زلزله و سونامی اندونزی بیش از هزار نفر را ناپدید کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بیش از یک هزار تن روز آدینه در پی وقوع زمین لرزه و سونامی در جزیره سولاسی ناپدید شده اند.

زلزله و سونامی اندونزی بیش از هزار نفر را ناپدید کرد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، در حالیکه شمار قربانیان زمین لرزه و سونامی در شمال اندونزی رو به افزایش گذاشته آخرین خبرها حکایت از ناپدید شدن بیش از یک هزار تن در این سانحه مرگبار طبیعی دارد.

سازمان مدیریت امدادرسانی به حادثه دیدگان در اندونزی روز آدینه بیان کرد بیش از یک هزار تن روز آدینه در پی وقوع زمین لرزه و سونامی در جزیره سولاسی ناپدید شده اند. با این خبر احتمال افزایش چشمگیر شمار قربانیان در روزهای آینده قوت گرفته است.

پالو، منطقه ای با 350 هزار جمعیت که در سواحل غربی جزیره سولاسی قرار گرفته است بیشترین خسارات را از این زمین لرزه متحمل شده به گونه ای که آمار خرابی ها همانند شمار کشته شدگان در این شهر روز به روز در حال افزایش است. محمد توهیر، سخنگوی ارتش اندونزی در مصاحبه با خبرنگاران در پالو بیان کرد که تعداد کشته شدگان زمین لرزه تا به امروز به 1558 نفر افزایش یافته است.

مقامات محلی نگران تعدادی زیادی ازحادثه دیدگان هستند که در زیر آوار یک مجمتع مسکونی بزرگ دولتی واقع در حومه پالو مسکونی گرفتار شده اند و به احتمال زیاد تعداد زیادی از آنها جان باخته اند.

یوسف لطیف، سخنگوی سازمان مدیریت امداد رسانی اندونزی با اشاره به ویرانی و تخریب کامل بیش از هزار منزل مسکونی از بیش از هزار مفقود در این سانحه سخن به میان آورده و احتمال خروج حداکثر یکصد حادثه دیده از زیر آوار را مطرح نموده است.

فرضیه جدید در باره مفقودین در حالی مطرح می گردد که پیش از این شمار ناپدید شدگان حدود یکصد تن اعلام شده بود.

بر اساس تازه ترین گزارش ها از مناطق حادثه دیده فرایند ارسال یاری های بین المللی به دلیل مسدود شدن راه های ارتباطی و آسیب دیدن فرودگاه با کندی ادامه دارد. حدود دویست هزار تن از ساکنان همچنان با کمبود مایحتاج اولیه از جمله مواد غذایی، آب آشامیدنی، دارو و سوخت مواجهند.

امداد رسانی به حادثه دیدگان زمین لرزه 7.5 ریشتری روز آدینه ششم مهر ماه در جزیره سولاوسی واقع در شمال اندونزی به رغم کندی همچنان ادامه دارد. با توجه به گستردگی مناطق حادثه دیده و نبود امکان دسترسی به بعضی مناطق بیم آن می رود که شمار تلفات در ساعات آینده باز هم افزایش یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2071

به "زلزله و سونامی اندونزی بیش از هزار نفر را ناپدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله و سونامی اندونزی بیش از هزار نفر را ناپدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید