روستای جهان نما کجاست و چه جذابیت هایی دارد؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایران مهد جاذبه های طبیعی است و هنوز چشم اندازهای بکر و شگفت انگیزی را در خود دارد که از چشم همگان پنهان مانده است ایران گردان با بخش های مختلفی از جاذبه های طبیعی این کشور آشنایی دارند و ما این بار قصد داریم تا یکی دیگر از جاذبه های بکر و زیبا در این کشور را به شما عزیزان معرفی کنیم. یکی از مهم ترین جاذبه هایی که در استان گلستان و نزدیکی شهرستان کردکوی واقع شده است روستای زیبای جهان نما که در فاصله 85 کیلومتری از گرگان واقع شده است و دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی برای علاقه مندان است این منطقه دارای چشم انداز ها حیرت انگیزی است که در سفر خود به این منطقه می توانید از آن ها بازدید کنید. یکی از چشم انداز ها زیبا در این روستا جنگل هایی است که در پایین ارتفاعات آن قرار دارند این جنگل ها از نوع جنگل های هیرکانی است و یکی از قدیمی ترین جنگل های این منطقه به شمار می آیند در سال های اخیر تلاش های زیادی برای ثبت این جنگل ها در میزاث جهانی یونسکو شده است. این جنگل ها یک منطقه حفاظت شده با اهمیت هستند و ارزش گیاهی و جانوری بالایی دارند همچنین در سال های اخیر به یکی از منطقه ها توریستی این استان تبدیل شده اند.

روستای جهان نما کجاست و چه جذابیت هایی دارد؟

روستای جهان نما را بشناسید:

این منطقه محافظت شده در استان گلستان واقع شده است فاصله این روستا تا گرگان کم است از سویی این منطقه به کردکوی نیز نزدیک می باشد و از این حیث دارای اهمیت بسیار زیادی است با گذر از چشم انداز ها دیدنی می توانید به این روستای زیبا برسید و از نزدیک جاذبه های آن را مشاهده کنید. این دهکده یکی از بهترین دیدنی های شمال ایران است که دارای تنوع زیادی است و یک منطقه آرامش دهنده با ویژگی های منحصر به فرد است.

این روستا یک روستای ییلاقی است و در ارتفاعات خود جاذبه های بسیار زیبایی دارد از مهم ترین ویژگی ها و امتیازات این منطقه می توان به پارک ملی گلستان آن اشاره کرد این منطقه وسیع از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از مهم ترین زیستگاه های گلستان برای حیوانات به شمار می آید. این زیستگاه محل سکونت گونه های با اهمیتی از ببرها است به همین دلیل در سال های اخیر از این منطقه ارزشمند محافظت می شود.

چرا به جهان نما برویم؟

این روستا به خودی خود از جاذبه های بسیار زیبایی برخوردار است هر ساله علاقه مندان و گردشگران زیادی از جاذبه های دیدنی در این منطقه بازدید می کنند از مهم ترین ویژگی های این منطقه برای گردشگران می توان به بکر بودن چشم انداز ها آن اشاره کرد این روستای ییلاقی به دلیل اینکه هنوز ناشناخته به جای مانده چشم انداز ها بکر و دست نخورده ای دارد. این دهکده در سال 1352 یکی از منطقه ها محافظت شده در ایران شناخته شده است. شما برای آشنایی با بهترین مکان های دیدنی گلستان می توانید به این منطقه سفر کنید و از جاذبه های این منطقه بازدید نمایید.

دهکده جهان نما بسیار ارزشمند و دیدنی است این دهکده محلی برای نگهداری حیوانات است و شغل مردمان این روستا دامداری است توانایی بالای روستاییان این منطقه در پرورش زنبور عسل نیز موجب شده است به یکی از زیستگاه های مهم تبدیل شود و نقش مهمی در رونق اقتصادی این منطقه داشته است. در فصل تابستان این منطقه از چشم انداز ها زیبایی برخوردار است شور زندگی در این منطقه بسیار پر رنگ است از سویی در فصل های زمستان نیز این منطقه ویژگی های خاص خود را دارد و می تواند گزینه مناسبی برای سفرهای هیجان انگیز و متفاوت باشد.

جاذبه های دهکده:

این دهکده توریستی با جاذبه های بی نظیر از مهم ترین دیدنی های استان گلستان است که جذابیت های ویژه ای را به خود اختصاص داده است شما علاقه مندان در راهنمای بازدید از دهکده جهان نما می توانید اطلاعات گردشگری بیشتری را درباره این منطقه کسب کنید و از جاذبه های این منطقه بازدید نمایید.

در فصل تابستان مقدار بارش ها در این منطقه به شدت بالا است شما برای سفر به این منطقه باید حتما تجهیزات کافی به همراه داشته باشید یکی از مهم ترین گزینه ها ماشین مناسب برای سفر است ماشین های شاسی بلند برای این مکان ها بسیار مناسب هستند و در طی سفر می توانید با خیال راحت از تمام مکان های آن دیدن کنید. با نزدیک شدن به این دهکده شما کلبه هایی می بینید که با استفاده از چوب ساخته شده ان این کلبه برای کرایه کردن گزینه مناسبی هستند و می توانید سب را در این مکان ها سپری کنید.

این جنگل در بیشتر مواقع مه گرفتگی دارد همچنین در میان این جنگل ها نیز می توانید کلبه های چوبی مشاهده کنید نوشیدن یک چای در این جنگل و خوردن املت بسیار دلچسب است و برای علاقه مندان اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. یکی دیگر از امتیازات این منطقه کوهنوردی برای علاقه مندان می باشد در ارتفاعات این منطقه زیبایی های زیادی را مشاهده می کنید چشم انداز ها این منطقه بسیار سرسبز و یک دست هستند و در هوای مه آلود آرامش زیادی را به شما منتقل می کنند.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 20387

به "روستای جهان نما کجاست و چه جذابیت هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای جهان نما کجاست و چه جذابیت هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید