تست توانایی شناخت دیگران؛ آیا می توان درباره هوش و فراست دیگران داوری کرد؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تست توانایی شناخت دیگران تست خوبی برای سنجش درک ما از هوش و فراست اطرافیان مان است. اطرافیانی که پیوسته در حال قضاوت شان هستیم و حتی نوع برخورد ما با ایشان بستگی به شناخت ما و برداشت ما از میزان هوش و توانایی آنهاست.

تست توانایی شناخت دیگران؛ آیا می توان درباره هوش و فراست دیگران داوری کرد؟

خبرنگاران | سرویس روانشناسی - قضاوت ما درباره هوش و فراست دیگران نقش مهمی در نحوه برخورد ما با ایشان دارد. بطور کل شناختی که ما از هوش دیگران داریم دیگر قضاوت های دیگر ما را هم تحت تاثیر قرار می دهد. در این مقاله می توانید ببینید که دانش شما در خصوص این مساله چقدر است و تا چه حد می توانید در این موارد قضاوت درستی داشته باشید؟

هوش افراد و شناخت ما از آن ها

آیا تا به امروز شده است کسی که گمان می کردید از هوش و فراست سطح بالایی برخوردار است، رفتار ناپخته ای از خود بروز دهد؟ اغلب مردم از کنار هوش و فراست به سادگی می گذرند. اما موضوع به این سادگی نیست. قدرت ذهن موضوعی است که هنوز به درستی از آن سر در نیاورده ایم. همه روزه دانشمندان حقایق جدیدی درباره آنچه روی فرایند های ذهنی اثر می گذارد به دست می آورند و برخی از این یافته ها ممکن است شما را به حیرت بیندازد.

تست آنلاین شناخت دیگران و میزان هوش آن ها

⇓⇓⇓

تست توانایی شناخت دیگران

برای اینکه میزان اطلاعات خود در زمینه هوش و فراست را بسنجید، به پرسشنامه زیر پاسخ دهید:

1- پیشانی بلند نشانه بهره هوشی زیاد است.

درست (0 امتیاز) غلط (1 امتیاز)

2- بهره هوشی فرزند اول خانواده بیش از فرزندان بعدی است.

درست (1 امتیاز) غلط (0 امتیاز)

3- بهره هوشی دختر ها بیشتر از بهره هوشی پسرهاست.

درست (0 امتیاز) غلط (1 امتیاز)

4- هوش با سلامتی، پیروزیت شغلی و یا رشد اجتماعی و ذهنی رابطه ای ندارد.

درست (0 امتیاز) غلط (1 امتیاز)

5- کسی که خلاق باشد، امکانش وجود دارد که باهوش هم باشد.

درست (0 امتیاز) غلط (1 امتیاز)

6- کسانی که دیر یاد می گیرند، حافظه شان از کسانی که سریع یاد می گیرند بیشتر است.

درست (0 امتیاز) غلط (1 امتیاز)

7- بچه های نارس بهره هوشی شان از سطح متوسط کمتر است.

درست (0 امتیاز) غلط (1 امتیاز)

8- فصل تولد تان روی هوش و فراست شما تاثیرگذار است.

درست (1 امتیاز) غلط (0 امتیاز)

9- از آنجایی که با مغز خود فکر می کنیم، تغییر دادن شرایط عضلانی ما اندیشه ما را بهبود نمی بخشد.

درست (0 امتیاز) غلط (1 امتیاز)

10- الکل فعالیت ذهن را بیشتر می نماید.

درست (0 امتیاز) غلط (1 امتیاز)

تفسیر نتایج تست شناخت دیگران

این پرسشنامه بر اساس آنالیز های بالینی و تجربی پایدار است. اگر دست کم به 6 مورد جواب درستی داده اید، در زمینه قضاوت درباره هوش انسان در موقعیت مناسبی هستید. اگر امتیاز 5 به پایین گرفته اید، احتمالا باور ها و تصورات کهنه ای در این خصوص دارید.

توضیحات تست تشخیص هوش دیگران

با خواندن توضیحات که در ادامه آمده است و با هر تست ارتباطی نظیر به نظیر دارد، درباره داوری کردن درمورد هوش دیگران اطلاعات بیشتری به دست می آورید:

1- خیلی ها فکر می کنند که پیشانی بلند نشانه هوش زیاد است، زیرا گمان شان بر این است که پیشانی بلند به معنای مغز عظیم است. اما آنالیز های اجرا شده نشان می دهد که هیچ ارتباطی میان حجم مغز و بهره هوشی وجود ندارد.

2- آنالیز روی هزار نوجوان نشان داده است که بهره هوشی به تدریج در فرزندان بعدی کمتر می گردد (البته در این زمینه استثنائاتی هم وجود دارد). هیچ کس دلیل این را نمی داند. برخی ها معتقدند که فرزندان اول از رشد پیش زایمانی بهتری برخوردارند. برخی ها هم معتقدند فرزندان اول از آن جهت بهره هوشی بیشتری دارند که نسبت به فرزندان دیگر پدر و مادرشان با آن ها بیشتر وقت صرف می کنند.

3- بهره هوشی پسر ها از دختر ها در ابتدا بیشتر است، اما وقتی که به سن بلوغ می رسند اختلاف بهره هوشی شان کاهش می یابد. در واقع آمار نشان می دهد تعداد دخترانی که هوش نرمال دارند بیشتر است و در عوض تعداد پسرانی که هوش بالای نرمال (نوابغ) یا پایین نرمال (کندذهنان) دارند بیشتر از دختران است.

4- لوییس ترمن روان شناس، با آنالیز پیگیرانه روی هزاران کودک به این نتیجه رسید که هر چه بهره هوشی فردی بیشتری باشد، او سالم تر است و به پیروزیت های اجتماعی و شغلی بیشتری می رسد.

5- خلاقیت با هوش رابطه ای ندارد. در واقع یکی از پژوهشگران به این نتیجه رسیده است که هیچ رابطه ای میان خلاقیت دانشمندان و بهره هوشی آن ها وجود ندارد.

6- به دو دلیل دیر آموزان کمتر از سریع آموزان مطلب را به خاطر می سپارند. دیرآموزان اغلب بهره هوشی ضعیف تری دارند بنابراین ظرفیت حافظه شان کمتر است. از اینکه بگذریم دیرتر یاد می گیرند، زیرا درک کمتری دارند. اشخاصی که بیشتر درک می کنند مطالب بیشتری را به خاطر می سپارند.

7- با آنکه بچه ها نارس زندگی را با واکنش های ذهنی و ادراکی کمتری تجربه می کنند، اما به محض آن که به رشد طبیعی برسند این کمبود را جبران می کنند.

8- فصلی که در آن متولد می شوید روی بهره هوشی شما تاثیر می گذارد. فلورنش گودیناف و کلارنس میلز، که هر دو روان شناس هستند در آنالیز های مستقل خود به این نتیجه رسیدند که بچه های که در تابستان به جهان می آیند نسبت به بچه های که در سایر فصول متولد می شوند بهره هوشی بیشتری دارند. علت این امر این است که مغز جنین در ماه های سرد بهتر رشد می نماید.

9- عضلات قوی تر بر کیفیت عملکرد ذهن تاثیر می گذارد. از این گذشته کمی تنش عضلانی یادگیری را تسهیل می نماید. اما خستگی و تنش بیش از اندازه روی توان یادگیری و قضاوت تاثیر نامطلوب می گذارد.

10- الکل حتی به میزان ناچیز، روی عصب ها تاثیر بد می گذارد. الکل زمان عکس العمل و عملکرد مغز را تحلیل می برد.

شما تا چه میزان می توانید درباره هوشمندی دیگران قضاوت های درستی کنید؟ آیا در تشخیص افراد باهوش پیروز عمل می کنید؟

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: setare.com
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10010

به "تست توانایی شناخت دیگران؛ آیا می توان درباره هوش و فراست دیگران داوری کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست توانایی شناخت دیگران؛ آیا می توان درباره هوش و فراست دیگران داوری کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید