رایج ترین ایده های طراحی کفپوش خانه در سال 2018

به گزارش مجله وبلاگ فروش، با پیشرفت تکنولوژی در بیشتر زمینه ها و از جمله دکوراسیون منزل، سلیقه افراد نیز به همین اندازه تغییر نموده است. اکنون می توان راهکارهای جذاب و متنوعی را در طراحی کفپوش خانه به کار برد. در سال 2017 پارکت قهوه ای رنگ در طراحی کفپوش منزل استفادهٔ فراوانی داشت. در این مطلب می خواهیم بهترین ایده های طراحی کفپوش خانه در سال 2018 را مورد آنالیز قرار دهیم. ادامهٔ مطلب را با خبرنگارن، مجله آنلاین خبرنگاران همراه باشید.

رایج ترین ایده های طراحی کفپوش خانه در سال 2018

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

طراحی کفپوش خانه به سبک ترندهای 2018

همان طور که عنوان شد، در سال 2017 پارکت قهوه ای استفادهٔ زیادی در طراحی کفپوش منزل داشت. آبنوس یکی از پرکاربردترین چوب ها جهت کفپوش منازل در این سال بود. الگوهای رگه ای شکل و گره دار طبیعی چوب در سال 2017 جهت زیبایی در کفپوش منازل به وفور دیده می شوند.

یکی دیگر از انواع کفپوش استفاده شده در این سال چوب مصنوعی بود. ورقه ها و کاشی هایی که بیشتر از PVC ساخته شده اند و شکل و الگوی چوب دارند را چوب مصنوعی می نامند. در ادامه، مواردی که در سال 2018 رونق گرفته اند و توسط مردم استفادهٔ بیشتری دارند را مورد آنالیز قرار خواهیم داد.

1- چوب سوخته

بیشتر چوب های استفاده شده جهت پارکت تا حدودی تغییر رنگ داده می شوند. سوخته کردن چوب باعث می گردد که ظاهر آن بدون افزودن رنگ، تیره گردد. جهت این کار، چوب را از فرآیندی که فامینگ (Fuming) یا دودی کردن نامیده می گردد، عبور می دهند. در این فرآیند چوب را داخل محفظه ای گذاشته و بخار آمونیاک را نیز به محفظه اضافه می نمایند. چوب به آمونیاک واکنش نشان داده و رنگ آن دستخوش تغییر می گردد.

نتیجه کار همواره یکسان نخواهد بود. رنگ و بافت حاصل از فرآیند دودی کردن به نوع چوب، محیط بیرونی و فضای داخل محفظه بستگی خواهد داشت. بدین ترتیب ممکن است 2 تکه چوب طی یک فرآیند مشابه، الگوهای متفاوتی به خود بگیرند. با این وجود، در نهایت رنگ چوب تیره تر شده و بافت طبیعی آن جلوه بهتری پیدا می نماید.

چوب سوخته ظاهری بسیار زیباتر و مجلل تر از چوب رنگ شده در کفپوش منزل دارد. البته چوب سوخته با نوع چوبی که به صورت مستقیم در تماس با آمونیاک مایع قرار می گیرد، تفاوت دارد. استفاده از آمونیاک مایع به صورت مستقیم، ممکن است باعث تضعیف بافت چوب و لطمه زدن به آن گردد.

2- چوب رنگ پریده

همه افراد لکه های قهوه ای و براق پارکت را دوست ندارند. برای بعضی افراد، ظاهر رنگ پریده و سفید آراستگی بیشتری دارد. از طرفی ممکن است دکوراسیون منزل شما رنگ ملایم تری احتیاج داشته باشد.

جهت به دست آمدن چوب رنگ پریده آن را از فرآیندی تحت عنوان بلیچینگ (Blanching) یا سفید کردن عبور می دهند. طی این فرآیند مواد شیمیایی روی سطح چوب به کار برده می گردد تا رنگ آن محو شده یا کم رنگ گردد.

پس از بلیچینگ، رنگ چوب به سمت سفید شسته و دودی متمایل می گردد. با این وجود، پس از بلیچینگ هنوز می توان الگوهای طبیعی چوب را به وضوح مشاهده کرد. بدین ترتیب ظاهر طبیعی و زیبای چوب از بین نخواهد رفت و تنها الگوی رنگ شما دستخوش تغییر می گردد.

راه حل دیگری که برای دستیابی به این نوع پارکت وجود دارد، بلیچ کردن پارکت کنونی شما است. کافی است با متخصص این امر مشورت نموده و جهت بلیچ کردن کفپوش قدیمی خود اقدام کنید. البته این فرآیند نیز قیمت نسبتاً بالایی برای شما در بر خواهد داشت.

3- پارکت پریشان

به نظر می رسد که دنیای مد لباس به دکوراسیون منزل نیز سرایت نموده است. امروزه به وفور شلوارهای جین پریشان یا پاره شده را مشاهده می کنیم. این ظاهر متفاوت و ژولیده در طراحی کفپوش منزل نیز طرافداران زیادی پیدا نموده است. کفپوش پریشان ظاهری قدیمی، مجلل و طبیعی را به شما ارائه می دهد. ظاهری که با چوب های صیقل داده شده و براق نمی توان به دست آورد.

پارکت های پریشان را طی فرآیند کهنه کردن مصنوعی به دست می آورند. فرآیندی که در خاتمه به یک چوب نسبتاً ساییده و کهنه منجر می گردد. این نوع پارکت، مناسب منازلی است که به سبک روستایی و جنگلی علاقه دارند.

بسته به نوع و درجهٔ پریشانی چوب، فرآیند آن متفاوت خواهد بود. این فرآیند بیشتر اوقات توسط انسان انجام می گردد و ابزار متفاوتی لازم دارد. معمولاً گوشهٔ قطعات پارکت و سطح اصلی آن توسط ابزار مخصوص تغییر پیدا می نماید.

4- کفپوش بتنی پریشان

اگر علاقهای به پارکت ندارید، می توانید جهت رسیدن به ظاهر پریشان دکوراسیون خود، از کفپوش های بتنی پریشان بهره ببرید. در کنار پارکت پریشان، کفپوش های بتنی با این سبک نیز در سال 2018 به وفور در طراحی کفپوش خانه استفاده می شوند.

کفپوش بتنی نیز مانند پارکت، طی فرآیندی که توسط ابزارهای مخصوص انجام می گردد، ظاهری کهنه و مندرس پیدا می نماید. ظاهری که با بتن صاف و صیقلی و مدرن تفاوت زیادی دارد. از این کفپوش برای بیشتر سبک های دکوراسیون می توان استفاده کرد. با این وجود برای سبک های معاصر و صنعتی ظاهر بهتری به شما خواهد داد.

5- کاشی های بافت دار

بیشتر شما با کاشی های سرامیکی صاف و براق آشنا هستید. با این وجود کاشی های سرامیکی مدت ها جهت امور دیگری استفاده می شدند. اموری که بیشتر به سمت کاربرد عملی آنها، و نه دکوراسیون و زیبایی متمایل بود. این مسأله در سال 2018 صادق نیست. استفاده از کاشی های سرامیکی در کفپوش منازل مدتی است که رونق فراوانی دارد.

البته ظاهر این کاشی ها مانند سابق براق و شیشه ای نیست. کاشی های بافت دار در سال 2018 استفاده فراوانی دارند. این کاشی ها به شکلی طراحی می شوند که به لحاظ ظاهر و بافت به مصالح دیگری شباهت داشته باشند.

کاشی هایی که به شکل بافت چوبی تهیه می شوند و در سال 2018 استفادهٔ زیادی دارند را نمی توان از چوب طبیعی متمایز کرد. هنگام قدم گذاشتن روی این کاشی ها احساسی مانند لمس کردن خود چوب به شما دست می دهد. کاشی هایی به شکل سنگ نیز ساخته می شوند که ظاهر و احساس مشابه با سنگ را القا می نمایند.

به لطف تکنولوژی، امروزه می توان کاشی های مختلفی را جهت ظاهر متفاوت خانه در طراحی کفپوش منزل استفاده کرد. قیمت این کاشی ها نیز معمولاً از کفپوش های دیگر کمتر است. برای مثال قیمت کاشی های بافت چوبی از پارکت معمولی کمتر خواهد شد.

6- ظاهر قدیمی با کفپوش سیاه و سفید

ظاهر قدیمی در دکوراسیون منزل، همواره احساس نوستالژی را تازه نموده و خاطرات تلخ و شیرین را به یاد افراد می آورد. در سال 2018 کاشی های سیاه و سفید دوباره به صدر جدول طراحی کفپوش منازل برگشتند.

البته این کاشی ها با کاشی های سیاه و سفید که در خانه های تاریخی و قدیمی استفاده شده است، تفاوت دارد. ظاهر گرافیکی و مجلل این کاشی ها به وضوح متفاوت است. در این کفپوش ها شاهد کاشی های کوچک تر از کفپوش های معمولی هستیم. الگوهای گرافیکی این کاشی ها نیز بیشتر به چشم می آید. بدین ترتیب می توان ترکیبی از ظاهر قدیمی و ظاهر معاصر را در هم آمیخت.

7- کاشی چوب بازیافتی

چوب بازیافتی در سال 2018 استفادهٔ فراوانی در طراحی کفپوش منزل دارد. این چوب ها را می توان نوع توسعه یافتهٔ چوب مصنوعی دانست. ظاهر چوب بازیافتی مورد علاقهٔ بسیاری افراد است. دلیل آن را می توان در تنوع رنگ و ظاهر پریشان این نوع چوب جستجو کرد. برای کسانی که به دنبال سبک دکوراسیون روستایی و متفاوت هستند، کفپوش چوب بازیافتی گزینهٔ ایده آلی محسوب می گردد.

به لطف تکنولوژی می توان ظاهر و بافت چوب را دقیقاً روی سطح کاشی پیاده کرد. تقریباً تفکیک این نوع کفپوش از چوب طبیعی غیرممکن است. ممکن است از چندین تنِ رنگ متفاوت جهت ظاهر طبیعی تر دکوراسیون استفاده کرد. این کفپوش ها جهت ظاهری طبیعی، به شکل چوب انبار تهیه می شوند.

به نظر می رسد دیگر احتیاجی به چوب های جنگلی جهت رسیدن به ظاهر گرم و دنج منزل نیست. این امر به حفظ محیط زیست و جلوگیری از بریدن درختان بیشتر نیز یاری می نماید.

8- کاشی های گرافیکی

شاید استفاده از الگوهای هنری و گرافیکی در کف منزل، مورد علاقهٔ بیشتر افراد نباشد. با این حال در بعضی از سبک های دکوراسیون می توان به خوبی از کاشی های طرح دار گرافیکی استفاده کرد. این کاشی ها در سال 2018 استفادهٔ زیادی جهت طراحی کفپوش خانه داشته اند.

امروزه ترسیم انواع طرح و رنگ و البته بافت های متفاوت روی کاشی ها امکان پذیر است. می توانید از طرح های تکراری یا کاشی های با طرح پازل بهره ببرید. کاشی های با طرح پازل، کنار هم چیده شده و یک الگوی عظیم را در کف اتاق شکل می دهند. این کاشی ها بیشتر به صورت تک رنگ عرضه می شوند. با این وجود اگر می خواهید مقداری جسارت بیشتر به خرج دهید، کاشی های با رنگ متنوع نیز جهت استفاده در کفپوش یافت می شوند.

در نهایت می توان گفت که در سال 2018 بخش زیادی از طراحی کفپوش منزل را چوب یا طرح چوب در اختیار دارد. با این وجود گزینه های متنوعی در این مطلب عنوان شد که بسته به سلیقه و دکوراسیون منزل شما می تواند به کار گرفته گردد. شما نیز اگر موارد بهتر و زیباتری از کفپوش منزل را سراغ دارید، در به اشتراک گذاری دیدگاه های خود درنگ نکنید.

منبع: هومینگ
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3948

به "رایج ترین ایده های طراحی کفپوش خانه در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایج ترین ایده های طراحی کفپوش خانه در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید