بایدن برای حمایت از دموکراتها در انتخابات سنا به جورجیا میرود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، جو بایدن که دیروز آراء الکترال بیشتری در مقایسه با ترامپ به دست آورد، قرار است در سفر امروز خود به جورجیا از 2 نامزد دموکرات در دُور دوم انتخابات مجلس سنا در این ایالت حمایت کند.

بایدن برای حمایت از دموکراتها در انتخابات سنا به جورجیا میرود

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از وبگاه کنگره آمریکا (هیل)، جو بایدن که دیروز آراء الکترال بیشتری در مقایسه با ترامپ به دست آورد، قرار است در سفر امروز سه شنبه خود به آتلانتا واقع در ایالت جورجیا از 2 نامزد دموکرات در دُور دوم انتخابات مجلس سنا حمایت کند.

بر اساس اعلام این وبگاه، برنده آراء الکترال در آمریکا در این سفر قصد دارد به حمایت از جان اوسوف (Jon Ossoff) و رافائل وارنوک (Raphael Warnock) یعنی 2 نامزد دموکرات بپردازد.

مرحله دوم انتخابات برای معین تکلیف 2 کرسی خالی مانده ایالت جورجیا در مجلس سنای فدرال، روز 5 ژانویه (16 دی) برگزار خواهد شد؛ حال آنکه رای گیری غیابی در این ایالت که زمانی دژ مستحکم جمهوریخواهان نامیده می شد؛ از امروز آغاز شده است.

معمولاً مردم آمریکا تمایل چندانی به حضور در دور دوم انتخابات های کنگره نشان نمی دهند حال آنکه در انتخابات پیش رو شرایط متفاوت است و تا به امروز، بیش از 1 میلیون و 200 هزار نفر، برای مشارکت در رای گیری پُستی ثبت نام کرده اند و صد ها تَن نیز به رغم هوای بارانی، در صف رای گیری زودهنگام ایستاده اند.

جورجیا در انتخابات ریاست جمهوری 2020، رای خود را به سبد جو بایدن دموکرات ریخت و در انتخابات سنای فدرال نیز نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد چراکه به این ترتیب، معین خواهد شد که چه حزبی اکثریت سنای آمریکا را در اختیار خواهد داشت.

در حال حاضر، نسبت کرسی های سنا 50 به 48 به نفع جمهوریخواهان است. برای آنکه این حزب بتواند فزونی خود را حفظ کند باید حداقل یکی از دو کرسی که از امروز در جورجیا به رقابت گذاشته می شود را از آنِ خود کند. اگر هر دو کرسی به حزب دموکرات واگذار شود و کار به تساوی 50-50 بکشد؛ طبق قانون، رای کاملا هریس معاون رئیس جمهور که یک دموکرات است به منزله ختم کلام در رای گیری های سنا خواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا پیشتر درباره واگذاری سنا به حزب دموکرات هشدار داده و به طرفداران خود گفته بود مانع از انجام چنین رویدادی شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8946

به "بایدن برای حمایت از دموکراتها در انتخابات سنا به جورجیا میرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن برای حمایت از دموکراتها در انتخابات سنا به جورجیا میرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید