شیائومی ردمی 10 با نمایشگر 90 هرتزی و دوربین 50 مگاپیکسلی رونمایی شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، شیائومی دقایقی پیش از گوشی اقتصادی تازه خود تحت نام ردمی 10 رونمایی کرد؛ محصولی با نمایشگر 90 هرتزی و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی که قیمت بسیار مناسبی هم دارد.

شیائومی ردمی 10 با نمایشگر 90 هرتزی و دوربین 50 مگاپیکسلی رونمایی شد

ردمی یکی از بهترین زیرمجموعه های شیائومی به تعداد میرود که از زمان شروع کار تا به امروز محصولات متعددی را با قیمت بسیار مناسب راهی بازار کرده است. این شرکت اگرچه همچنان به نام زیرمجموعه شیائومی مشغول به فعالیت است اما توانست در بازار گوشی های هوشمند خوش بدرخشد و اعتبار زیادی برای خود کسب کند.

نوترین کننده این شرکت اما ردمی 10 نام دارد؛ گوشی هوشمندی در دسته محصولات اقتصادی که ارزش خرید بسیار بالایی هم دارد. اما خب از طرفی به نظر می رسد ردمی 10 در بسیاری از زمینه ها اولین باشد. این یعنی گوشی مورد نظر از یک سری قابلیت هایی بهره می برد که برای اولین بار در سری محصولات ردمی X شاهد هستیم.

برای مثال ردمی 10 اولین گوشی از این سری است که از نمایشگری با رفرش ریت بالا بهره می برد. نمایشگر این گوشی 6.5 اینچی با وضوح +FHD و پنلی از جنس LCD است. نرخ به روزرسانی تصویر در این نمایشگر به 90 هرتز می رسد که البته می توان آن را روی مقادیر 45 و 60 هرتز هم تنظیم کرد.

علاوه بر این ها، ردمی 10 اولین گوشی از این سری است که به پردازنده نو مدیاتک یعنی هلیو G88 مجهز می شود؛ پردازنده ای که نسخه بهبود یافته هلیو G85 به تعداد میرود و گوشی را قادر می سازد تا در وضوح تصویر +FHD از رفرش ریتی بالاتر از 60 هرتز هم پشتیبانی کند. این پردازنده نو از هشت هسته بهره می برد که با چینش 2 + 6 در کنار هم قرار می گیرند. دو هسته اول از نوع Cortex-A75 و با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته دوم هم از نوع Cortex-A55 هستند که هسته های کم مصرف به حساب می آیند.

با نگاهی به مشخصات فنی این پردازنده می توان به وضوح دید که تفاوت عمده هلیو G85 و G88 پشتیبانی پردازنده نوتر از دوربین هایی با سنسور 64 مگاپیکسل و پشتیبانی از رفرش ریت 90 هرتزی در وضوح +1080P است. در حالی که پردازنده قدیمی تر فقط در وضوح +720P قادر بود به چنین رفرش ریتی دست پیدا کند.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با ردمی 10، بهره مندی آن از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که تا به این لحظه در هیچ یک از گوشی های سری ردمی X مورد استفاده قرار نگرفته بود (به خاطر داشته باشید که سری ردمی نوت متفاوت هستند و از دوربین هایی با سنسور 108 مگاپیکسل هم در آن ها استفاده شده است). این سنسور 50 مگاپیکسلی و نسبتا قدرتمند در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق، وظیفه عکاسی و فیلم برداری را در کننده نو ردمی بر عهده دارند. ناگفته نماند باید به این مجموعه که درون ماژول بسیار زیبایی روی پنل پشتی تعبیه شده اند، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را هم اضافه کنیم که به صورت حفره ای در مرکز نمایشگر تعبیه شده است.

اما می رسیم به طول عمر باتری، جایی که گوشی های سری ردمی X همیشه در این بخش عالی ظاهر می شدند و ردمی 10 هم اصلا از این قاعده مستثنی نیست. منبع تغذیه ای که برای این گوشی در نظر گرفته شده است 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از شارژر سریع 18 واتی هم پشتیبانی می کند. نکته جالب تر اینجاست که کاربران می توانند گجت های پوشیدنی خود را به لطف فناوری شارژ معکوس این گوشی با سرعت 9 وات شارژ کنند. علی رغم اینکه این گوشی یک محصول اقتصادی است و از شارژر 18 واتی هم پشتیبانی می کند اما ردمی درون جعبه آن یک آداپتور 22.5 واتی را قرار داده است.

از سایر قابلیت های خوب این محصول می توان به بلندگوهای استریوی نسبتا قدرتمند، جک 3.5 میلی متری هدفون، حسگر اثرانگشت تعبیه شده روی فریم کناری گوشی و همچنین قابلیت تشخیص چهره که دوربین سلفی وظیفه انجام آن را برعهده دارد اشاره کرد. البته یک نکته منفی در این باره وجود دارد و آن هم عدم پشتیبانی این گوشی از کارت حافظه جانبی است. بنابراین نمی توان اندازه حافظه داخلی آن را افزایش داد و باید مدل هایی با حافظه بیشتر را خریداری کرد.

به نام سیستم عامل پیش فرض ردمی 10، اندروید 11 را سوار بر رابط کاربری MIUI 12.5 شاهد هستیم که به احتمال زیاد می توان آن را به یک نسخه دیگر اندروید به روزرسانی کرد. لازم به ذکر است فعلا خبری در رابطه با مدل پرو این محصول منتشر نشده است و هرآنچه که در اختیار داریم مربوط به همین مدل است. اما اگر قرار به عرضه مدل پرو باشد باید چند هفته ای را منتظر بمانیم.

ردمی 10 در مدل هایی با ترکیب حافظه داخلی و حافظه رم 4/64 گیگابایت، 4/128 گیگابایت و 6/128 گیگابایت و در سه رنگ خاکستری، سفید و آبی با طراحی خاص و چشم نوازی در دسترس قرار می گیرد. قیمتی هم که برای این سه مدل در نظر گرفته شد به ترتیب 180، 200 و 220 دلار است که آن ها را به یکی از ارزان ترین گوشی های اقتصادی بازار تبدیل می کند.

گوشی شیائومی ردمی 10 در تاریخ 20 آگوست سال جاری میلادی (29 مرداد) رسما وارد بازار می شود.

منبع: GSMArena

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13439

به "شیائومی ردمی 10 با نمایشگر 90 هرتزی و دوربین 50 مگاپیکسلی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی ردمی 10 با نمایشگر 90 هرتزی و دوربین 50 مگاپیکسلی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید