تکمیل تلسکوپ رادیویی CHIME

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وب سایت TopInEarth - جمیله محمدی چراتی: مونتاژ تلسکوپ جدید غول پیکر رادیویی کانادا که بخش های متحرکی نداشته و با این حال قادر به اسکن و جستجوی نیمی از آسمان در یک روز است، تکمیل شده است.

تکمیل تلسکوپ رادیویی CHIME

تلسکوپ CHIME در کالدن بریتیش کلمبیا متشکل از چهار تغار فلزی 100 متری است که ناحیه ای به اندازه پنج میدان هاکی NHL را پوشش داده و قادر به جفت سازی با ابرکامپیوترها برای ایجاد نقشه های رادیویی سه بعدی از اعماق فضا می باشد.

این تلسکوپ از سوی دانشگاه های کانادایی در همکاری با موسسه کانادایی تحقیقات پیشرفته (CIFAR) برای اسکن فرکانس های رادیویی بین 37 و 75 سانتی متر با هزینه 16 میلیون دلار کانادایی (13 میلیون دلار) ساخته شده و می تواند بدقت انتشارهای رادیویی گاز هیدروژن در دنیا را در سه بعد به نقشه بکشاند. امید است این تلسکوپ در کنار فراهم آوردن درک بهتر از تاریخچه دنیا بتواند اطلاعاتی از ستاره های دوردست و امواج گرانشی نیز فراهم آورد.

در کنار نقشه نگاری عمومی، گروه پشت CHIME اعلام نموده با این تلسکوپ می توان دیدگاه های جدیدی در خصوص انفجارهای رادیویی سریع و تب اخترهای رادیویی بوجود آورد. این مباحث در هفته های اخیر به دلیل مجموعه ای از انفجارهای رادیویی سریع مشاهده شده، توجه زیادی را به خود جلب نموده که می تواند به درک بیشتری از ساختار کیهان منجر گردد. انفجارهای رادیویی سریع فقط چند هزارم ثانیه دوام داشته و بسیار روشن تر از انفجارهای کوتاه ساطع شده از تب اختر ها هستند.

طراحی منحصربفرد CHIME ما را قادر به رویارویی با یکی از چند منطقه چالش برانگیز اخترفیزیک امروزی می نماید که طبق اعلام ویکتوریا کسپی از دانشگاه مک گیل، همان انفجارهای رادیویی سریع هستند. وی می گوید: ماهیت این رویدادهای فراکهکشانی عجیب در حال حاضر مبهم است. CHIME احتمالا قادر به شناسایی بسیاری از این اشیا بوده و به این ترتیب اطلاعات بیشتری حاصل خواهد شد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: برترین ها
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 493

به "تکمیل تلسکوپ رادیویی CHIME" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل تلسکوپ رادیویی CHIME"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید