تداوم اختلافات بین یونان-اتریش بر سر مسئله پناهندگان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، صدر اعظم اتریش بی توجه به انتقادها بخصوص از طرف یونان بر ادامه سیاست های سختگیرانه کشورش در قبال پناهندگان تاکید نموده و بیان کرد که آتن در این بحران مانند آژانس مسافرتی عمل می نماید.

تداوم اختلافات بین یونان-اتریش بر سر مسئله پناهندگان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی پرسه، ورنر فایمن، صدر اعظم اتریش سیاست سختگیرانه کشورش در بحران پناهندگان را به عنوان نوعی دفاع از خود ارزیابی و تاکید نمود که در مناقشات بر سر این سیاست ها کوتاه نمی آید.

وی توضیح داد که همچنان معیار پذیرش حدود 37 هزار و 500 پناهنده در امسال میلادی را رعایت خواهد نمود.

صدر اعظم اتریش همچنین انتقاد شدیدی به یونان وارد نموده و توضیح داد که در بحران پناهندگان مانند یک آژانس مسافرتی رفتار می نماید.

فایمن با تاکید بر اینکه کشورش بر خط و مشی خود در قبال پناهندگان باقی خواهد ماند همچنین گفت که ما نمی توانیم همه پناهندگان را نزد خود بپذیریم. اتریش رفتار نمونه ای داشته است و اینکه به رسمیت شناخته نمی گردد مایوس نماینده است.

وی با اشاره به خشم و ناراحتی شدید دیپلماتیک یونان از اتریش به دلیل بستن مرزها در جهت بالکان گفت: من سیاست یونانی ها را دیگر نمی فهمم. این طور نمی گردد که یونان مانند یک آژانس مسافرتی عمل نموده و همه پناهندگان را اعزام کند. یونان در سال گذشته 11 هزار پناهنده را پذیرفته است اما ما نود هزار را پذیرفته ایم. این فرایند نباید دوباره تکرار گردد.

صدر اعظم اتریش مجددا بر حسابگری های پیشین خو تاکید نمود که بر اساس آن اگر دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز سهمیه پذیرش پناهندگان اتریش را رعایت نمایند این اتحادیه می تواند بیش از دو میلیون پناهنده را بپذیرد.

وی تکروی اتریش در سیاست پناهندگان را نوعی دفاع شخصی و اعلام یاری ارزیابی نموده و گفت: ما خواستار یک راهکار اروپایی هستیم، اما بسیاری تصمیمات برآورده نشده در کمیسیون اتحادیه اروپا وجود دارد که من را به این باور رساند که خود باید اقدام کنم.

وی همچنین موضع کمیسیون اتحادیه اروپا را شرم آور و اهانت آمیز ارزیابی کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3712

به "تداوم اختلافات بین یونان-اتریش بر سر مسئله پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم اختلافات بین یونان-اتریش بر سر مسئله پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید