دخالت مجدد تروئیکای اروپا درباره برنامه موشکی ایران

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایسنا نوشت: نمایندگان تروئیکای اروپا در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل مدعی شدند که توسعه بعضی موشک های ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت است.

دخالت مجدد تروئیکای اروپا درباره برنامه موشکی ایران

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان در سازمان ملل در نامه ای خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل این ادعا را مطرح کردند که ایران با توسعه موشک های دارای ظرفیت بالستیک خود برخلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت عمل می نماید و از تهران می خواهند از توسعه این گونه موشک ها پرهیز کند.

این در حالی است که طبق توافق هسته ای بین المللی (برجام) ایران تعهد داده است که از فراوری موشک های با قابلیت حمل کلاهک هسته ای خودداری کند.

این کشورها در نامه ادعایی خود به ویدئویی استناد می نمایند که در 22 آوریل 2019 در فضای مجازی منتشر شده و در آن تصاویری از آزمایش یک موشک بالستیک میان برد به نام شهاب - 3 نشان داده می گردد.

آنها در نامه خود از گوترش خواسته اند تا در گزارش بعدی خود درباره برنامه موشکی ایران، این موشک ها را در تضاد با مفاد قطعنامه 2231 اعلام کند.

به گزارش ایسنا، مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید نموده اند که به دنبال توسعه موشک های دارای قابلیت حمل کلاهک هسته ای نیستند و برنامه موشکی قانونی ایران تنها برای توسعه توان دفاعی کشور است که طبق قوانین بین المللی هر کشوری حق دارد آن را تقویت کند. از سویی این ادعای کشورهای اروپایی در حالی مطرح می گردد که به هیچ یک از تعهدات برجامی خود پس از نقض آشکار آن توسط دولت آمریکا با روی کار آمدن دونالد ترامپ عمل ننموده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 219

به "دخالت مجدد تروئیکای اروپا درباره برنامه موشکی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخالت مجدد تروئیکای اروپا درباره برنامه موشکی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید