خبر مهم برای متقاضیان خرید لوازم خانگی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در پی الزام شرکت های فراوری کننده لوازم خانگی از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان، بیش از 30 شرکت فراوری کننده لوازم خانگی هزار محصول عرضه شده در بازار را در سامانه 124 ثبت کردند.

خبر مهم برای متقاضیان خرید لوازم خانگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مطابق اطلاعیه های داده شده توسط سازمان حمایت همه لوازم خانگی عرضه شده در بازار باید در سامانه 124 ثبت شده و عرضه کالا با قیمت های بالاتر از قیمت ثبت شده در سامانه مذکور تخلف محسوب می شود. به این ترتیب خریداران می توانند پیش از خرید قیمت ها را در سامانه 124 مشاهده نمایند.

خاتمه مهلت مشخص شده توسط سازمان حمایت دیروز (سه شنبه، 27 خرداد ماه) بود.

با توجه به تصمیمات ستاد تنظیم بازار در مدیریت و کنترل بازار لوازم خانگی و شفاف سازی بازار عرضه این محصولات برای مصرف نمایندگان و ضرورت جلوگیری از سوء استفاده بعضی افراد فرصت طلب در سودجویی از شرایط بازار، با اطلاع رسانی مکرر این سازمان به همه شرکت ها و فراورینمایندگان لوازم خانگی مبنی بر درج قیمت کالاهای خود در سامانه 124، این شرکت ها موظف به درج یا تکمیل اطلاعات قیمتی کالاهای خود به وسیله این سامانه شدند.

در دو ماه نخست سال 99 در بعضی محصولات مثل ماشین لباسشویی رشد 152 درصدی فراوری به ثبت رسید و فراوری ماشین لباسشویی در دو ماه اول سال از 48 هزار دستگاه در سال 98 به 121 هزار دستگاه در سال 99 رسید.

همچنین فراوری تلویزیون در این مدت 49 درصد رشد داشته و میزان فراوری این محصول در دو فروردین و اردیبهشت سال جاری از 73 هزار دستگاه در سال 98 به 110 هزار دستگاه رسیده است.

  • آرامش به بازار لوازم خانگی باز می شود؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5178

به "خبر مهم برای متقاضیان خرید لوازم خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم برای متقاضیان خرید لوازم خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید