رضوی: ایالات متحده به دنبال تحمیل حاکمیت بر عراق است ، مردم عراق باز هم آمریکایی ها را بیرون می نمایند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یک کارشناس مسائل غرب آسیاگفت: اقدام معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به عراق و درخواست از نخست وزیر این کشور برای ملاقات با وی در پایگاه نظامی آمریکایی نشان دهنده آن است که ایالات متحده به دنبال تحمیل حاکمیت خود در عراق است.

رضوی: ایالات متحده به دنبال تحمیل حاکمیت بر عراق است ، مردم عراق باز هم آمریکایی ها را بیرون می نمایند

سیدجعفر رضوی، کارشناس مسائل غرب آسیا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در مورد سفر هفته گذشته مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به عراق و درخواست از نخست وزیر این کشور برای ملاقات با وی در پایگاه نظامی آمریکاییان در عراق گفت: آمریکایی ها در فضای عراق یک فرایند نزولی را طی می نمایند واز سال 2003 حضور آن ها نشان دهنده این فرایند رو به افول است.

وی در تشریح این مسئله به سرنگونی دیکتاتور عراق یعنی صدام در سال 2003 اشاره نمود و گفت: پس از سرنگونی دیکتاتور عراق آمریکایی ها حاکمیت نظامی در این کشور را به عهده گرفتند و حاکم نظامی در این کشور مستقر کردند، اما مردم عراق این تصمیم را برنتابیدند و کم کم به جایی رسیدند که حاکمان نظامی آمریکا را از کشور خود اخراج کردند.

رضوی با اشاره به فرایند تحولات عراق در طی دو سال گذشته گفت: در طی دو سال اخیر گروهک تروریستی داعش که ساخته و پرداخته خود آمریکا بود و ابزار کمکی این کشور به حساب می آمد در عراق نابود شد، اما این خاتمه ماجرا نبود و آمریکایی ها سعی کردند در زمان تصدی حیدرالعبادی او را مجبور به تعامل با خود نمایند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: خبر ها حکایت از آن دارد که ظاهرات توافقاتی نیز بین آن ها و العبادی حاصل شد، اما این کوشش با روی کار آمدن عادل عبدالمهدی نقش بر آب شد.

وی ادامه داد: سفیر آمریکا در عراق پس از این اتفاق کوشش کرد تا با جریان های سنی و جریان های مورد حمایت سعودی حاکمیت شیعه در عراق را ناکام بگذارد که اعتراضات اخیر در همین راستاست.

رضوی با تاکید بر اینکه همه این اقدامات در حقیقت دست و پا زدن آمریکا برای اعمال حاکمیت آن ها در عراق است، توضیح داد: بر این اساس اقدامات مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در کنار اقدام ترامپ در کریسمس گذشته و سفر به پایگاه نظامی آمریکا در عراق در حقیقت حکایت از این موضوع دارد که ایالات متحده به دنبال تحمیل حاکمیت خود بر عراق است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در خاتمه با اشاره به مقاومت خوب مردم عراق در این عرصه اعلام نمود: به نظر می رسد استقامت مردم عراق در این حوزه در صورتی که با همین فرایند ادامه یابد منجر به آن خواهد شد که مردم عراق، آمریکایی ها را به سادگی از این کشور بیرون نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 671

به "رضوی: ایالات متحده به دنبال تحمیل حاکمیت بر عراق است ، مردم عراق باز هم آمریکایی ها را بیرون می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضوی: ایالات متحده به دنبال تحمیل حاکمیت بر عراق است ، مردم عراق باز هم آمریکایی ها را بیرون می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید