سه راه حل داشتن یک روز پرانرژی و شاد ، خواب مفید در روز چند ساعت است؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یک مطالعه تازه نشان می دهد یک صبحانه سرشار از کربوهیدرات های پیچیده یکی از راه های بیدارشدن بدون احساس کسلی و خستگی است.

سه راه حل داشتن یک روز پرانرژی و شاد ، خواب مفید در روز چند ساعت است؟

به گزارش خبرنگاران، رافائل ولات، محقق اصلی از دانشگاه کالیفرنیا، گفت: ما دریافتیم که وقتی شما بعد از صرف صبحانه افزایش در قند خون خود دارید، احساس هوشیاری کمتری خواهید کرد و در نتیجه بعد از صبحانه احساس خواب بیشتری می کنید. از اینرو باید از مصرف غذاهایی که باعث افزایش چشمگیر قند خون می گردد، خودداری کنید.

وی در ادامه می افزاید: در واقع، یک صبحانه خوب تنها یک قسمت از نسخه سه مرحله ای برای جلوگیری از احساس کسلی صبح است.

والات گفت: افرادی که می خواهند هوشیار و سرحال از خواب بیدار شوند نیز باید روز قبل، بیش از حد معمول فعالیت بدنی داشته باشند، و صبح کمی بیشتر بخوابند.

وی شرح داد: اگر دیرتر از حد معمول از خواب بیدار شوید، کمی هوشیارتر خواهید بود.

این توصیه ها بر اساس مطالعه 833 نفر است که در طی یک دوره دو هفته ای ردیاب های فعالیت را برای ثبت الگوهای خواب و سطح ورزش خود استفاده نموده بودند.

به این افراد بعلاوه انواع صبحانه های آماده برای خوردن غذا داده شد، و محققان توانستند ببینند که چگونه انواع مختلف مواد مغذی بر بیداری آنها تأثیر می گذارد.

این گروه مطالعه شامل 340 دوقلو یکسان و 134 دوقلو غیر یکسان بود که با 359 نفر غیر دوقلو مقایسه شدند تا ببینند ژنتیک در بیدار شدن صبح نقش ایفا نموده است.

محققان سه عامل را شناسایی کردند که به طورمستقل موجب بهبود شرایط فرد در زمان بیدار شدن می گردد: یک صبحانه پیچیده سنگین کربوهیدرات، ورزش بیشتر و کمی دیر بیدارشدن پس از حداقل 7 تا 9 ساعت خواب.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 24424

به "سه راه حل داشتن یک روز پرانرژی و شاد ، خواب مفید در روز چند ساعت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه راه حل داشتن یک روز پرانرژی و شاد ، خواب مفید در روز چند ساعت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید