دلایل باز نشدن ایربگ تیگوآن در جریان حادثه ای در ایران

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در حادثه واژگونی یک خودروی فولکس واگن تیگوآن که به تازگی در ایران رخ داده ایربگ های جانبی این خودرو باز نشده اند. اما دلایل باز نشدن ایربگ تیگوآن چه بود؟

دلایل باز نشدن ایربگ تیگوآن در جریان حادثه ای در ایران

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: با پیگیری های خبرنگاران و تماس با روابط عمومی ماموت خودرو، این شرکت درباره دلایل باز نشدن ایربگ تیگوآن توضیحاتی داد.

فولکس واگن تیگوآن در سال 2018 پیروز به دریافت 5 ستاره ایمنی از یورو ان کپ شد و در همان سال از سوی موسسه (NHTSA) آمریکا هم جزو ایمن ترین خودرو های شهری شناخته شد.

در حادثه واژگونی این خودرو ایربگ های پرده ای (جانبی) عمل ننموده اند، اما چرا؟

سنسور Rollover

بعضی از خودروهای فول آفرود مانند تویوتا لندکروز دارای سنسور Rollover یا سنسور واژگونی هستند که در هنگام واژگون شدن خودرو عمل می نمایند.

این سنسور حتی ممکن است در صورت جدا شدن دو چرخ از زمین هم عمل نموده و ایربگ ها را باز کند، اما نکته اینجاست خودروهای شهری با توجه به طراحی و شرایط استفاده شهری این سنسور را ندارند.

تیگوآن هم از این قاعده مستثنی نیست و این سنسور در آن تعبیه نشده است.

نظر کارشناس سیستم های ایمنی شرکت کروز

آقای پیاده کارشناس سیستم های ایمنی و ایربگ در شرکت کروز در این باره به خبرنگاران گفت: عمل نکردن ایربگ های خودرو در یک تصادف لزوما ایراد محسوب نمی گردد. چرا که ACU (کامپیوتر ایربگ) همزمان به تمام ایربگ ها فرمان عمل کردن می دهد.

این کامپیوتر در لحظه تصادف شتاب منفی وارد شده به خودرو را محاسبه می نماید و در صورت احتیاج، فرمان باز شدن ایربگ ها را صادر می نماید.

بنابراین نوع تصادف، محل برخورد با خودرو و مقدار ضربه وارد شده به خودرو بسیار مهم است و ACU براساس همین پارامترها تصمیم گیری می نماید.

بعلاوه در بیشتر خودروهای خارجی روز جهان، طراحی خودرو به گونه ای است که در لحظه برخورد نیروی وارده به شاسی خودرو منتقل نمی گردد و تمام نیرو صرف آسیب رساندن به محل برخورد می گردد و ایربگ ها عمل نمی نمایند.

نظر کارشناسی ماموت خودرو

ماموت خودرو واردنماینده این خودرو هم درباره دلایل باز نشدن ایربگ تیگوآن به خبرنگاران گفت: تیگوآن یکی از ایمن ترین خودروهای جهانست، اما بر اساس طراحی شهری آن مانند بسیاری از خودروهای دیگر سنسور Rollover در آن تعبیه نشده است و طبیعی است که در صورت واژگونی و شدت کم ضربه، این ایربگ ها عمل ننمایند. هرچند که هنوز درباره نحوه تصادف و شدت ضربه هم اطلاعاتی در دست نیست، چرا که مالک تا کنون به نمایندگی مراجعه ننموده است.

نکاتی که باید بدانیم

باز نشدن ایربگ های خودرو در تصادفات همیشه محل مناقشه بوده است. برای مثال می توان به تصادف چند سال پیش علی دایی فوتبالیست سرشناس اشاره نمود که با یک خودروی تویوتا پرادو تصادف شدیدی کرد، اما ایربگ های خودرو عمل نکردند و این قضیه تا پای شکایت علی دایی از تویوتا پیش رفت.

اما آن چه مهم است رعایت نکات اصولی، ایمنی و مطالعه دفترچه راهنمای هر خودرو است.

ایربگ ها در صورت نبستن کمربند ایمنی عملکرد معکوس دارند و آسیب بیشتری را به سرنشینان وارد می نمایند.

یکی دیگر از نکات حایز اهمیت جلوگیری از نشاندن بچه ها روی جایگاه معمولی خودرو یا روی پای سرنشینان است که به شدت آسیب زاست و موارد زیادی از حوادث غم انگیز در این زمینه گزارش شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: بیت ران
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13418

به "دلایل باز نشدن ایربگ تیگوآن در جریان حادثه ای در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل باز نشدن ایربگ تیگوآن در جریان حادثه ای در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید