راه اندازی مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی در دانشگاه شیراز خبرنگاران

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مدیر مرکز نوآوری و کار آفرینی دانشگاه شیراز با اشاره به ظرفیت های حوزه علوم انسانی گفت: در بحث نوآوری و شتابدهی برای ایجاد بستری مناسب و حمایت از ایده های نوآورانه علوم انسانی مرکز نوآوری تخصصی راه اندازی شده است.

راه اندازی مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی در دانشگاه شیراز خبرنگاران

منصور کنعانی، مدیر مرکز نوآوری و کار آفرینی دانشگاه شیراز در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز به عنوان یکی از زیرمجموعه های معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه، در سال 1396 با ادغام دفاتر کارآفرینی و مالکیت فکری به همراه مجموعه شتاب دهنده آغاز به فعالیت نموده است. این مجموعه به منظور ارتقای فرهنگ عمومی برای حمایت از نوآوری و خلاقیت، ارائه خدمات و تسهیلات و مشاوره در راستای ایجاد زیرساخت های اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه شیراز راه اندازی شده است.

کنعانی عنوان کرد: این مرکز ماموریت ارتقای نقش آفرینی دانشگاه در حوزه های تولیدات و احتیاج های جامعه و صنعت را بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: ارتقای نقش آفرینی دانشگاه در 4 حوزه نوآوری و شتابدهی، تحقیق و توسعه در فناوری های جدید، حمایت از شرکت های دانش بنیان اساتید و فرهنگ سازی و گفتمان سازی از اهداف این مرکز است.

کنعانی بیان نمود: در بحث نوآوری و شتابدهی برای ایجاد بستری مناسب و حمایت از ایده های نوآورانه علوم انسانی مرکز نوآوری تخصصی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی، با توجه به صندلی و ظرفیت های منحصر به فرد دانشگاه شیراز، خصوصا در حوزه علوم انسانی، با چشم انداز توسعه نوآوری ها در حوزه های مختلف علوم انسانی با هدف حمایت از افراد مستعد و خلاق، توسعه کسب و کار های دانش بنیان و خلاق و ارائه خدمات نوآورانه و تخصصی به نهاد های سیاستگذاری، دولتی، مالی، صنعتی و فرهنگی ایجاد شده است.

کنعانی ادامه داد: در این مرکز، برای نوآفرینان صاحب ایده، متخصصان دارای تخصص یا مهارت و هسته های کوچک و متوسط دارای ایده های نوآورانه قابل تجاری شدن در حوزه علوم انسانی خدمات ارائه می گردد.

کنعانی با اشاره به حوزه گروه های تحقیق و توسعه در فناوری های جدید اضافه کرد: با توجه به صندلی علمی دانشگاه، با احتیاج های صنعت فاصله دارد. برای ارتباط دانشگاه و صنعت گروهی متشکل از اساتید دانشگاه و صنعت کاران تشکیل شده است به آن ها امکانات، فضا و تسهیلات در دانشگاه داده می گردد تا گروه تحقیق و توسعه تشکیل گردد.

وی با اشاره به حوزه فرهنگ سازی و گفتمان سازی اعلام کرد: اگر حوزه های نوآوری تحقیق و توسعه حمایت از شرکت های دانش بنیان اساتید و فرهنگ سازی و گفتمان سازی بخواهند فعالیت نمایند باید مخاطب درستی داشته باشند که در حوزه ارتباطات و رویداد ها امکان پذیر است وطرح نوآفرین به این منظور تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10884

به "راه اندازی مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی در دانشگاه شیراز خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی در دانشگاه شیراز خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید