ساداتی نژاد: بدون تحقیقات امنیت غذایی امکان پذیر نیست، شکاف 10 برابری بین فراوری کشاورزان معمولی و خبره

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تفاوت 10 برابری تولیدات کشاورزان معمولی و خبره گفت: سازمان تحقیقات می تواند این شکاف را پر کند و در حقیقت بدون کار های تحقیقاتی امکان تامین امنیت غذایی در کشور میسر نیست.

ساداتی نژاد: بدون تحقیقات امنیت غذایی امکان پذیر نیست، شکاف 10 برابری بین فراوری کشاورزان معمولی و خبره

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید جواد ساداتی نژاد امروز در مراسم رونمایی از 7 دستاورد تحقیقاتی در حوزه های مختلف کشاورزی و تجلیل از 11 محقق و پژوهشگر برتر خاطرنشان کرد: امروزه امنیت غذایی کشور مرهون کوشش ها و مجاهدت های بخش تحقیقات و پژوهشگران کشور است و به جرات می توان گفت که این مهم بدون سازمان تحقیقات وزارت کشاورزی میسر نخواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه نمود: همه کشاورزان باید سازمان تحقیقات را به عنوان پناهگاه و محلی برای همفکری و پیدا کردن راه چاره برای مسائل خود بدانند و ارتباط خود را با این سازمان به هیچ عنوان قطع نکنند.

وی در ادامه درباره بعضی شایعات که گفته می گردد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید زیر مجموعه وزارت علوم گردد، گفت: این اصلا درست نیست، دانشگاه های کشاورزی باید جزو زیر مجموعه های سازمان تات باشد، زیرا نقش این سازمان در هم افزایی علوم کشاورزی و تبدیل آن ها به محصول سر سفره غیرقابل انکار است.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تفاوت 10 برابری فراوریات کشاورزان پیشرو و خبره با کشاورزان معمولی گفت: این مسأله نشانگر این است که ظرفیت های فراوری وجود دارد و باید به یاری محققان و پژوهشگران شکاف فراوری کمتر گردد و تمام کشاورزان به سطح قابل قبولی از فراوری برسند.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه نمود: سازمان تحقیقات یک برند برای بخش کشاورزی است که بدون آن این بخش کارایی خود را از دست می دهد، اما الان شرایط به گونه ای است که حتی مسئولان کشور نیز این سازمان و ارزش های واقعی آن را به خوبی نمی شناسند.

وی با بیان اینکه آمادگی وجود دارد که کل دانشگاه های کشاورزی جزو زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باشد، گفت: همان طور که این اقدام در بخش پزشکی نیز صورت گرفته در حوزه کشاورزی امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 16137

به "ساداتی نژاد: بدون تحقیقات امنیت غذایی امکان پذیر نیست، شکاف 10 برابری بین فراوری کشاورزان معمولی و خبره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساداتی نژاد: بدون تحقیقات امنیت غذایی امکان پذیر نیست، شکاف 10 برابری بین فراوری کشاورزان معمولی و خبره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید