خبرنگاران جشنواره فیلم ونیز بر سر دوراهی لغو و برگزاری

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران-خبرنگاران- این روزها با لغو فستیوال کن، تردیدها درباره احتمال لغو جشنواره فیلم ونیز نیز قوت گرفته است اما بعضی اهالی سینما هنوز امید دارند که با اعمال ملاحظات سختگیرانه بهداشتی و رعایت فاصله ایمن، بتوان این جشنواره را چون سال های قبل با حضور علاقمندان برگزار کرد.

خبرنگاران جشنواره فیلم ونیز بر سر دوراهی لغو و برگزاری

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

پس از آن که جشنواره کن 2020 به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا لغو شد، حال تمام نگاه ها به تصمیمی است که درباره هفتاد و ششمین دوره قدیمی ترین جشنواره سینمایی دنیا یعنی جشنواره فیلم ونیز گرفته می گردد که قرار است از دوم تا دوازدهم سپتامبر (22-12 شهریور) در جزیره لیدو در ونیز ایتالیا برگزار گردد.

ایتالیا تا چندی پیش با 170 هزار مبتلا و 22 هزار قربانی به عنوان کانون کرونا در اروپا شناخته می شد. بنابراین اگرچه دولت ایتالیا این روزها با تکیه بر خبر پایین آمدن نرخ مرگ و میر مبتلایان ادعا می نماید که به زودی کنترل اوضاع را در دست خواهد گرفت، کمتر کسی می تواند وسعت آسیبی که کرونا به این کشور وارد نموده را نادیده گرفته و فراموش کند.

قرنطینه در ایتالیا تا سوم مه (14 اردیبهشت) تمدید شده اما قطعا مردم پس از این تاریخ هم تا مدت ها به سالن های تئاتر و سینما و دیگر گردهمایی های اجتماعی باز نخواهند گشت. به همین علت هم چندان نمی توان روی این که تا حدود چهار ماه و نیم دیگر مردم آزادانه در یک فستیوال شرکت نمایند، حساب باز کرد.

با این حال بعضی امید دارند از آن جایی که جشنواره ونیز در شرایط جغرافیایی خاص یعنی در یک جزیره برگزار می گردد، شاید بتوان آن را یک استثنا در نظر گرفت.

به گزارش اسکرین دیلی، ایتالیا با الگو دریافت از کره جنوبی، نرم افزارهایی را برای گوشی های هوشمند ارائه نموده است که می توان از آن ها برای آزمایش ابتلای افراد به کرونا استفاده کرد. بعضی معتقدند اگر آنطور که پیش بینی می گردد نرخ گسترش کرونا تا ماه ژوئن کاهش یابد، شاید بتوان جشنواره ونیز را با رعایت سفت و سخت نکات بهداشتی برگزار کرد.

در این صورت می توان از شرکت نمایندگان قبل از ورود تست گرفته و تنها به افراد سالم اجازه ورود به مراسم داده گردد. این احتیاط ها در کنار اجباری شدن استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله ایمن برگزاری مراسم را در موعد مقرر ممکن می نماید.

اما حتی اگر تمام این موارد پیشگیرانه هم رعایت شوند باید در نظر داشت که رسانه ها و خبرنگاران به دلیل نگرانی های موجه از تجمع در محیطی پرخطر، از این جشنواره استقبال سابق را نخواهند کرد و کمتر کسی از بازیگران مطرح و ستاره های شناخته شده سینما نیز حاضر می گردد تا با ماسک به فرش قرمز این جشنوار پا بگذارد.

بدون حضور خبرنگاران و بازیگران مطرح هم که جشنواره ونیز رنگ و بوی همواره را نخواهد داشت و برگزاری آن هم فایده ای ندارد.

به هر روی تیم برنامه ریزی این جشنواره که یکی از بزرگترین رویدادهای سینماهایی در اروپا و در دنیا به شمار می رود، این روزها به وسیله ویدئو کنفرانس در حال ارزیابی فیلم هایی هستند که قبل از بحران کرونا ساخته و تکمیل شدند. بنابراین هنوز نمی توان به طور قطع مهر لغو بر این رویداد زد.

از جشنواره مجازی یا مشترک خبری نیست

با وجود تمام این برآورد ها هنوز سرنوشت هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم ونیز روشن نیست و برگزارنمایندگان این رویداد سینمایی تصمیم گیری در این باره را به اواخر ماه مه و اوایل ماه ژوئن موکول نموده اند. با توجه به این که برگزارنمایندگان جشنواره کن به دلیل بحران کرونا برگزاری این جشنواره را در شکل و قالب همیشگی آن لغو کردند و در عوض قرار است میزبان بازار فیلم آنلاینی برای علاقمندان باشند، این فرضیه ایجاد شده بود که شاید جشنواره ونیز هم به طور آنلاین برگزار گردد اما آلبرتو باربرا (Alberto Barbera) مدیر جشنواره این احتمال را رد کرد.

بعلاوه بعضی نیز این فرضیه را مطرح نموده بودند که شاید برگزارنمایندگان جشنواره های ونیز و کن در پاییز یک جشنواره مشترک برگزار نمایند که البته آن طور که از شواهد برمی آید، آن هم چندان محتمل به نظر نمی رسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4005

به "خبرنگاران جشنواره فیلم ونیز بر سر دوراهی لغو و برگزاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشنواره فیلم ونیز بر سر دوراهی لغو و برگزاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید