ترکیه؛ اخراج 4 شهردار کُرد را به اتهام ارتباط با پ ک ک

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، آنکارا می گوید که این شهرداران به دلیل ارتباط با گروه تروریستی پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) اخراج شده اند.

ترکیه؛ اخراج 4 شهردار کُرد را به اتهام ارتباط با پ ک ک

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

دولت ترکیه امروز (چهارشنبه)، چهار شهردار دیگر کُرد از حزب دموکراتیک خلق ها را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی پ ک ک اخراج کرد.

به گزارش فارس، ترکیه امروز (چهارشنبه) در راستای سیاست های دولت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای مقابله با شبه نظامیان کُرد که آنکارا آنها را تروریستی می داند، چهار شهردار دیگر کُرد را اخراج کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، آنکارا می گوید که این شهرداران به دلیل ارتباط با گروه تروریستی پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) اخراج شده اند.

با اخراج این چهار نفر، تعداد شهردارانی که از زمان انتخاب شدن در اوایل امسال میلادی تاکنون در ترکیه اخراج شده اند، به 20 نفر افزایش یافت.

خبرگزاری دولتی ترکیه پیش از این در تاریخ 17 آبان ماه گزارش نموده بود که یک شهردار کرد به اتهام داشتن ارتباط با پ ک ک بازداشت شده است.

اردوغان و دولت وی، حزب دموکراتیک خلق (اچ دی پی) ترکیه را به داشتن ارتباط با پ ک ک متهم می نماید که البته این حزب داشتن هرگونه ارتباط با پ ک ک را رد می نماید.

حزب اچ دی پی ترکیه در ماه مارس امسال میلادی با پیروزی در انتخابات محلی پیروز شد در دهها شهر و روستا با اکثریت جمعیت کُرد به پیروزی برسد. با اینحال،دادستانی کل ترکیه، از آن موقع تاکنون، تعداد زیادی از سیاستمداران این حزب را به اتهام داشتن ارتباط با پ ک ک بازداشت نموده است.

طبق گزارش رویترز، اقدام ترکیه علیه حزب دموکراتیک خلق ها در بحبوحه حمله نظامی ترکیه به سوریه علیه شبه نظامیان کُرد سوریه که به اعتقاد آنکارا با پ ک ک ارتباط دارند، انجام شده است.

حزب دموکراتیک خلق ها، تنها حزب در مجلس ترکیه است که با حملات آنکارا به شمال شرقی سوریه که در تاریخ 9 اکتبر (17 مهرماه) شروع شد، مخالفت نموده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 490

به "ترکیه؛ اخراج 4 شهردار کُرد را به اتهام ارتباط با پ ک ک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه؛ اخراج 4 شهردار کُرد را به اتهام ارتباط با پ ک ک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید