روسیه: آمریکا باید تلاش های غیر قانونی برای ایجاد تحریم نفتی علیه ایران را متوقف کند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی کاهش تعهدات برجامی ایران را قابل پیش بینی خوانده و گفت تمامی طرف ها باید تعهداتشان را در بخش هسته ای و اقتصادی برای نجات برجام انجام دهند.

روسیه: آمریکا باید تلاش های غیر قانونی برای ایجاد تحریم نفتی علیه ایران را متوقف کند

به گزارش ، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در ژنو در واکنش به کاهش تعهدات برجامی و گام چهارم ایران در این باره در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: انحراف های بیشتر ایران از برجام کاملا قابل پیش بینی است. تهران به تصمیم اعلام شده خود برای اتخاذ مجموعه ای از اقدامات طی هر دو ماه پایبند است.

وی افزود: بقای توافق هسته ای نیاز به تلاش فوری برای برقراری تعادل بین بخش های هسته ای و اقتصادی این توافق را نشان می دهد.

اولیانوف در توئیتی دیگر بیان نمود: تمامی طرف ها باید تعهداتشان را در بخش هسته ای و اقتصادی برای نجات برجام انجام دهند. آمریکا نیز باید دست کم مداخله و تلاش های غیر قانونی برای ایجاد تحریم نفتی علیه ایران را متوقف کند. تنظیم کردن یک راهکار آسان است، اما اجرای آن بسیار سخت است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی بیان نمود آمریکا مقصر کاهش تعهدات برجامی ایران است و مقصر جلوه دادن ایران، امری غیرمسئولانه است. از سوی دیگر دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه بار دیگر از کاهش پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ابراز نگرانی کرد. (بیشتر بخوانید)

آمریکا سال گذشته از توافق هسته ای ایران خارج شد و تحریم ها را بازگرداند. در مقابل، ایران با کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد و بیان نمود در ماه نوامبر اقدامات بیشتری در این زمینه انجام خواهد داد.

ادعای برایان هوک: تنها با اعمال تحریم می توان با ایران مذاکره کرد / فشار ما از مقاومت ایران بیشتر است

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته ضمن اشاره به کاهش تعهدات تهران در توافق هسته ای، از افتتاح یک زنجیره جدید از 30 سانتریفوژ IR-6 به دست ایران خبر داد.

او گفت: امروز شاهد افتتاح زنجیره ای از 30 سانتریفوژ IR-6 هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: این اقدام نشان دهنده ظرفیت و مصمم بودن ایران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 362

به "روسیه: آمریکا باید تلاش های غیر قانونی برای ایجاد تحریم نفتی علیه ایران را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا باید تلاش های غیر قانونی برای ایجاد تحریم نفتی علیه ایران را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید