طبع آلو و آلوچه ، مصلحات و خواص عالی آن ها در طب سنتی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خانواده آلوها که آلوچه نیز از این خانواده است، سرشار از مواد مغذی و دارای فواید سلامتی بسیاری هستند. این میوه ها هم به صورت تازه و هم به صورت خشک مصرف می شوند. طبع آلو و آلوچه و ترکیبات موجود در آن ها، این میوه های خوشمزه و آبدار را به داروهایی عالی برای درمان بیماری ها در طب سنتی نیز تبدیل نموده است.

طبع آلو و آلوچه ، مصلحات و خواص عالی آن ها در طب سنتی

در این مقاله ابتدا طبع آلو و آلوچه از نظر طب سنتی را بیان نموده و سپس به آنالیز ویژگی های سلامتی این میوه های خوشمزه می پردازیم.

طبع آلو و آلوچه سرد است یا گرم؟

مزاج آلو و آلوچه از نظر طب سنتی سرد و مرطوب است و انواع مصلحات آن عناب، کندر، عسل، زنیان، زیره و روغن زیتون معرفی شده است.

مزاجانواع مصلحات
سرد و مرطوبعناب، کندر، عسل، زنیان، زیره، روغن زیتون

خواص آلو و آلوچه برای سلامت بدن

1. یک منبع غنی از مواد مغذی مورد احتیاج بدن

آلو و آلوچه از نظر مواد مغذی بسیار غنی هستند. آن ها علاوه بر فیبر و انواع آنتی اکسیدان ها، حاوی بیش از 15 ویتامین و مواد معدنی مختلف مثل فسفر و منیزیم مورد احتیاج بدن هستند.

به طور کلی، ویتامین و مواد معدنی یک وعده آلو و آلوچه کمی فرق دارد. آلوها حاوی ویتامین K بیشتری نسبت به آلوچه هستند و از نظر مواد معدنی نیز تا حدودی قوی تر هستند. بعلاوه آلوها نسبت به آلوچه ها کالری، فیبر و کربوهیدرات بالاتری دارند.

2. کاهش قند خون با مصرف آلو

آلو دارای ترکیباتی است که به کنترل قند خون یاری می نماید. با وجود مقادیر نسبتاً زیاد کربوهیدرات، جذب کربوهیدرات این میوه های خوشمزه پایین است و افراد دارای قند خون با خیال راحت می توانند از آن ها استفاده نمایند. این امر به دلیل وجود هورمونی به نام آدیپونکتین است، که در تنظیم قند خون نقش دارد. علاوه بر این، فیبر موجود در آلو و آلوچه تا حدودی قند خون را کنترل می نماید. در واقع فیبر، سرعت جذب کربوهیدرات بعد از خوردن غذا را کاهش می دهد و باعث می گردد قند خون به تدریج و نه به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند.

3. درمان عالی و طبیعی یبوست

آلوها به دلیل توانایی برای درمان یبوست، در طب سنتی بسیار معروف هستند و یکی از راه های خانگی درمان یبوست به حساب می آیند. دلیل این امر وجود فیبر زیاد در خانواده آلوهاست. استفاده منظم از آلوها بصورت تازه یا خشک نقش مهمی در جلوگیری از یبوست دارد و حرکت مواد زائد در دستگاه گوارش را تسریع می نماید. در واقع آلوها و بعلاوه آب آناناس، حاوی ماده ای به نام سوربیتول هستند که بعنوان یک ملین طبیعی عمل می نمایند.

البته دقت داشته باشید خوردن بیش از اندازه آلو و آلوچه هم می تواند عوارضی مانند اسهال ایجاد کند.

4. پیشگیری از بیماری های مزمن

آلوها و آلوچه ها سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها هستند که برای کاهش التهاب و محافظت از سلول های بدن شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد بسیار مهم هستند. آن ها به ویژه از نظر آنتی اکسیدان های پلی فنول بسیار غنی هستند، که تأثیرات مثبتی بر سلامت استخوان ها دارند و به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و دیابت یاری می نمایند.

در حقیقت، بعضی از مطالعات نشان داده اند که آلو حاوی بیش از دو برابر اندازه آنتی اکسیدان پلی فنول نسبت به سایر میوه های محبوب مانند هلو است.

5. آلو و افزایش سلامت استخوان

آلو و آلوچه به دلیل دارا بودن انواع مواد مغذی مثل ویتامین ها و مواد معدنی گوناگون برای بهبود سلامت استخوان ها مفید هستند. آلوها نه تنها از کاهش تراکم استخوان و ابتلا به بیماری پوکی استخوان جلوگیری می نمایند، بلکه قادر هستند تراکم و استخوان از دست رفته را دوباره بازسازی نمایند. بعلاوه مطالعات اجرا شده نشان داده است، آلوها سطح هورمون های خاصی که در تشکیل استخوان دخیل هستند را افزایش می دهند. آلوچه نیز حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین K، فسفر، منیزیم و پتاسیم است که دارای اثرات محافظتی برای استخوان ها هستند.

6. افزایش سلامت قلب

مصرف آلو و آلوچه به طور مرتب تأثیر محافظتی بر سلامت قلب دارد. این میوه های خوشمزه و آبدار باعث کاهش فشار خون و کاهش کلسترول بد خون می شوند، که مهم ترین عوامل ایجاد بیماری های قلبی هستند. به نظر می رسد اثرات مثبت آلو و آلوچه بر عوامل ایجاد خطر بیماری های قلبی به دلیل محتوای بالای فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان های موجود در این میوه های ترش و شیرین است.

7. بهبود سیستم عصبی با B6 آلوها

آلو حاوی ویتامین B6 است که به عملکرد صحیح سیگنال های عصبی یاری می نماید. آن ها بعلاوه به رشد طبیعی مغز یاری می نمایند و در شکل گیری هورمون های تأثیرگذار در خلق و خو نیز اثر دارند. ماده ای به نام تریپتوفان در این میوه های آبدار وجود دارد که بعنوان یک اسید آمینه در فراوری انتقال دهنده عصبی مانند سروتونین نقش دارند. سروتونین هورمونی است که باعث بهبود خواب، اشتها و تمرکز می گردد.

8. با مصرف آلو جوان بمانید!

این میوه های خوشمزه و ملس علاوه بر سایر آنتی اکسیدان ها سرشار از ویتامین C هستند، که به حفظ سلامت پوست و شاداب کردن پوست یاری می نمایند. مصرف آلو و آلوچه به دلیل وجود مواد مغذی ضد پیری باعث کم رنگ شدن لکه های تیره و چروک نیز می شوند.

عصاره های آلو و آلوچه بعلاوه خاصیت پاک نمایندگی قوی دارند و در محصولات پاک نماینده پوست در صنعت محصولات آرایشی و زیبایی از آن ها استفاده می گردد.

سخن آخر

طعم آلو و آلوچه به شکلی است که افراد سرد مزاج باید در اندازه مصرف این میوه ها، احتیاط نمایند. زیرا مصرف بیش از حد آن ها منجر به سردی و کسلی بدن می گردد. برای ما در پایین همین صفحه بنویسید شما از آلو و آلوچه در حالت تازه و خشک چه استفاده هایی می کنید؟ منتظر نظرات و پیشنهادات عالی شما هستیم!

بعلاوه شما می توانید در خبرنگاران با طبع میوه های دیگر مانند طبع آناناس و طبع هلو و خواص و مصلحاتشان نیز آشنا شوید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 15592

به "طبع آلو و آلوچه ، مصلحات و خواص عالی آن ها در طب سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبع آلو و آلوچه ، مصلحات و خواص عالی آن ها در طب سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید