خبرنگاران جاده اراک - فرمهین تا سرانجام سال جاری بهره برداری می گردد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اراک - خبرنگاران - استاندار مرکزی گفت: عملیات تعریض و چهاربانده کردن جاده اراک -فرمهین تا انتها سال جاری بهره برداری می گردد و دستگاه های اجرایی متولی باید تمامی ظرفیت و منابع اقتصادی خود را در راستای تکمیل این طرح به کار گیرند.

خبرنگاران جاده اراک - فرمهین تا سرانجام سال جاری بهره برداری می گردد

سید علی آقازاده عصر سه شنبه در نشست شورای راهبری تصادفات استان مرکزی، اضافه نمود: 400 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز جاده اراک - فرمهین در نظر گرفته شده و پیش بینی می گردد با جذب این اعتبار و هماهنگی دستگاه های متولی تا خاتمه امسال این طرح به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: اوایل امسال در یک تصادف در جاده اراک - فرمهین هفت نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند که این گونه حوادث علاوه بر تحمیل خسارت های جبران ناپذیر رتبه استان در تصادفات جاده ای را به شدت تحت الشعاع قرار می دهد.

استاندار مرکزی گفت: رتبه استان در تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی در سال 98 نسبت به سال 97 در حوزه راهور 47 درصد و در حوزه راه 11 درصد کاهش داشته که دستاورد ارزشمندی برای استان محسوب می گردد.

آقازاده اضافه نمود: یک هزار و 70 میلیارد ریال برای تعریض جاده شازند - ازنا - الیگودرز و خمین - دلیجان اختصاص یافته که پیش بینی می گردد 13 کیلومتر از جاده شازند- ازنا تا خاتمه امسال بهره برداری گردد.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت های اقتصادی قدم های مثبتی در راستای تسهیل عبور و مرور، تعریض جاده ها، دوخطه کردن کنارگذرها و کمربندی ها اجرا شده و برای ارتقای صندلی استان در حوزه کاهش تصادفات باید بیشتر کوشش کرد.

استاندار مرکزی تاکید نمود: نشست شورای راهبری تصادفات، خروجی مصوبات و تصمیم گیری ها باید منجر به کاهش تصادفات به خصوص در حوزه سوانح فوتی و جرحی گردد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز گفت: این استان در تردد وسایل نقلیه رتبه چهارم و در تردد وسایل نقلیه سنگین رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

سردار حسن مفخم شهرستانی اضافه نمود: مجموع تصادفات استان مرکزی در سال گذشته 52 هزار و 385 فقره بوده است که 71 درصد در حوزه درون شهری و بقیه در حوزه برون شهری بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع تصادفات استان مرکزی در سال گذشته 9 درصد فوتی، 16 درصد جرحی و بقیه تصادفات خسارتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان نمود: تجهیز تمامی خودروهای پلیس راه و راهور استان به سامانه ویژه ناجا، تجهیز پلیس راهور استان به 66 دستگاه و پلیس راه استان به 47 دستگاه ثبت تخلفات، تجهیز واحدهای عملیاتی پلیس راه و راهور استان به دوربین، البسه و ساخت مرکز کنترل ترافیک هوشمند از مهمترین اقدامات نیروی انتظامی در استان مرکزی محسوب می گردد.

سردار شهرستانی گفت: مرکز کنترل ترافیک در شهرهای اراک، ساوه، دلیجان، خمین و محلات با اعتبارات استانی راه اندازی شده و از دیگر شهرستان های نیز انتظار می رود نسبت به راه اندازی این مهم کوشش نمایند.

رئیس پلیس راه فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز گفت: 61 میلیون و 809 هزار و 80 وسیله نقلیه در چهار ماه نخست امسال از جاده های این استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال 19 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ ایرج کهریزی اضافه نمود: آزادراه ساوه - همدان با 14 فوتی بیش از 10 درصد، اراک - قم با 13 فوتی 10 درصد، فرمهین - اراک با 11 فوتی هست درصد، جاده ازنا با 9 فوتی هفت درصد، جاده زالیان با 9 فوتی هفت درصد، اراک - توره با هفت فوتی پنج درصد و دلیجان - اصفهان با 6 فوتی چهار درصد از مجموع تصادفات فوتی جاده ای را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: 108 تصادف منجر به فوت در چهار ماهه نخست امسال در جاده های استان مرکزی به ثبت رسید که در این حوادث 148 نفر فوت شدند و نسبت تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد و نسبت متوفی ها نیز 2 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان نمود: 37 درصد از تصادفات جاده ای استان در بزرگراه ها، 23 درصد در جاده های اصلی، 20 درصد آزادراه و 20 درصد نیز در جاده های فرعی و روستایی ثبت شده است.

سرهنگ کهریزی اضافه نمود: 63 درصد از متوفیان تصادفادت رانندگی در صحنه تصادف و بقیه نیز در بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

وی تاکید نمود: کمبود مجتمع های رفاهی در بزرگراه ها، آزادراه ها و جاده های اصلی، یکنواختی مسیرهای آزادراهی، کمبود دوربین های هوشمند ثبت تخلف و کمبود سیستم های روشنایی مهمترین دلایل تصادفات جاده ای استان مرکزی است.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی نیز گفت: در چهار ماهه نخست امسال 45 درصد کل تصادفات درون و برون شهری استان مرکزی کاهش یافته است به طوری که موارد تصادفات فوتی 7 درصد، تعداد متوفی 5 درصد، تصادفات جرحی 25 درصد، تعداد مصدومان 26 درصد و تصادفات خسارتی نیز 49 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ علی حسینی با اشاره به افزایش 7 درصدی تعداد موارد اعمال قانون ویژه تخلفات، اضافه نمود: 22 درصد مبلغ حاصل از اعمال قانون افزایش یافته به طوری که 4 میلیارد و 700 میلیون تومان مبلغ حاصل از اعمال قانون در چهارماهه امسال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تصادفات درون شهری استان مرکزی در چهارماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 47 درصد کاهش داشته است، گفت: در این مدت 31 مورد فوتی برجای مانده است که 12 مورد آن مربوط به شهرستان اراک است.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی با اشاره به وجود 43 نقطه حادثه خیز در استان مرکزی، تاکید نمود: 15 نقطه مربوط به اراک، 11 نقطه مربوط به ساوه، هفت نقطه مربوط به زرندیه و 5 نقطه نیز مربوط به دلیجان است و یکی از مهمترین نقاط حادثه خیز شهر اراک میدان امام خمینی(سه راه خمین) است که در پنج سال گذشته تصادفات در این نقطه 170 میلیارد ریال به شهروندان خسارت وارد نموده است.

استان مرکزی12 شهرستان و یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6176

به "خبرنگاران جاده اراک - فرمهین تا سرانجام سال جاری بهره برداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جاده اراک - فرمهین تا سرانجام سال جاری بهره برداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید