روایت ظریف از ریاکاری انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وزیر امور خارجه ایران به ابراز نگرانی نخست وزیر انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران واکنش نشان داد و گفت که این ابراز نگرانی در همان روزی صورت گرفت که لندن اظهار داشت زرادخانه هسته ای خود را توسعه می دهد.

روایت ظریف از ریاکاری انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شامگاه سه شنبه در پیغامی در توییتر به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران واکنش نشان داد.

وی در این پیغام توییتری نوشت: بوریس جانسون با دو رویی کامل نگران ساخت سلاح هسته ای توسط ایران است. او درست در همان روز اعلام می نماید که کشورش زرادخانه تسلیحات هسته ای خودش را افزایش خواهد داد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه پیغام توییتری خود نوشت: بر خلاف انگلیس و متحدان، ایران معتقد است که (تسلیحات) هسته ای و تمامی سلاح های کشتار جمعی وحشیانه بوده و باید نابود شوند.

دولت انگلیس روز سه شنبه اظهار داشت که میخواهد زرادخانه اتمی خود را افزایش دهد. (جزئیات بیشتر)

دولت انگلیس مدعی شده که بازنگری و آنالیز سیاست دفاعی، خارجی و امنیتی این کشور نشان می دهد که نمی توانیم به تعهدات خود مبنی بر کاهش زرادخانه اتمی پایبند باشیم.

در حال حاضر انگلیس حدود 195 کلاهک اتمی در اختیار دارد. لندن در حالی میخواهد زرادخانه اتمی خود را گسترش دهد که این کشور در آنالیز دفاعی استراتژیک سال 2015 خود به کاهش مجموع ذخایر تسلیحات هسته ای خود تا حدود 180 کلاهک متعهد شده بود.

روزنامه تلگراف گزارش داد، در صورت عملی شدن افزایش تعداد کلاهکهای اتمی بریتانیا، برای نخستین بار از انتها جنگ سرد به این سو خواهد بود که شمار کلاهک های اتمی این کشور افزایش پیدا می نماید.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11302

به "روایت ظریف از ریاکاری انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت ظریف از ریاکاری انگلیس درباره برنامه هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید