خبرنگاران نقض حقوق بشر در کانادا؛ معترضان به خیابان آمدند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران - خبرنگاران- هزاران نفر از مردم مونترال کانادا در محکومیت نژادپرستی نظام مند در این کشور به خیابان ها آمدند و فریاد ضدنژادپرستی سردادند.

خبرنگاران نقض حقوق بشر در کانادا؛ معترضان به خیابان آمدند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتراض ها در این شهر پس از آن شکل گرفت که فیلمی از جویس اچاکوآن یک زن بومی منتشر شد که قبل از فوت در بیمارستان مورد اهانت پرستاران نهاده شد.

این زن 37 ساله و مادر هفت کودک هفته گذشته در بیمارستانی در مونترال تحت شرایط جنجال برانگیزی درگذشت.

در ویدئویی که وی از خود روی تخت بیمارستان منتشر کرد، صدای او درحالی که از درد می نالد و درخواست یاری می نماید، شنیده می گردد در حالی که دو تن از کارکنان بیمارستان به وی توهین می نمایند.

وی که به دلیل درد معده در بیمارستان بستری شد، اندکی پس از ضبط و پخش این ویدئو در فیسبوک، جان سپرد.

در همین حال، معترضان کانادایی ضمن مطالبه عدالت برای این زن و نام بردن از نژادپرستی به عنوان یک ویروس، در مرکز این شهر تظاهرات مسالمت آمیزی برگزار کردند.

جنوویو گوئیلبالت وزیر امنیت عمومی کبک اظهار داشت که تحقیقات در خصوص علت مرگ این زن انجام می گردد.

خانواده فرد فوت شده گفته اند که قصد دارند از این بیمارستان و کارکنان خاطی آن شکایت نمایند.

همچنین دو تحقیق دیگر در خصوص علت مرگ این زن و غفلت کارمندان بیمارستان در جریان است.

نژادپرستی نظام مند در کانادا امر تازه ای نیست به طوری که فرانسوا فیلیپ شامپانی وزیر امور خارجه این کشور پیشتر از این مساله اطلاع داده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کانادا چندی پیش اظهار داشت: در کانادا به رغم شهرت این کشور در برخورداری از چندین فرهنگ و مزیت تلقی شدن این تنوع فرهنگی، نژادپرستی ساختاری وجود دارد.

وی اضافه نمود: نژادپرستی نظام مند در کانادا، پیغام تاسف باری است که باید ما را علاوه بر انتقاد، به واکنش عملی در برابر آن وادار کند.

وزیر امور خارجه­ کانادا همچنین از متقاعد شدن نخست وزیر این کشور در قبال اتخاذ اقدامات عملی افزون بر نقدها علیه نژادپرستی اطلاع داد.

به تازگی روزنامه فرانسوی لوفیگارو به نقل از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گزارش داد: نژادپرستی نظام مند تمام نهادهای کانادا، دولت و تشکیلات پلیس را فرا گرفته است.

نخست وزیر کانادا پیش از این به دنبال قتل یک زن بومی کانادایی توسط پلیس این کشور تأکید نموده بود که تبعیض پلیس علیه بومیان باید خاتمه یابد.

وی گفت: کانادایی های زیادی هستند که در مقابل مأمور اجرای قانون، احساس ترس و نگرانی می نمایند. تبعیض باید تمام گردد. ما روی این مسأله کار می کنیم.

پلیس کانادا خرداد ماه یک فرد بیست و شش ساله به نام شانتل مور را در خانه اش به ضرب گلوله به قتل رساند.

در یک حادثه دیگر، ویدیویی منتشر شد که نشان می داد پلیس کانادا عمداً با خودرو با یکی از بومیان این کشور برخورد نموده و او را دستگیر می نماید.

گلن هر از رهبران بومیان کانادا با انتشار بیانیه ای توضیح داد: نژادپرستی بیش از 200 سال است که در اینجا حضور دارد.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6569

به "خبرنگاران نقض حقوق بشر در کانادا؛ معترضان به خیابان آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نقض حقوق بشر در کانادا؛ معترضان به خیابان آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید