خبرنگاران تحکیم روابط ونزوئلا و روسیه در سایه امضای 12 توافق همکاری 10 ساله

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران- خبرنگاران- رئیس جمهوری ونزوئلا با اعلام خبر امضای 12 قرارداد همکاری مشترک با روسیه به مدت 10 سال، آن را رویدادی تاریخی در عصر جدید روابط راهبردی مسکو- کاراکاس به سوی ساختن جهانی چندقطبی دانست.

خبرنگاران تحکیم روابط ونزوئلا و روسیه در سایه امضای 12 توافق همکاری 10 ساله

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش چهارشنبه خبرنگاران، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در اختتامیه کمیسیون بین دولتی روسیه- ونزوئلا در سطح سران گفت: این نشست یکی از بهترین جلسات کمیسیون برای پیشبرد برنامه همکاری مشترک تا سال 2031 بوده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا با انعکاس این رویداد مهم در صفحه توئیتر خود نوشت: ونزوئلا و روسیه 12 قرارداد همکاری به مدت 10 سال در زمینه های اقتصادی، انرژی، نظامی، غذایی و بهداشت امضا کردند.

ونزوئلا و روسیه، سه شنبه با افتتاح کمیسیون بین دولتی مسکو- کاراکاس در سطح سران و استقرار پنج کمیسیون مشترک فنی، به تقویت مناسبات دوجانبه خود روی آوردند.

مادورو همچنین با ابراز قدردانی از حمایت ها و تعهدات روسیه در تامین واکسن اسپوتنیک وی برای ونزوئلا تاکید نمود که مردم ونزوئلا به این واکسن به طور رایگان دسترسی دارند.

رئیس دولت کاراکاس با ارسال پیامی به همتای روسی خود ولادیمیر پوتین از پشتکار رهبر روسیه برای ساختن جهانی چندجانبه به دور از سلطه طلبی، قدردانی کرد.

وی همچنین با تایید همکاری ونزوئلا در فاز مطالعات انسانی دومین واکسن روسی علیه کووید 19 به نام اپی وک کرونا (EpiVacCorona) با این کشور توضیح داد: این واکسن ها برای کارآزمایی های بالینی به ونزوئلا رسیده و همکاری ها پس از امضای توافق نامه ادامه پیدا خواهد نمود.

رئیس جمهوری کشور نفت خیز ونزوئلا، با اشاره به دستاورد مهم دیگر در روابط کاراکاس - مسکو در حوزه انرژی گفت: رویکرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تثبیت بازار نفت و نقش مثبت در اقتصاد جهانی و مقابله با تبعات همه گیری معین کننده است.

ونزوئلا به عنوان یکی از اعضای اوپک، پیروز به تثبیت قیمت نفت خود در اولین سال همه گیری (2020) شد.

رئیس جمهوری ونزوئلا روز دوشنبه بیان کرد این کشور آمادگی دارد در ازای دریافت واکسن برای مقابله با بیماری مهلک کرونا، نفت بدهد.

ونزوئلا که چند روز پیش بیان کرد به دلیل مشکلاتی که واکسن آسترازنکا در بعضی کشورها ایجاد نموده، اجازه استفاده از آن در کشور را نمی دهد، تا به امروز از واکسن روسی اسپوتنیک وی که رئیس جمهوری شخصا خود را با آن ایمن سازی نموده، استفاده می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10883

به "خبرنگاران تحکیم روابط ونزوئلا و روسیه در سایه امضای 12 توافق همکاری 10 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحکیم روابط ونزوئلا و روسیه در سایه امضای 12 توافق همکاری 10 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید