تجمع هزاران معترض در پایتخت کره جنوبی زیر باران و تحت محدودیت های کرونا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، هزاران معترض مخالف دولت کره جنوبی امروز (شنبه) با پوشیدن باران و در دست دریافت چتر مجهز در خیابان های باران زده شهر سئول پایتخت این کشور راهپیمایی کرده و تقاضاهای مقامات این کشور مبنی برای بیرون نیامدن از خانه به جهت مقابله با شیوع کروناویروس را نادیده دریافتد.

تجمع هزاران معترض در پایتخت کره جنوبی زیر باران و تحت محدودیت های کرونا

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامهای شهرداری سئول تلاش داشتند جلوی برگزاری مجموعه تجمعات برنامه ریزی شده از سوی گروه های مسیحی و فعالان محافظه کار به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد آزاد شدن این کشور از حاکمیت استعمارگر ژاپن در خاتمه جنگ جهانی دوم را بگیرند.

اما یک دادگاه بعد از آنکه معترضان حکم مقامهای شهر سئول در ممنوع ساختن تجمعات را در این دادگاه به چالش کشیدند با استناد به آزادی های مدنی طی حکمی به برخی از آنها اجازه برگزاری این راهپیمایی را داد.

تظاهرکننده ها که بسیاری از آنها ماسک داشته و پرچم کره جنوبی را حمل می کردند زیر باران در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در شهر سئول راهپیمایی کرده و خواستار استعفای مون جائه این، رئیس جمهور لیبرال کشورشان از بابت آنچه که شکست های سیاسی، تسلیم بودن در برابر کشور مسلح به سلاح هسته ای کره شمالی و فساد انتخاباتی خواندند، شدند.

برخی محافظه کاران کره جنوبی تاکید دارند که در انتخابات پارلمانی ماه آوریل که حزب مون جائه این به طور قاطع در آن پیروز شد تقلب شده اما بسیاری از کارشناسان این ادعاها را به عنوان تئوری توطئه غلط رد کردند.

تعدادی از معترضان با افسران پلیسی که از نزدیک تظاهرکنندگان را تعقیب می کردند درگیر شدند اما گزارشی از وقوع درگیری های قابل توجه و جراحت منتشر نشد.

بر اساس گزارش ها برخی از راهپیمایان متعلق به کلیسای مناقشه برانگیز شمال سئول بودند که بعد از گزارش ها در مورد وقوع ده ها مورد ابتلای به کرونا در آن تعطیل شد. مقامهای حوزه سلامت در حال برنامه ریزی برای جداسازی و تست دریافت از حدود 4000 عضو این کلیسای تحت رهبری کشیش فوق محافظه کار منتقد مون جائه این یعنی جون کوانگ هون هستند؛ کسی که مکررا در سال گذشته رهبری تجمعات ضددولتی را به عهده داشت.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که دولت کره جنوبی به اعلام محدودیتهای سختگیرانه تر فاصله گذاری اجتماعی برای منطقه سئول بعد از جهش در ابتلای به ویروس کووید 19 پرداخت. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6529

به "تجمع هزاران معترض در پایتخت کره جنوبی زیر باران و تحت محدودیت های کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع هزاران معترض در پایتخت کره جنوبی زیر باران و تحت محدودیت های کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید