خبرنگاران فصل همدلی فرصتی برای برجسته سازی فداکاری کادر درمان است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران-خبرنگاران-دبیر علمی جشنواره ادبی فصل همدلی، اقدامات کادر درمان و تمام کسانی که در مقابله با بیماری کرونا نقش مهم و اساسی دارند را ارزشمند دانست و گفت: این اقدامات باید برجسته سازی شود و جشنواره فصل همدلی چنین فرصتی را فراهم خواهد کرد.

خبرنگاران فصل همدلی فرصتی برای برجسته سازی فداکاری کادر درمان است

به گزارش خبرنگاران از اعلام روز دوشنبه فرهنگسرای اندیشه، مجتبی رحماندوست با بیان اینکه پیداش و شیوع ویروس کرونا در جهان، تمام کشورها را با مسائل بزرگی روبرو کرده است، اظهارداشت: باید بپذیریم که این ویروس، سبک زندگی انسان ها در تمام اقصی نقاط جهان، به ویژه ایران را دستخوش تغییرات قابل ملاحظه ای کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم و به خصوص کادر درمان در مقابله با کرونا، این دشمن خطرناک به شدت با سختی و مشقت روبرو هستند، گفت: این مهم در حالیست که اقدامات کادر درمان و تمام کسانی که در مقابله با کرونا نقش مهم و اساسی دارند قابل تقدیر بوده و باید برجسته سازی شود.

رحماندوست، هدف از برگزاری جشنواره ادبی فصل همدلی را پرداختن و برجسته سازی فداکاری کادر درمان کشورمان دانست و افزود: نباید همنوع دوستی و فداکاری های این قشر از جامعه مختص به امروز که با این بیماری دست به گریبان هستیم، باشد؛ در واقع باید تلاش کرد اقدامات ارزنده کادر درمان برای نسل های آینده در قالب کارهای فرهنگی و هنری در حافظه تاریخ به یادگار بماند.

دبیر علمی جشنواره ادبی فصل همدلی با اشاره به نقش مهم و غیرقابل انکار آثار هنری در ترویج فرهنگ ایثار، شهامت و از خودگذشتگی اظهارداشت: دست اندرکاران و متولیان فرهنگی پس از انتها جنگ تحمیلی همواره کوشیدند تا اقدامات رزمندگان و شهدا را زنده نگه دارند؛ امروزه نیز متولیان فرهنگی در قالب تولید آثار فاخر در زمینه کتاب، رمان و فیلم مجاهدت های کادر درمان را ماندگار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره فصل همدلی فرصت مناسبی را در راستای زنده نگه داشتن اقدامات کادر درمان در مقابله با کرونا را فراهم کرده است، گفت: بدون شک نویسندگان، شاعران و سایر هنرمندان به واسطه خلق آثار فاخر، ارزش و جایگاه والای کادر درمان را به منصه ظهور خواهند رساند.

براساس این گزارش، فرهنگسرای اندیشه جشنواره ادبی فصل همدلی را با موضوع محوری همدلی و مواسات و نگاهی به عناوین صلح و آرامش، فرشته های زمینی(یاریگران- مدافعان و ایثارگران سلامت)، پایداری و صبر، امید- خودباوری و شکوفایی، اخلاق، معنویت، نیایش و عظمت خالق در دو بخش شعر (کلاسیک، نو، ترانه) و داستان (داستان کوتاه، داستانک، خاطره، دلنوشته و وقایع نگاری تاریخی-ادبی دوران کرونا) برگزار می کند.

مجتبی رحماندوست دبیر علمی جشنواره، سعید بیابانکی دبیر بخش شعر و قاسمعلی فراست نیز دبیری بخش داستان را برعهده دارند.

علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 30 مهر به پست الکترونیک [email protected] یا به نشانی تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید نیاکی(اندیشه) فرهنگسرای اندیشه ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی این فرهنگسرا به نشانی andisheh.farhangsara.ir مراجعه کنند.

بیماری کرونا از روزهای انتهای بهمن سال 1398 کشور را درگیر کرده و بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به امروز، 375 هزار و 212 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، 323 هزار و 233 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و 21 هزار و 571 نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6861

به "خبرنگاران فصل همدلی فرصتی برای برجسته سازی فداکاری کادر درمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فصل همدلی فرصتی برای برجسته سازی فداکاری کادر درمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید