رفتینگ آنتالیا، سفری هیجان انگیز بر روی موج ها

به گزارش مجله وبلاگ فروش، شاید هر وقت نام آنتالیا به گوشمان برسد، یاد هتل های لوکس، ساحل و دریای بکر بیفتیم. اما آنتالیا جاذبه های دیگری هم دارد که می توان به قصد تجربه آن سفر خود را آغاز کرد. یکی از تفریحات هیجان انگیز و جذاب که باید آن را تجربه کرد، رفتینگ آنتالیا است. تفریحی خاطره ساز و مهیج که در سفر و تور ترکیه می توان از آن لذت برد. اگر شما هم می خواهید در مورد رفتینگ بیشتر بدانید، این مطلب را تا سرانجام بخوانید.

رفتینگ آنتالیا، سفری هیجان انگیز بر روی موج ها

رفتینگ چیست؟

رفتینگ Rafting یا همان رودگردی به معنای قایق سواری بر روی رودخانه های خروشان است. در رفتینگ، شدت امواج روی آب رودخانه به قدری زیاد است که باعث به وجود آمدن کف بر روی آب می شود و به همین دلیل به قایق سواری بر روی آب های سفید نیز مشهور شده است. جالب است بانید که شدت آب برخی از رودخانه ها به قدری زیاد است که دیگر نیازی به پارو زدن نیست و خود قایق با سرعت هر چه تمام به مسیرهایی که شما هدایت می کنید، می رود.

همچنین، رفتینگ متشکل از یک گروه 2 تا 8 نفری است که بر روی قایق های مخصوص سوار شده و هر شخص نیز با استفاده از پارویی که به همراه دارد، به هدایت قایق کمک می کند. گفتنی است که همواره این قایق ها با یک مربی حرفه ای همراه بوده که نقش اساسی در هدایت قایق را عهده دار است.

رفتینگ آنتالیا چگونه برگزار می شود؟

رفتینگ آنتالیا یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی است که می توان در کشور ترکیه تجربه کرد. این تفریح از سال 1950 میلادی در بین مردم شهرت یافته تا به امروز طرفداران زیادی را از همه جای جهان به خود جذب کرده است. رفتینگ امروزه در بین ورزش های بین المللی جای گرفته و فدراسیونی نیز دارد. همچنین در اطراف شهر آنتالیا رودخانه ای به نام کوپرولوکانیون قرار گرفته است که 14 کیلومتر طول و 3 متر نیز عمق دارد. رفتینگ در آنتالیا بر روی رودخانه وحشی کوپرولوکانیون انجام می شود که برای تجربه آن در بار اول، می بایست از یک مربی حرفه ای بهره مند شد.

همچنین پس از آموزش هایی که فرا خواهید گرفت، به بالای کوهی که سرچشمه رودخانه در آنجا قرار گرفته، برده خواهید شد و از آنجا سفری خاطره انگیز برای شما رقم خواهد خورد. تماشای روستاهای اطراف رودخانه که بسیار سرسبز و زیبا هستند، در نوع خود جذاب است. جلوه این درختان انبوه به قدری است که چشم ها را به خود خیره میکند و عکاسی در این مکان و این شرایط برای همه بسیار دلچسب و خاطره انگیز خواهد بود.

اوج هیجان در رفتینگ آنتالیا

اولین بار و در سال 2010 میلادی، تور رفتینگ در رودخانه خروشان کوپرولوکانیون برگزار شد که با استقبال و لذت بسیار زیاد شرکت کنندگان همراه شد. قایق سواری و هدایت قایق از بالای رودخانه به سمت پایین، در گروه های 8 نفره، تجربه ای است خاطره انگیز و مهیج که افراد از یک سال به بالا می توانند آن را تجربه کنند. هر چه که به جلوتر می روید، جوشش و امواج بیشتری از آب را خواهید دید که با منظره بی نظیر کوهستان های اطراف نیز توام شده است.

باید گفت رفتینگ در آنتالیا بسیار امن و سالم است و در قسمت هایی که جریان آب به اوج خود می رسد و با سرعت زیادی رو به جلو در حرکت هستید، ممکن است قایق به طرفی خم شود و حس کنید به داخل آب خواهید افتاد که در واقع بخش هیجان انگیز و جذاب رفتینگ آنتالیا همین ترس ها است.

هزینه رفتینگ آنتالیا

رفتینگ آنتالیا یکی از بهترین تجربه هایی است که در سفر به این شهر زیبا می توان از آن لذت برد. پس از یک رفتینگ جذاب و هیجان انگیز، در یکی از کمپ های کنار رودخانه توقف داشته و به صرف ناهار خواهید پرداخت. باید بدانید که هزینه رفتینگ در آنتالیا 120 لیر برای هر نفر به همراه سرویس رفت و برگشت، میان وعده و بیمه می باشد و این تور از ساعت 10:45 صبح آغاز می شود.

در آخر باید اضافه کنیم که رفتینگ آنتالیا، یکی از محبوب ترین تفریحاتی است که طرفداران زیادی از جمله میان ایرانیان دارد. پیشنهاد می کنیم که در صورت سفر به شهر آنتالیا از این جاذبه شگفت انگیز لذت ببرید.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5977

به "رفتینگ آنتالیا، سفری هیجان انگیز بر روی موج ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتینگ آنتالیا، سفری هیجان انگیز بر روی موج ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید