تمبرهای نوروزی عمق اصالت و باور ایرانیان را نشان می دهند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایرنا/ براساس سخنان معاون وزیر ارتباطات کشور، تمبرهای نوروزی عمق اصالت و باور ایرانیان را نشان می دهند.

تمبرهای نوروزی عمق اصالت و باور ایرانیان را نشان می دهند

محمود لیائی در افتتاح نمایشگاه تمبرهای نوروزی در مجموعه کاخ گلستان گفت: خوشحالم همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام حسین (ع) در نخستین حضورم در رویدادهای فرهنگی شرکت ملی پست، افتخار همراهی با آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تمبرهای نوروزی را دارم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: جشن نوروز ریشه در ایران باستان دارد و بزرگترین، زیباترین و ارزشمندترین جشن ایرانی است که از دوران کهن بجای ماند، مراسمی با تاریخچه غنی که از دوران قدیم برایمان به یادگار مانده است.

وی شرح داد: تمبر به عنوان سفیر فرهنگی و رسانه ای و قطعه کوچک فرهنگ ساز که در حافظه تاریخی ما نقشی عمیقی دارد، با تصاویر زیبا طی سالیان آیین نوروز را پاس داشته است تا با گردش در سرتاسر جهان این آیین زیبا را به چشم و گوش جهانیان برساند و پیام نوروز را طی سالها برای نسل آینده حفظ کند.

لیائی شرح داد: بی تردید تمبرهای نوروزی، عمق اصالت و باور ایرانیان به این سنت زیبا و حسنه را نشان می دهد. در تاریخ 150 ساله تمبر ایران، تمبرهای نوروزی همواره با نمادهای گل و شکوفه، هفت سین، نمادهای طبیعت، ایران و دعای تحویل سال یکی از زیباترین مجموعه تمبرهای جهان را به نمایش میگذارد که امروز در این نمایشگاه شاهد این مجموعه بی نظیر هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: برای تمبرهای نوروزی مجموعه هایی شامل کارت پستال و پاکت مهر روز نیز انتشار یافته که زیبایی و غنای مجموعه تمبرها را دوچندان کرده است که در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

لیائی ابراز امیدواری کرد با برگزاری رویدادها فرهنگی هنری بتوانیم تا حدودی نقش خود را در حوزه انتقال فرهنگ و تاریخ کشور به نسل بعد به ثمر برسانیم.

نمایشگاه تمبرهای نوروزی مشتمل بر تمبرهای 60 سال گذشته تا به امروز با موضوع نوروز است و برای اولین بار در کشور برگزار می شود. در این نمایشگاه همچنین بخشهایی از اقلام فیلاتلیک شامل کارت پستال ها و پاکت نامه های نوروزی به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان می توانند تا پایان اسفند 1400 از ساعت 9 تا 17 از نمایشگاه تمبرهای نوروزی در موزه مردم شناسی کاخ گلستان واقع در خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ بازدید کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 19279

به "تمبرهای نوروزی عمق اصالت و باور ایرانیان را نشان می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمبرهای نوروزی عمق اصالت و باور ایرانیان را نشان می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید