خلبان آمریکایی به اتهام همدستی با دولت مادورو زندانی شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، دادگاه میامی آمریکا خلبانی که ترتیب پروازهای چارتری متحدان نیکولاس مادورو به روسیه و بعضی کشورهای دیگر را داده بود به 4 سال حبس محکوم کرد.

خلبان آمریکایی به اتهام همدستی با دولت مادورو زندانی شد

به نقل از آسوشیتدپرس، ویکتور مونز، خلبان متولد ونزوئلا و ساکن میامی در ماه ژانویه در دادگاه منهتن به نقض تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا به دلیل انجام پروازهای چارتری برای طارق العاسمی، معاون سابق رئیس جمهور ونزوئلا و ساماراک لوپز بازرگان که هر دو در سال 2017 به عنوان سرکردگان باندهای مواد مخدر اعلام شدند، متهم شد.

مونز 52 ساله و همدستانش به استفاده از اسامی مستعار و دست بردن در لیست اسامی پرواز و دریافت پول از ونزوئلا متهم هستند. در یک مورد مونز حتی به یکی از یاری خلبانان دستور داده به مجریان قانون درباره مسافران دروغ بگوید.

این پرونده یکی از مهمترین پرونده ها علیه وابستگان مادورو که در دادگاه های آمریکا به فساد، قاچاق مواد مخدر و اختلاس از غول دولتی نفتی PDVSA متهم هستند، بوده است.

دادستان ها مونز را به همدستی با رژیم قاتل مادورو به دلیل سازماندهی پرواز برای کمپین ریاست جمهوری 2018 مادورو متهم کردند.

معاون دادستان گفت: این یک سرویس عادی نبود، یک برنامه از پیش طراحی شده بوده که موجب تضعیف امنیت ملی و سیاست خارجی ما شده است.

وکیل مدافع مونز اما تاکید نمود که موکلش هیچ ارتباطی و علاقه ای به دولت سوسیالیست مادورو نداشته بلکه مهاجری است که به دنبال تجارت پیروز با یک مشتری ثروتمند ونزوئلایی بوده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10710

به "خلبان آمریکایی به اتهام همدستی با دولت مادورو زندانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلبان آمریکایی به اتهام همدستی با دولت مادورو زندانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید