شرایط اعزام مشمولان غایب وظیفه عمومی، مشخص تکلیف نحوه تسویه بدهی های دولت به تأمین اجتماعی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مصوبات امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

شرایط اعزام مشمولان غایب وظیفه عمومی، مشخص تکلیف نحوه تسویه بدهی های دولت به تأمین اجتماعی

علی اصغر یوسف نژاد، نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در گفت وگو با ، در تشریح مصوبات امروز این کمیسیون گفت: نمایندگان دولت را مکلف کردند تا اقساط به جامانده جریمه غیبت از خدمت وظیفه عمومی افرادی را که تا خاتمه سال 1397 متقاضی پرداخت اقساطی این جریمه ها بوده اند و پیروز به پرداخت آن در سال 98 نشده اند، وصول و به حساب خزانه واریز نماید.

او ادامه داد: افرادی که تا خاتمه سال 1399 نسبت به تسویه اقساط خود اقدام ننمایند، مشمول غایب محسوب و به خدمت وظیفه اعزام می شوند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق اضافه نمود: همچنین در ادامه الحاق بند هایی به تبصره 11 لایحه بودجه، با توجه به ماده 23 قانون شورای حل اختلاف، اعتبار درآمد هزینه ای منظور شده شورای مذکور در لایحه سال 1399 ذیل ردیف 10819 درآمد منظور می گردد.

یوسف نژاد گفت: در اجرای ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات مصوب 8 اسفند 1398 تخلفات و جریمه های رانندگی بر اساس اعلام پلیس هدایت و رانندگی نیروی انتظامی به وسیله پیامک به مالکان خودرو ها اعلام می گردد.

او بیان نمود: به همین دلیل اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند که اپراتور های تلفن همراه با درج هزینه پیامک ها در قبوض تلفن همراه مالکان وسیله نقلیه، مبالغ مربوط را از آن ها دریافت نمایند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شرح داد: با توجه به اینکه کسب سهمیه حضور تیم های ملی جمهوری اسلامی ایران در آوردگاه های جهانی مانند المپیک و پاراالمپیک سال 2020 ژاپن، احتیاج به اعزام های مکرر به کشور های خارجی و در نتیجه پرداخت عوارض خروج دارد، نمایندگان مصوب کردند ورزشکاران تیم های ملی که با مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان به مسابقات برون مرزی اعزام می شوند، برای هر مرحله خروج، عوارض مرحله اول را برایشان محاسبه گردد.

یوسف نژاد در ادامه تشریح مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بودجه توضیح داد: طبق قانون، دولت مکلف است جهت رد بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی، پس از اقدام لازم در اجرای جزء (1-2) بند و تبصره 5 این قانون نسبت به تأدیه بدهی ها در سقف 500 هزار میلیارد ریال با احتساب عملکرد جزء مذکور در مقاطع سه ماهه، از راه های مختلف به ویژه راه های بیان شده نمایندگان بدهی هایش را تا خاتمه سال های 90 و 91 مرتفع کند.

او در شرح راه های تسویه بدهی ها گفت: مصوب شد تا دولت با ارائه حق الامتیاز و واگذاری سهام و حقوق مالکانه ناشی از آن که به تایید هیئت وزیران می رسد، در چارچوب قوانین و مقررات پس از محاسبات دقیق کارشناسی توسط کارشناسان خبره به تأدیه بدهی ها اقدام کند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق اضافه نمود: همچنین دولت با تأمین خوراک و انرژی با قیمت ترجیحی برای مصرف جاری کلیه واحد های تولیدی مرتبط با سازمان تامین اجتماعی، واگذاری طرح ها و زیر طرح های تملک دارایی های سرمایه ای متعلق به دولت و شرکت های دولتی و واگذاری خانه های سازمانی دولتی که باید مطابق قوانین مقررات به فروش برسد، باید بدهی هایش را با این سازمان برطرف کند.

یوسف نژاد گفت: سازمان تامین اجتماعی هم مکلف شد تا حداقل 30 درصد از منابع ناشی از این واگذاری را در جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران هزینه و به صورت سه ماهه به آن ها پرداخت کند که مطابق قانون مسئولیت اجرای این حکم به عهده وزیر امور اقتصاد و دارایی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2281

به "شرایط اعزام مشمولان غایب وظیفه عمومی، مشخص تکلیف نحوه تسویه بدهی های دولت به تأمین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اعزام مشمولان غایب وظیفه عمومی، مشخص تکلیف نحوه تسویه بدهی های دولت به تأمین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید