رشد پرشتاب گردشگری با هیچ فعالیتی در جهان قابل مقایسه نیست

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تعداد گردشگران جهان در سال 2015 میلادی به یک میلیارد و 200 میلیون رسید. این رشد مستمر و پرشتاب با هیچ فعالیت اجتماعی و مالی در جهان قابل مقایسه نیست.

رشد پرشتاب گردشگری با هیچ فعالیتی در جهان قابل مقایسه نیست

از سفر با هزینه سفر به کانادا با هواپیما لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران، علی باقر نعمتی زرگران در مراسم اختتامیه چهارمین رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری که در هتل میثاق مشهد برگزار گردید، گردشگری را صنعتی نوپا اما پویا دانست و اظهار کرد: خوشبختانه ایران 10 درصد جاذبه های گردشگری جهان را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه ورود هر 7 گردشگر یک شغل برای کشور ایجاد می نماید، اعلام کرد: این صنعت با چنین ابعادی علاوه بر نقش و سهم در حوزه مالی، آثاری نیز در حوزه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد، فراوری ثروت، اشتغال و... از آثار اجتماعی گردشگری هستند که در حاشیه عوامل مالی قرار گرفته اند.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: به این دلایل و با توجه به اینکه سهم ایران از بازار گردشگری در جهان کم است، باید اقداماتی در این زمینه صورت می گرفت لذا دولت تدبیر و امید، عزم جدی برای توسعه صنعت گردشگری دارد و در این راه کوشش های مستمری را انجام می دهد. درآمدزایی، استفاده از ظرفیت های گردشگری و توسعه مناسبات با دیگر کشورها از راه های جذب گردشگران خارجی است و بخشی از اقدامات دولت یازدهم در این موضوع است.

نعمتی زرگران با اشاره به نقش مشهد در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری زیارت، گفت: صندلی فرهنگی خراسان به عنوان دروازه شرقی فلات بزرگ ایران با هیچ جایی قابل مقایسه نیست و در این زمینه مشهد به دلیل وجود مرقد امام رضا(ع) در حوزه گردشگری زیارت قدمتی چند صد ساله دارد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سفره ایرانی را دارای مفهومی فرهنگی دانست و اظهار کرد: این سفره ریشه در اعتقادات و باورهای ما دارد و از جهت مالی نیز ظرفیت بزرگی داراست، سازمان میراث فرهنگی کوشش می نماید از غنای عظیم سفره ایرانی و سابقه طولانی فرهنگ غذایی کشورمان، به عنوان جاذبه گردشگری نهایت استفاده را ببرد.

وی گفت: غذاهای سنتی ظرفیت زیادی از نظر مالی دارند باید شاخص ترین غذاها را در نمایشگاه های بین المللی عرضه کنیم و آشپزهای برتر نیز در این جشنواره ها حضور داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2207

به "رشد پرشتاب گردشگری با هیچ فعالیتی در جهان قابل مقایسه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد پرشتاب گردشگری با هیچ فعالیتی در جهان قابل مقایسه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید