود خسته شده اید به مطلب با این چند ماده مقرون به صرفه، چروک دور چشم را محو کنید مراجعه کنید.

روغن زیتون

این روغن یک ماده بسیار مرطوب کننده و شفابخش است که به راحتی جذب پوست می گردد و به عنوان برترین تقویت کننده ناخن و تقویت کننده پوست اطراف ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که به رشد سریع ناخن ها یاری می نماید. استفاده از این روغن باعث افزایش اندازه انعطاف پذیری ناخن ها شده و از شکستگی و آسیب تماشا آن ها جلوگیری می نماید.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس علاوه بر فواید آرام بخشی بسیار در تقویت از ناخن ها و پوست آسیب دیده اطراف ناخن اهمیت بالایی دارد. استفاده از روغن اسطوخودوس به شما یاری می نماید ناخن ها و کوتیکول های اطراف آن را مرطوب نگه دارید و از پارگی یا ملتهب شدن پوست اطراف ناخن جلوگیری کنید.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین تقویت کننده ای فوق العاده برای ناخن است. این روغن گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری، اسیدهای چرب امگا 6 و 9 و انواع ویتامین های گروه B است. تنها چند قطره از این روغن علاوه بر اینکه باعث ترمیم پوست دور ناخن شما می گردد، درخشندگی ناخن ها را هم به همراه دارد.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب چگونه یک روتین پوستی درست داشته باشیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 20067

به "برترین تقویت کننده های ناخن که برای شما معجزه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تقویت کننده های ناخن که برای شما معجزه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید