جزییات دیدارهای دوجانبه رییس سازمان انرژی اتمی در وین

به گزارش مجله وبلاگ فروش، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی با شرکت در شصت و ششمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس، هیأتی از روس اتم و بعلاوه وزیر امور خارجه مجارستان ملاقات و گفت وگو کرد.

جزییات دیدارهای دوجانبه رییس سازمان انرژی اتمی در وین

به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی گفت: با شرکت و سخنرانی در شصت و ششمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین بر مواضع صریح و قانونی جمهوری اسلامی ایران تاکید و انتظارات خود از آژانس و این نشست را اعلام کردیم.

وی اظهار کرد: برای ما حائز اهمیت است که بتوانیم به منظور پیشبرد برنامه های توسعه بر اساس سند جامع راهبردی صنعت هسته ای، موانع موجود بر سر راه کشور را از میان برداریم.

تسهیل راستا توسعه با برطرف کامل تحریم ها

وی توضیح داد: تحریم های ظالمانه ای بر ایران تحمیل شده است و امیدواریم با تعاملات اثربخش بتوانیم ضمن برطرف تحریم ها که هدف قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی است؛ راستا توسعه را تسهیل کنیم.

گفت وگو با رافائل گروسی درباره مسائل به جای مانده

رییس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: کنفرانس عمومی در اصل می تواند با برگزاری دیدار های دوجانبه یا چندجانبه، فرصت گفت وگو درباره مسایل مختلف را فراهم کند و ما نیز همچون سال گذشته از فرصت بدست آمده در جریان برگزاری این کنفرانس استفاده کردیم و دیدار هایی با کشورهای دیگر داشتیم.

وی شرح داد: یکی از دیدار ها با رافائل گروسی و معاونان وی بود و با این هیأت درباره مسایل به جای مانده به گفت وگو پرداختیم. در جریان دیدار با رافائل گروسی، فضای همکاری بین آژانس و سازمان انرژی اتمی را مرور کردیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همیشه مقید است که ضوابط پادمان را رعایت کند و نسبت به پیمان عدم اشاعه سلاح های هسته ای نیز متعهدیم و نظارت های آژانس را بر فعالیت های خود و مطابق مقررات آژانس تسهیل نموده و در آینده نیز تسهیل خواهیم کرد؛ ایران زمینه تدوام همکاری با آژانس نسبت به فعالیت های هسته ای را فراهم می نماید و آن را به صورت اطمینان بخش انجام می دهد و آژانس هم مکررا نسبت به تایید این موضوع اذعان دارد.

دیدار های سازنده با هیات روس و مجارستان

اسلامی گفت: بعلاوه در جریان برگزاری این کنفرانس، مذاکراتی نیز با هیأت روسیه و روس اتم انجام دادیم و درباره پروژه همکاری های مشترک میان ایران و روسیه و در زمینه سرعت بخشیدن به پروژه احداث نیروگاه های دوم وسوم گفت گو و گفتگو نمودیم.

وی ادامه داد: بعلاوه با پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان و هیأت همراه مذاکراتی انجام شد؛ ایران و مجارستان دارای سابقه همکاری های آموزشی، علمی و تحقیقاتی در حوزه های مختلف هستند، البته در گذشته نیز تفاهم نامه ای بین ایران و مجارستان امضا و مبادله شده بود و در جریان دیدار اخیر و در زمینه علاقمندی دو طرف، در حوزه های آموزشی، تحقیقاتی و توسعه فناوری و بعلاوه راکتور و نیروگاه ها و نیز تنظیم مقررات برای حوزه ایمنی هسته ای؛ گفت وگوهایی صورت گرفت و مقرر شد که هیأت مجارستانی در فرصت های آینده به ایران سفر کند و ما بتوانیم در راستای تفاهم نامه کلانی که مبادله شده برنامه ریزی کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 21778

به "جزییات دیدارهای دوجانبه رییس سازمان انرژی اتمی در وین" امتیاز دهید

1 کاربر به "جزییات دیدارهای دوجانبه رییس سازمان انرژی اتمی در وین" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات دیدارهای دوجانبه رییس سازمان انرژی اتمی در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید