سیستم جامع غربالگری اوتیسم فراوری شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سیستم جامع غربالگری اوتیسم، دستگاهی است که در مراکز بهداشتی نصب می گردد و به کادر درمانی یاری می نماید تا غربالگری اولیه را در خصوص بچه ها مبتلا به اوتیسم انجام دهد. این دستگاه توسط یک شرکت دانش بنیان فراوری شده است.

سیستم جامع غربالگری اوتیسم فراوری شد

به گزارش خبرنگاران ، هر سال، تعدادی از بچه ها به جهان آمده در کشور به بیماری اوتیسم مبتلا می شوند. تشخیص و غربالگری اولیه در خصوص این بیماری بسیار مهم است و باعث می گردد تا اقدامات درمانی و حمایتی لازم در خصوص بیماران صورت گیرد.

مرادی سبزوار مدیرعامل شرکت دانش بنیانی که سیستم جامع غربالگری اوتیسم را فراوری نموده، گفت: سیستم جامع غربالگری اوتیسم، یک دستگاه چند بعدی است که به کادر درمان یاری می نماید تا غربالگری اولیه را در خصوص بچه ها مبتلا به اوتیسم انجام دهد. این دستگاه با استفاده از یک دوربین، رفتارهای کودک را تحلیل می نماید. این دستگاه مجهز به بازی های هوشمند است تا با استفاده از آنها، احتمال ابتلای کودک به اوتیسم را آنالیز کند. همچنین پرسشنامه های الکترونیکی هوشمندی در اختیار کادر درمان قرار می گیرد تا با استفاده از آنها، از یک بعد دیگر پاسخ ها و رفتار کودک را ارزیابی کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در ادامه گفت: این دستگاه بچه ها 1.5 تا 5 ساله را مورد ارزیابی قرار می دهد. دستگاه جامع غربالگری اوتیسم به وسیله شبکه آنلاین به مرکز داده های شرکت متصل است. داده هایی که توسط دستگاه جمع آوری شده است، به مرکز تحلیل و ارزیابی داده شرکت منتقل می گردد و پاسخ مناسب برای مرکز درمانی ارسال می گردد.

وی همچنین اضافه نمود: همچنین این دستگاه مجهز به یک سامانه هوشمند صوتی است که صدای گریه کودک را تحلیل می نماید و به وسیله تحلیل صدا، نتایج لازم را در اختیار کادر درمان قرار می دهد. این سیستم در دو مدل متفاوت عرضه می گردد یک مدل از دستگاه مجهز به یک ربات است و حدود دو متر و نیم ارتفاع دارد. مدل ساده تر دستگاه بدون ربات است و تنها نیم متر ارتفاع دارد.

به گفته مرادی سبزوار، این دستگاه در حال گذراندن آزمایش های بالینی در مراکز درمانی است و خوشبختانه پاسخ خوبی از کادر درمان دریافت نموده است. امیدوار هستیم با حمایت نهادهای مسئول، زمینه فراوری انبوه وصادرات این محصول دانش بنیان فراهم گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6097

به "سیستم جامع غربالگری اوتیسم فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم جامع غربالگری اوتیسم فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید