توانایی رباتهای آینده برای کارگروهی و پرسه زنی در هر نقطه

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران، گریگوری دادک مدیر تحقیقاتی آزمایشگاه رباتیک سیار در دانشگاه مک گیل گفت: چنین ناوگروه هایی از ماشینهای هوشمند می توانند در ساحلهای مرجانی فرو رفته به هوا پرواز کنند و یا در اعماق زمین و دیگر نقاطی که دسترسی به آن برای انسان سخت است، به کشف و شناسایی بپردازند.

توانایی رباتهای آینده برای کارگروهی و پرسه زنی در هر نقطه

در مرحله نخست، محققان باید اطمینان حاصل کنند که این رباتها انسانها را در انتظار ارسال داده ها نگاه نمی دارند. این رباتها باید قسمت اعظم اطلاعات را خودشان تجزیه و تحلیل کنند و درست نمایش مثل بهترین قسمتهای یک مسابقه ورزشی، جالبترین قسمتها را برای انسانها ارسال کنند.

دادک گفت: اعزام رباتها به برخی از نقاط زیست محیطی چون زیر آب، اعماق زمین و روی سطح ماه در چند دهه آینده متداول خواهد شد.

یکی از مسائل این مورد می تواند ربات زیرآبی باشد که نقاط و انواع مرجانهایی که می بیند گزارش می کند.

سال گذشته این محقق رباتیک مسئولیت بخش شبکه رباتیک شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی را عهده دار شد و با حمایت دولت فدرال و شرکای صنعتی شرایطی را فراهم کرد که دانشمندان عرصه رباتیک در سراسر کانادا روی پروژه هایی برای پیشرفت تحقیقات رباتیک کار کنند.

این همکاری به صورت سالانه گزارشهایی را که طی آن رباتها برای انجام کارهایی از نظارت خط لوله های نفتی تا ارائه هشدارها در زمان واقعی در رابطه با کوه های یخ آماده می شوند دریافت می کند.

در همایش امسال، گریگوری دادک ویدئویی از یک ربات نشان داد که می تواند در ساحل راه رفته و در آبهای نزدیک شنا کند. وی گفت که پیشرفتهای اجرا شده در این زمینه موجب شده که ماشین ها سریعتر و هوشمندتر شوند، برای مثال رباتها می توانند کارکردهای مختلفی در چند زمان داشته باشند. رباتهای امروز از قابلیت راه رفتن، تحلیل کردن و ارسال اطلاعات به صورت همزمان برخوردارند.

براساس اظهارات مدیر تحقیقاتی آزمایشگاه رباتیک سیار در دانشگاه مک گیل، درک عمومی مردم از رباتها معمولا به کاراکتر C-3PO در فیلم جنگ ستارگان می رسد، تحقق بخشیدن به چنین رویای تخیلی برای محققان حوزه رباتیک بسیار هیجان انگیز است.

کاراکتر C-3PO یک ربات هوشمند در سری فیلمهای جنگ ستارگان است که براساس ادعای خود به بیش از شش میلیون زبان آشنایی دارد. برنامه ریزی او به گونه ای است که به ارباب خود به شدت وفادار بوده و از معدود شخصیت هایی است که در تمامی شش اپیزود جنگ ستارگان همچون ربات هوشمند همراهی کننده خود R2-D2 حضور دارد.

دادک گفت: شبکه های رباتها باید تعداد دفعات دیدار و میزان کارکرد خود را معین کند، ارتباطهای عادی برای اطمینان حاصل کردن از عملکرد صحیح رباتها ضروری است. اگر دو ماشین درحال بررسی شهر مونترال هستند و یکی به بن بست رسیده تیم نجات باید مکانیابی کرده تا نقص دستگاه برطرف شود.

وی اضافه کرد: براساس حوزه کاری رباتها می توانند از ارتباطهای برد کوتاه رادیویی، بلوتوث و یا حتی پرتوهای نور استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3311

به "توانایی رباتهای آینده برای کارگروهی و پرسه زنی در هر نقطه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانایی رباتهای آینده برای کارگروهی و پرسه زنی در هر نقطه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید