راهنمای سفر برای مسافرانی که احتیاج به خدمات ویژه دارند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مسافرت به یکی از احتیاجهای اساسی انسان ها تبدیل شده و خدمات گردشگری نیز هم راستا با ترویج این احتیاج اساسی، توسعه پیدا نموده است. سفر به امری همگانی تبدیل شده و حتی انسان هایی با شرایط خاص نظیر معلولین، بیماران، سالمندان و بچه ها نیز می توانند به راحتی سفر نمایند؛ به طوریکه در بسیاری از مناطق توریستی و فرودگاه ها تسهیلاتی ویژه برای این افراد خاص در نظر گرفته شده است. پیش از این در وبلاگ توریستی خبرنگاران به رهنمودهایی برای سفر سالمندان، سفر در دوران بارداری و مقررات مسافرت اطفال اشاره کردیم؛ در این مقاله سعی داریم به نکات و اطلاعاتی اشاره کنیم که می تواند مورد استفاده مسافران با احتیاجهای ویژه قرار گیرد:

راهنمای سفر برای مسافرانی که احتیاج به خدمات ویژه دارند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای کانادا تضمینی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

  1. مسافران با جایگاه چرخ دار

مسافرانی که احتیاج به جایگاه چرخ دار دارند اعم از جانبازان عزیز، معلولین جسمی و سالخوردگان که توانایی راه رفتن ندارند ضروری است 48 ساعت قبل از پرواز درخواست معین جا را در دفتر فروش بلیت اعلام کنند و نیم ساعت زودتر از حد معمول در فرودگاه حضور داشته باشند تا با مسئول خدمات ویژه جهت استفاده از بالابر هماهنگی کنند. تمامی هواپیماها با بدنه عریض مجهز به جایگاه چرخ دار هستند. در صورتی که مسافر قادر به نشست و برخواست بر روی جایگاه نیست بهتر است با یک نفر همراه مسافرت نماید.

خدمات ویژه شامل موارد ذیل می باشد:

  • غذای مخصوص
  • یاری کارکنان زمینی در سوار و یا پیاده کردن مسافر
  • انتقال جایگاه چرخ دار، اعضای یاریی و واکر
  • انتقال تجهیزات حیاتی مورد احتیاج مسافر در حین پرواز مانند ماسک اکسیژن
  • استفاده از جایگاه چرخ دار در داخل هواپیما
  1. مسافران کم توان حرکتی(سالخوردگان)

معلولیت جسمی معمولاً مانع مسافرت با هواپیما نیست. مسافرانی که قادر به برآورده ساختن احتیاجات خود در طول پرواز نیستند، باید یک نفر همراه داشته باشند. خطوط هوایی خدمات خاصی جهت این گونه مسافران ارائه می دهند که بهتر است قبل از مسافرت، افراد هدایت لازم را جویا شوند.

  1. مسافرت بیماران

استفاده از خطوط هوایی جهت مسافرت در طول سال های اخیر در سراسر جهان رشد فزاینده ای داشته است که به واسطه آن مسافران مدت بیشتری را در پرواز به سر می برند و در نتیجه ریسک بروز مسائل ناشی از شرایط پرواز به خصوص برای افراد با بیماری های خاص افزایش می یابد. در صورت انجام پیش بینی های لازم و برنامه ریزی قبل و در طول پرواز و بعد از سفر توسط مسافران، میزان بروز مسائل احتمالی کاهش خواهد یافت.

  1. درخواست تخت حمل بیمار

در صورتی که مسافر دارای بیماری خاص است که قادر به نشستن بر روی جایگاه نیست ضروری است برای مسافرت آنها درخواست تخت حمل بیمار شود و به علت اینکه برای بستن تخت حمل بیمار در هواپیما احتیاج به باز کردن 6 جایگاه است، لذا ضرورت دارد همراه مسافر حداقل 48 ساعت قبل از پرواز به دفتر فروش بلیت مراجعه و ضمن درخواست تخت حمل بیمار اقدام به تکمیل فرم بیمار توسط پزشک معالج و تأیید پزشک معتمد شرکت حمل کننده مسافر نمایید. در صورتی که بیمار احتیاج به پزشک و یا پرستار همراه داشته باشد، ضروری است برای آنها نیز بلیت تهیه شود. حداکثر تخت حمل بیمار در هر پرواز 2 تخت است.

  1. مسافرت خانم های باردار

اغلب سفرهای داخلی برای خانم های باردار بی خطر است. به هر حال مسافرت های هوایی پس از هفته سی و دوم بارداری و هفت روز پس از زایمان توصیه نمی شود. بیشتر خطوط هوایی در خصوص پذیرش خانم های باردار محدودیت دارند و بهتر است قبل از مسافرت فرم اطلاعات پزشکی از دفتر هواپیمایی تهیه و تکمیل آن توسط متخصص زنان و زایمان مبنی بر سلامت و طبیعی بودن بارداری و تخمین تاریخ زایمان انجام گیرد.

  1. مسافرت نوزادان

مسافرت هوایی نوزادان با سن کمتر از 7 روز توصیه نمی شود. جهت نوزادان نارس توجهات فردی در طول پرواز مورد احتیاج است. تغییرات فشار کابین هواپیما سبب ایجاد اختلال تنفس و ناراحتی های گوش نوزاد می شود که با مکیدن پستانک تخفیف می یابد.

نوزادان بیشتر از افراد بالغ مستعد به خشکی و از دست دادن آب بدن هستند. بهتر است به نوزادان قبل از سفر مایعات کافی داده شود، اما مصرف بیش از حد آب میوه به خصوص در پروازهای طولانی مدت توصیه نمی شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2024

به "راهنمای سفر برای مسافرانی که احتیاج به خدمات ویژه دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر برای مسافرانی که احتیاج به خدمات ویژه دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید