روحانی: کرونا مثل آمریکاست، اگر جلویش بایستیم در می رود! ، نمی دانیم از آمار این ویروس راضی شویم یا ناراحت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس جمهور با بیان اینکه آمار کرونا که هر روز اعلام می گردد نباید ما را مسرور یا ناراحت کند، گفت: اگر علت افزایش مبتلایان به کرونا عدم مراعات اصول بهداشتی باشد، باید نگران شده و با آن مقابله کرد.

روحانی: کرونا مثل آمریکاست، اگر جلویش بایستیم در می رود! ، نمی دانیم از آمار این ویروس راضی شویم یا ناراحت

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی رئیس جمهور امروز (یکشنبه 7 اردیبهشت) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تنها راه مبارزه با ویروس کووید 19 رعایت فاصله و مراقبت است؛ اگر هم مجبور به رفتن به بیمارستان شدیم، پزشکان و پرستاران هم از ما مراقبت می نمایند، لذا اساس مقابله با کرونا مراقبت شخصی و حفظ پروتکل های بهداشتی است تا از این مسئله عبور کنیم.

وی ادامه داد: کرونا برای مدتی هست و متأسفانه باید بگویم با وجود کرونا باید زندگی کنیم، ضمن این که تقوی و پرهیز تنها راه کنترل کروناست و باید از همه چیز هایی که می توانیم به آن ویروس مبتلا شویم مراقبت نموده و بهداشت را رعایت و باید فاصله را از یکدیگر حفظ کنیم که این کار تنها راه کنترل کروناست.

رئیس جمهور توضیح داد: راهکار حفظ مراقبت در دستان خودمان است تا بتوانیم برای مقابله با کرونا آن را عملیاتی کنیم.

***گام به گام در حال رسیدن به شرایط نزولی کرونا هستیم

روحانی اضافه نمود: حوزه بهداشت و درمان کشور آماده بوده و روز به روز به تجاربشان برای مقابله و پیشگیری از کرونا اضافه نموده می گردد.

وی با اشاره به گزارش های وزارت بهداشت در باره افزایش امکانات بهداشتی و درمانی کشور گفت: هم اکنون 425 تخت ویژه بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان های کشور اضافه نموده شده و 900 وسایل یاری تنفسی هم برای بهبود بیماران تأمین شده است.

وی تأکید کرد: هم اکنون گام به گام در حال رسیدن به شرایط نزولی کرونا هستیم.

***آمار کرونا که هر روز اعلام می گردد نباید ما را شاد یا ناراحت کند

رئیس جمهور توضیح داد: آمار کرونا که هر روز اعلام می گردد نباید ما را شاد یا ناراحت کند، اگر این آمار افزایش می یابد باید به دلیل پیشتازی حوزه بهداشت و درمان کشور در مقابله با کرونا باشد که مردم را خواسته و از آن ها تست کرونا گرفته اند، لذا نباید از این افزایش آمار ناراحت شویم.

روحانی گفت: اگر هم به آمار کرونا اضافه نموده می گردد و دلیل آن عدم مراعات اصول بهداشتی باشد باید از این آمار نگران شده و با آن مقابله کرد.

وی ادامه داد: باید تعداد مبتلایان به کرونا اگر افزایشی دارد بر مبنای تست های جدید باشد نه بر مبنای عدم رعایت مردم.

روحانی گفت: هر روز که جلو می رویم وزارت بهداشت و درمان و کمیته ها با آنالیز هایی که صورت می دهند راهکار جدیدی را ارائه می نمایند و در اینجا نیز این راهکار ها آنالیز و به تصویب می رسد و در نهایت عملی خواهد شد.

رئیس جمهور اضافه نمود: پیشنهاد جدید این است که کشور تقسیمات کشوری جدید پیدا کند و این تقسیمات جدید کشوری بر مبنای استان، شمال و جنوب نباشد بلکه بر مبنای مبتلا به ویروس کرونا و شیوع آن و مقرراتی که وزارت بهداشت و درمان قرار می دهد باشد.

وی شرح داد: مثلاً اگر در یک شهرستانی ورودی به بیمارستان ها برای یک هفته به صفر برسد، و فوتی هم در آن نقطه ثبت نشده باشد و بهبود یافتگان افزایش یابد، و این شرایط به دو هفته نیز برسد، وزارت بهداشت و درمان طبق معیار های خود این منطقه را سفید اعلام می نماید و طبق تقسیم بندی مناطق دیگر یا زرد هستند یا قرمز.

***اگر مردم مراعات ننمایند مناطق سفید تبدیل به زرد یا قرمز می گردد

روحانی تأکید کرد: بنابراین ما تقسیمات کشوری جدید را بر مبنای سفید، زرد یا قرمز تقسیم بندی می کنیم. یعنی وزارت بهداشت و درمان نقشه ای را پیش روی مردم قرار می دهد و در تلویزیون تبلیغ می نماید و می گوید این شهرستان ها در حال حاضر سفید هستند و اگر مردم مراعات نمایند سفید باقی می مانند، اما اگر مراعات نگردد ممکن است سفید تبدیل به زرد یا قرمز گردد، بنابراین آن مناطق تا زمانی که سفید باقی بمانند شرایط جدید حاکم خواهد شد.

رئیس جمهور توضیح داد: فعلا در این جلسه در خصوص اماکن مذهبی و مسأله نماز و نماز جماعت بحث شد، اما در هفته های آینده در خصوص موارد دیگر هم می توانیم بحث کنیم که آیا شرایط مناطق سفید ما اگر طی دو الی سه هفته هم ادامه یافت می توانیم گشایشی برای مشاغل پر ریسک ایجاد کنیم.

وی با بیان این که ما قول داده بودیم قبل از 15 رمضان تصمیم گیری و آنالیز جدید صورت دهیم، گفت: ما دلمان می خواست مصوبه وسیع تری داشته باشیم، چون ماه مقدس و پربرکتی است و هر چه می گذرد دل ها برای زیارت مساجد شریف ما در سراسر کشور مخصوصا بقاع متبرکه روز به روز بیشتر می گردد و مردم دوست دارند راه باز گردد و به آنجا بروند.

***اگر فقط مسئله بازگشایی صحن بقاع متبرکه بود، تصمیم گیری آسان تر بود

رئیس جمهور اظهار داشت: واقعا در خصوص بقاع متبرکه اگر صحن آن ها مطرح بود تصمیم گیری آسان تر بود، اما وقتی اعلام می کنیم که صحن باز شده، آنگاه مسافرت به سمت آن شهر شروع می گردد و قطار و اتوبوس نیز به حرکت درمی آیند و هتل و محل اسکان آن ها نیز مطرح می گردد؛ بنابراین یک سری مجموعه مسائلی است که باید همه در کنار هم قرار داده گردد.

روحانی گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که هر کجا شرایط سفید شد طبق پروتکل ها فعالیت ها شروع می گردد؛ مثلاً اگر بگویند شرایط قم و مشهد سفید شده است طبق پروتکل وزارت بهداشت صحن حرم ها نیز باز می گردد.

رئیس جمهور با بیان این که معیاری که امروز مد نظر قرار دادیم بر مبنای تقسیم کشور به مناطق سفید، زرد و قرمز است، گفت: در مناطق سفید که وزارت بهداشت اعلام می نماید حالا 127 شهر و یا کمتر است، از زمانی که اعلام شد مساجد و نماز آدینه نیز با رعایت پروتکل باز می گردد و امیدواریم با حمایت مردم روز به روز مناطق سفید گسترش یابد.

***وزارت کشور اعلام می نماید از چه روزی داشتن ماسک در مترو و اتوبوس لازم است

وی در خصوص مترو و اتوبوس نیز گفت: با توجه به این که فاصله های 1.8 متری در مواقع شلوغی رعایت نمی گردد ما بر روی استفاده از ماسک و دستکش تأکید کردیم و وزارت کشور اعلام می نماید از چه روزی داشتن ماسک لازم است و همه مردم نیز باید رعایت نمایند.

روحانی با بیان این که وزارت صنعت، معدن و تجارت ما باید فراوری ماسک را اضافه نمایند، گفت: نیرو های مسلح نیز در این زمینه کوشش می نماید؛ شرایط ما شرایط بدی نیست. شرایط خوبی است. 18 میلیون ماسک خارجی وجود دارد که ما دستور دادیم به بازار بیاید تا در دسترس عموم قرار بگیرد ممکن است آن ماسک های خارجی نسبت به زمانی که خریداری شده کمی گران تر باشد، اما به داروخانه ها عرضه نمایند و ماسک های داخلی نیز وجود دارد و آن ها را هم همزمان عرضه نمایند تا ماسک های داخلی هم خریداری گردد تا ما بتوانیم از این مسأله عبور کنیم.

وی ادامه داد: ما مصوبه در خصوص پاساژ ها داشتیم، که ما دستور داده بودیم که پاساژ ها تا ساعت 18 بسته گردد، اما در مناطق گرمسیر شرایط به گونه ای است که آن ها پاساژ ها را از ساعت 4 بعد از ظهر باز می نمایند و برای این که آن ها در مضیقه قرار نگیرند به استانداری ها گفتیم ساعات کاری آن ها را از 18 تا 20 افزایش دهید.

رئیس جمهور گفت: به شرکت ها و مجامع شرکت ها نیز مهلت داده شد که تا دو ماه مجامع خود را برگزار نمایند و در خصوص مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش اضافه نموده نیز مالیات مستقیم آن ها که انقضای از یک دو به 31 چهار تمدید شد و مواردی نیز در خصوص فعالیت های الکترونیکی شبهاتی وجود داشت و بنا شد آنالیز گردد.

وی از کارآفرینان بخش خصوصی، مردم و نیرو های مسلح تشکر کرد و تأکید کرد کار عظیمی در حال شروع انجام دریافت است.

***تا ما یک نقطه مثبت پیدا می کنیم جیغ رسانه های معاند بلند می گردد

روحانی به واکنش های رسانه های معاند در خصوص پیشرفت های ایران در مقابل ویروس کرونا اشاره و اظهار داشت: تا ما یک نقطه مثبت پیدا می کنیم جیغ آن ها بلند می گردد و می گویند همه جهان بهم ریخته است و ایران می گوید وضع من خوب است، خب ما چه کار کنیم که آخر هفته افتتاح های مهم پیش رو داریم؟ یک افتتاح ما در پنجشنبه ای که گذشت یک میلیارد دلار ارزش سرمایه گذاری داشت.

وی ادامه داد: در قبال این که آن ها عصبانی می شوند ما چه کار کنیم؟ به هر حال کار آفرینان و مردم ما کوشش می نمایند.

***می گویند چرا در جهان همه بدبخت شده اند، اما شما می گویید وضعتان خوب شده است؟

رئیس دولت دوازدهم گفت: علی رغم مشکلاتی که در اسفند و فروردین ماه داشتیم، تورم ما هم نقطه به نقطه و هم سالانه کاهشی بود، اما دو مرتبه آن ها عصبانی می شوند و می گویند چرا در جهان همه بدبخت شده اند و شما می گویید وضعتان خوب شده است؟ خب وضعمان خوب شده است. شما اگر ناراحت هستید گوش نکنید.

وی توضیح داد: بورس ما شرایط خوبی پیدا نموده و آن ها عصبانی هستند می گویند در تمام جهان بورس بهم ریخته پس چرا بورس ایران خوب است؟ بورس ایران رشد نموده چرا که شرکت ها فعالان مالی، عرضه کردن سهام شرکت های عظیم در کوشش هستند. شستا سهام خود را خاطرنشان کرد و امیدواریم به زودی شستان هم اعلام کند. بانک ها به زودی سهامشان را در بورس عرضه خواهند کرد و بورس ما رونق پیدا می نماید و شورای عالی بورس هم باید مراقبت خود را صورت بدهد تا جلو برویم.

رئیس جمهور گفت: من با روسای جمهور بعضی کشور ها که صحبت می کنم می گویم ما در لوازم ضد عفونی خودکفا هستیم و حتی قدرت صادرات داریم و آنان تعجب می نمایند. در آینده ممکن است در بعضی از لوازم بهداشتی مثل کیت هم نقطه ای برسیم که صادرات داشته باشیم. ایران بعد از دو سال تحریم شدید که آن ها فکر می کردند کشور را نابود نموده اند، اما اکنون می بینند در مسأله کرونا حتی از آن ها هم بهتر عمل می نماید و من از همه فعالان مالی، کشاورزان، کارگران، مهندسان و از تمام مردمی که برای احتیاج های روزمره و دانش بنیان کوشش می نمایند تشکر می کنم.

***ایثار پزشکان و پرستاران ما معاندان را عصبانی نموده است

روحانی تأکید کرد: آن ها فکر می کردند ایران تحت فشار های دو ساله تحریم استخوان هایش شکسته است، اما می بینند که مردم ما بهتر و قوی تر برخورد می نمایند و تاب آوری خود را خوب نشان دادند. پزشکان و پرستاران ما ایثار و فداکاری بیشتری از خود نشان دادند و همین باعث عصبانیت آن ها شده است.

***کرونا مثل ابرقدرت ها پُر رو می گردد

وی با بیان این که ماه رمضان یاری به روحیه ما است گفت: اگر کسی روحیه خوبی داشته باشد از این کرونا به راحتی عبور می نماید، اما اگر کسی روحیه خود را ببازد کرونا پر رو می گردد درست مثل ابرقدرت ها؛ آن ها نیز همین گونه اند. شما اگر در برابر ابرقدرت ها خود را ببازید آن ها پر رو می شوند، اما اگر با نشاط باشید و اضطراب و نگرانی نداشته باشید و پروتکل ها را دقیق مراعات کنید.

رئیس جمهور گفت: در مسأله کرونا هر چند فاصله گذاری اجتماعی ایجاد شد، اما شکاف های اجتماعی ما کمتر و به هم نزدیک تر شدیم. همه متحدتر از گذشته شده ایم و خداوند ان شاءالله این معنویت پر خیر و برکت ماه رمضان را برای ما بیشتر کند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4287

به "روحانی: کرونا مثل آمریکاست، اگر جلویش بایستیم در می رود! ، نمی دانیم از آمار این ویروس راضی شویم یا ناراحت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: کرونا مثل آمریکاست، اگر جلویش بایستیم در می رود! ، نمی دانیم از آمار این ویروس راضی شویم یا ناراحت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید