روش هایی برای برطرف تندی دستها

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اگر شما هم دستتان را به فلفل آغشته کردید و احساس ناخوشایندی دارید ما در این مطلب راهکارهایی برای برطرف آن برایتان انجام خواهیم داد

روش هایی برای برطرف تندی دستها

به گزارش خبرنگاران به نقل از پرشین وی ،گاهی برای ما هم پیش آمده است که در حین آشپزی به فلفل تندی دست زده باشیم و ندانیم که چگونه آن فلفل را از دستانمان پاک کنیم باید بدانید رفع تندی و تیزی فلفل با آب و صابون از بین نمی رود بلکه برای رفع تندی دستها می توانید با روش های مختلف مانند سرکه و یا شیر این تندی را از بین ببرید

رفع تندی دستها

رفع تندی دستها شده وقتی دستتون رو به فلفل یا یه چاشنی و سس تند زدین و بعد از شستن باز تندیش رو احساس کردین؟ رفع تندی دستها خوبه بدونید تندی دست با صابون از بین نمی ره و باید دستها رو با کمی محلول اسیدی مثل آبلیمو یا سرکه بشورین.

بیشتر بدانید از چگونه از سوزش فلفل بکاهیم؟

فلفل یکی از پر طرفدارترین ادویه های دنیا است که به دلیل وجود نوعی آلکالوئید به نام کاپسیسین، مزه ای تند داشته و می تواند باعث سوزش بر روی پوست دست و صورت، چشم ها و دهان گردد.

یکی از بهترین روش های پیشگیری از سوزش فلفل تند بر روی پوست، چشم ها و دهان این است که با فلفل تماس مستقیم نداشته باشید. اگر می خواهید از فلفل تند بهره ببرید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از دستکش بهره ببرید.

رفع سوزش فلفل تند از روی پوست دست و صورت

1. روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین روش های طبیعی برای رفع سوزش فلفل تند از روی پوست می باشد. در واقع روغن زیتون می تواند کاپسیسین را در خود حل نموده و اثر آن را بر روی پوست کاهش دهد.

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را به آرامی بر روی محل سوزش پوست بمالید و بگذارید یک دقیقه بماند سپس با آب بشویید.

2. شیر یا ماست

گفته می گردد که کاپسیسین موجود در فلفل که عامل تندی فلفل و سوزش پوست است، خاصیت قلیایی دارد به همین دلیل به راحتی در شیر یا ماست که دارای خاصیت اسیدی هستند، حل شده و سوزش پوست، درمان می گردد.

دست های خود را در یک کاسه عظیم حاوی شیر یا ماست سرد قرار دهید و بگذارید 5 دقیقه بماند تا سوزش فلفل از روی پوست دست، رفع گردد.

3. جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از روش های طبیعی برای درمان سوزش فلفل بر روی پوست دست و صورت می باشد. فقط کافی است که مقداری جوش شیرین را در آب بریزید تا خمیری تشکیل گردد، این خمیر را بر روی پوست بمالید تا سوزش رفع گردد.

رفع تندی دستها

4. نشاسته ذرت

گفته می گردد که نشاسته ذرت، کاپسیسین را در خود حل نموده و به رفع سوزش فلفل از روی پوست یاری می نماید.

5. سرکه سیب

سرکه سیب حاصیت اسیدی دارد و به راحتی می تواند کاپسیسین موجود در فلفل را که دارای خاصیت قلیایی است در خود حل نموده و سوزش فلفل بر روی پوست را درمان کند.

6. خمیر دندان

در بعضی منابع آمده که خمیر دندان هم می تواند کاپسیسین موجود در فلفل را در خود حل نموده و به رفه سوزش فلفل تند بر روی پوست یاری می نماید.

مقداری خمیر دندان را به آرامی بر روی پوست بمالید و بگذارید یک دقیقه بماند سپس به آرامی با آب سرد بشویید.

رفع تندی و سوزش دست و صورت با فلفل

7. الکل

کاپسیسین موجود در فلفل به راحتی در الکل حل شده و سوزش فلفل بر روی پوست رفع می گردد. مقداری الکل یا نوشیدنی های الکلی را بر روی پوست دست و صورت بمالید و بگذارید بماند تا سوزش رفع گردد.

درمان سوزش فلفل تند روی چشم سوزش چشم ها با فلفل تند بسیار دردناک و زجر آور می باشد، چون چشم ها عضو حساس بدن به شمار می فرایند پس شاید نتوانید از روغن برای درمان سوزش فلفل بهره ببرید؛

8. اشک ریختن

بهترین و اصلی ترین روش برای رفع سوزش فلفل تند از چشم ها، اشک ریخت است. تند تند پلک بزنید تا در اثر اشک، کاپسیسین از چشم ها خارج شده و سوزش آن ها رفع گردد.

9. شیر

لبنیات از جمله شیر دارای خاصیت اسیدی هستند که به راحتی کاپسیسین موجود در فلفل تند را که دارای خواص قلیایی می باشد، در خود حل نموده و سوزش فلفل تند بر روی چشم را درمان می نماید.

در یک کاسه عظیم مقداری شیر سرد بریزید و سپس تند تند در آن پلک بزنید تا شیر وارد چشم ها شده و سوزش فلفل را رفع کند.

10. آب نمک

محلول آب نمک با افزایش اشک، می تواند کاپسیسین موجود در چشم ها را خارج نموده و به رفع سوزش فلفل تند در چشم یاری کند.

رفع تندی دستها

نکته ای که بهتر است هیچ وقت از قلم نیاندازید اینکه : برای رفع سوزش فلفل در دهان هیچ وقت آب ننوشید. کاپسیسین دارای خواصی مانند روغن بوده و در اثر نوشیدن آب، آب را دفع نموده، بیشتر به اطرف منتشر می گردد و سوزش دهان را تشدید می نماید.

11. غذا ها و نوشیدنی های اسیدی

برای رفع سوزش فلفل تند در دهان بهتر است از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که دارای خاصیت اسیدی هستند، بهره ببرید.

آب گوجه فرنگی به دلیل خاصیت اسیدی قوی که دارد، یکی از بهترین نوشیدنی ها برای رفع سوزش فلفل در دهان می باشد.

خوردن لیمو ترش تازه، آناناس، موز و آووکادو هم به درمان سوزش فلفل در دهان یاری می نمایند.

شکلات به ویژه شکلات شیری به دلیل ترکیب چربی و کازئین موجود در آن به راحتی کاپسیسین موجود در فلفل را در خود حل نموده و به رفع سوزش فلفل در دهان یاری می نماید.

آشنایی با روشی برای رفع تندی دست ها

مصرف غذا های حاوی مقادیر بالای نشاسته از جمله برنج و سیب زمینی یکی دیگر از روش های خانگی برای رفع سوزش فلفل در دهان می باشد. عقیده بر این است که نشاسته، کاپسیسین موجود در فلفل را در خود حل نموده و به رفع سوزش فلفل در دهان یاری می نماید.

یک قاشق غذا خوری روغن گیاهی از جمله روغن زیتون بخورید، روغن کاپسیسین موجود در فلفل را در خود حل نموده و سوزش فلفل تند در دهان را رفع می نماید.

12. شیر یا ماست

محصولات لبنی از جمله شیر، ماست و بستنی دارای خاصیت اسیدی هستند و به دلیل مقادیر بالای ترکیبات چربی موجود در آن ها، به راحتی می توانند کاپسیسین موجود در فلفل را که دارای خاصیت قلیایی است در خود حل نموده و سوزش فلفل در دهان را رفع نمایند.

بد نیست بدانید که شیر نارگیل هم به رفع سوزش فلفل تند در دهان یاری می نماید.

به همین دلیل است که اغلب اوقات در کنار غذا های تند مکزیکی و هندی ماست سرو می گردد یا در کنار غذا های تند تایلندی شیر نارگیل استفاده می نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7565

به "روش هایی برای برطرف تندی دستها" امتیاز دهید

6 کاربر به "روش هایی برای برطرف تندی دستها" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی برای برطرف تندی دستها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید