شتران قطری مسافران پرحاشیه گمرک!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرگزاری خبرنگاران- معاون فنی گمرک ایران گفت: محموله شتر های قطری به دلیل نقص اسناد و تائید نشدن منشا ارز برای ترخیص از گمرک به صاحب کالا تحویل داده شد.

شتران قطری مسافران پرحاشیه گمرک!

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از گمرک، آقای مهردا جمال ارونقی در این مورد گفت: محموله شتر هایی که اخیرا وارد گمرک شده بود، اما به علت نقص اسناد و عدم تائید منشا ارز امکان ترخیص نداشت، طی مذاکراتی برای ممانعت از اتلاف این حیوانات، تحویل صاحب کالا شد.

وی اضافه نمود:بامداد دیروز 11 کامیون حاوی 184 نفر شتر از مبدا قطر وارد بندر لنگه شده در حالی که هیچ یک از فرایند ورود کالا را طی نکرده بود و حتی ثبت سفارش آن امروز صادر شده است.

وی با بیان اینکه این شتر ها حتی به گمرک اظهار نشده و کد رهگیری بانک جهت تائید منشا ارز هم نداشت اضافه نمود: در این شرایط امکان ترخیص این حیوانات برای گمرک ایران وجود نداشت.

این مقام مسئول در گمرک ایران ادامه داد:، اما با توجه به اینکه در دو روز آخر هفته به علت تعطیلی، امکان انجام فرایند تجاری برای صاحب کالا وجود نداشت و با توجه به گرمای شدید احتمال تلف شدن این حیوانات مطرح بود، با هماهنگی های اجرا شده از سوی گمرک و اخذ مجوز های قانونی، محموله شتر ها هم ترخیص و تحویل صاحب آن شد.

به گفته ارونقی، صاحب کالا متعهد شده که ابتدای هفته آینده در اسرع وقت جهت انجام فرایند قانونی ترخیص شتر های وارداتی اقدام نمایند.

معاون فنی گمرک ایران یادآور شد: از 184 شتری که به گمرک رسید، یک نفر قبل از ورود و در جهت، تلف شده بود.

لازم به ذکر است؛ طی مدت اخیر بار ها محموله حیوانات از سوی واردنمایندگان به گمرک رسیده، اما فرایند واردات را از قبل طی نکرده بودند؛ به طوری که فقط در حد ثبت سفارش بوده و سایر مجوز ها از جمله کد رهگیری بانک صادر نشده بود و امکان ترخیص نداشت، اما به علت شرایط خاص موجودات زنده و امکان تلف شدن، طی رایزنی و دریافت تعهد با حواشی بسیار ترخیص شده بودند؛ از جمله آن ها گورخر های آفریقایی که بعد از ترخیص دو راس آن تلف شد، گوسفندان فرانسوی که با وساطت وزیر کشاورزی ترخیص شدند و یا مسافری که سه چمدان خزنده آورده بود و در نهایت مرجوع شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12990

به "شتران قطری مسافران پرحاشیه گمرک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شتران قطری مسافران پرحاشیه گمرک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید