خبرنگاران ضرب الاجل اتحادیه اروپا درباره توافق برگزیت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، لندن- خبرنگاران- نشریه تایمز چاپ لندن روز آدینه گزارش داد که اتحادیه اروپا برای دست یابی به توافق تجاری با انگلیس در دوره پسابرگزیت دو هفته ضرب الاجل مشخص نموده است.

خبرنگاران ضرب الاجل اتحادیه اروپا درباره توافق برگزیت

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بر اساس این گزارش، میشل بارنیه نماینده شورای اروپا و دیوید فراست مشاور نخست وزیر انگلیس در امور برگزیت قرار است هفته آینده آخرین کوشش های خود را برای خروج از بن بست در مذاکرات و رسیدن به چارچوب توافق، صورت دهند.

بارنیه هفته پیش به طرف انگلیسی هشدار داد؛ مادامی که موضع دولت لندن درباره مسائل کلیدی مورد اختلاف روشن نگردد، پیشرفتی در مذاکرات حاصل نخواهد شد. با این حال گفته می گردد دیوید فراست در اظهار نظری تند، پاسخ داده که دولت انگلیس تحت فشار و طبق جدول زمان بندی معین شده از سوی اروپا رفتار نمی کند.

اگر مذاکرات پیش رو، که قرار است از هفتم سپتامبر (یعنی دو هفته دیگر) شروع گردد به نتیجه نرسد، احتمال خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش می یابد.

یک دیپلمات اروپایی به نشریه تایمز گفته: سخت است بتوان از این بن بست خارج شد. هر دو طرف نسبت به آینده مذاکرات بدبین هستند. اگر دیوید فراست از مواضع خود کوتاه نیاید بعید است بتوان به توافق دست یافت.

وی اضافه کرد: این بار واقعاً مذاکرات در معرض شکست قرار گرفته است.

در همین حال، ناتالی لویزو نماینده فرانسه در مجلس اروپا گفته است: زمان زیادی برای مذاکرات باقی نمانده و احتمال شکست مذاکرات با ریسک واقعی روبروست.

این برای نخستین بار است که دو طرف، احتمال شکست مذاکرات را تا این حد بالا ارزیابی می نمایند. کارشناسان پیش بینی می نمایند که اگر دوره گذار برگزیت، یعنی زمانی که انگلیس بدون داشتن حق رأی، تابع قوانین اروپاست بدون توافق سرانجام یابد، روابط دو طرف آسیب خواهد دید.

انگلیس 31 ژانویه گذشته (11 بهمن 98) به طور رسمی اتحادیه اروپا را پس از 47 سال عضویت ترک کرد و تا آخر امسال میلادی تابع قوانین دوره گذار است. پس از آن، همه روابط چهار دهه گذشته میان 2 طرف متوقف خواهد شد.

مقامات دو طرف مایل هستند تا پیش از خاتمه این دوره، درباره آینده همکاری های دوجانبه به توافق برسند. در غیر این صورت، روابط تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا از سال آینده میلادی مطابق با مقررات سازمان تجارت جهانی پیگیری می گردد که با توجه به چهار دهه روابط 2 طرف خسارت های مالی هنگفتی را تحمل خواهد نمود.

رییس بانک مرکزی انگلیس چندی پیش به بانک های این کشور هشدار داد که خود را برای احتمال خروج بدون توافق لندن از اتحادیه اروپا آماده نمایند. رییس شورای اروپا نیز پیشنهاد تشکیل صندوق مالی برای گذر از شوک برگزیت را مطرح نموده است.

یک نشریه انگلیسی بتازگی فاش کرد که دولت انگلیس طرح اضطراری و فوق العاده ای را در مواجهه با برگزیت بدون توافق و افزایش ناگهانی آمار ابتلا به کرونا آماده نموده که بر اساس آن، نیروهای ارتش برای مقابله با شورش های خیابانی مردم و نیروی دریایی برای جلوگیری از برخورد صیادان انگلیسی و اروپایی در آب های اطراف جزیره به حالت آماده باش در آمده اند.

این طرح که توسط کارگروه ویژه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تهیه شده، به احتمال کاهش ذخیره مواد غذایی، دارویی و همچنین پیامدهای مالی برگزیت پرداخته و در نشستی به وزرای دولت ارائه شده است.

یک سخنگوی دولت انگلیس گفته که در این طرح، بدترین سناریوها مدنظر و برای آن برنامه ریزی شده است. وی تأکید کرد که پس از خاتمه دوره گذار، رجحان قوانین اروپایی در این کشور سرانجام یافته تلقی می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6808

به "خبرنگاران ضرب الاجل اتحادیه اروپا درباره توافق برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضرب الاجل اتحادیه اروپا درباره توافق برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید