طرح آزمایشی فرودگاه گاتویک لندن برای سریع تر سوارشدن مسافران
به گزارش مجله وبلاگ فروش، فرودگاه گاتویک لندن و شرکت هواپیمایی ایزی جت، برای کاستن از انتظار مسافران در زمان سوار شدن و نشستن روی صندلی های خود، طرح جدیدی را آزمایش می نمایند.

در صورت موفقیت طرح آزمایشی نوی که قرار است در یکی از فرودگاه های اصلی انگلستان به مرحله اجرا در بیاید، مسافران شاهد کاهش 10 درصدی زمان سوارشدن به هواپیماها خواهند بود. انتظار کشیدن در سه ردیف شلوغ و طولانی در حالی که مسافران جلویی کیف های خود را با زور در محفظه های بالای سر خود می چپانند یا پا گذاشتن روی پای فردی که روی صندلی کنار راهرو نشسته است، برای نشستن روی صندلی کنار پنجره، تنها بعضی از واقعیت های کوچک و بی اهمیتی هستند که حین سفر با یک هواپیمای مدرن تجربه خواهید کرد؛ اما طرح آزمایشی نوی که در فرودگاه گاتویک لندن، دومین فرودگاه بزرگ بریتانیا، در حال انجام است، شاید بتواند تا حدی از این مسائل بکاهد.
فرودگاه گاتویک روز چهارشنبه پیش گفت که طی طرحی آزمایشی که هفته پیش شروع شد و دو هفته به طول خواهد انجامید، آن ها با همکاری شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت ایزی جت، روش های مختلف برای سوارشدن مسافران را می آزمایند. آن ها امیدوار هستند تا روند سوار شدن مسافران را سریع تر و کم دردسرتر سازند. در بیانیه ای که به وسیله مسئولان فرودگاه گاتویک منتشر شده، آمده است که روش های نو می توانند زمان سوارشدن را تا 10 درصد کاهش بدهند. طرح آزمایشی مذکور شامل سوار کردن مسافران از ردیف عقب به جلو است و ابتدا، مسافران صندلی های کنار پنجره و سپس مسافران صندلی های میانی و صندلی های کنار راهرو سوار می شوند.
نمایشگرهای دیجیتالی در گیت 101 فرودگاه که محل انجام طرح است، به چشم می خورند. این نمایشگرها، نحوه سوارشدن را به مسافران نشان می دهند. یکی از سخنگویان گاتویک به CNN گفت در هفته اول اجرای این طرح، 158 مسافر یک پرواز در عرض 14 دقیقه سوار شدند؛ این زمان دو تا سه دقیقه سریع تر از زمان نرمال است. او گفت که مسافران از سیستم نو راضی بودند.
مسافرانی که دارای بلیط های دارای اولویت بودند، افرادی که نیازمند یاری های ویژه بودند و نیز افرادی که به همراه کودک سفر می نمایند، همچنان در سیستم نو این اجازه را دارند که زودتر از دیگران سوار شوند.
ابی چاکو، رئیس بخش فناوری های توانمندساز و نوآوری های دیجیتال در فرودگاه گاتویک، در بیانیه ای گفت:
نشانه های اولیه حاکی از آن است که این روش نو، ظرفیت کاهش زمان کل سوارشدن را دارد.
انتظار داریم که به وسیله برقراری بهتر ارتباط با مسافران و سوار کردن آن ها براساس شماره صندلی، کل تجربه سوار هواپیما شدن را [برای آن ها] تجربه ای آرامش بخش تر بسازیم و در نتیجه، از ازدحام تعداد زیادی از مسافران در هر مرحله جلوگیری کنیم.
یکی از سخنگویان ایزی جت نیز به CNN گفته است که تنها در بعضی از پروازهای خود با این طرح همکاری خواهند کرد:
نمی خواهیم این کار را در همه شبکه خود اجرا کنیم؛ اما با گاتویک همکاری خواهیم کرد تا نتیجه طرح آن ها را در خاتمه کار مورد آنالیز قرار بدهیم.
همواره می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز خبرنگاران ، پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده کنید و بلیط سفر خود را مقرون به صرفه تر از هر جای دیگر تهیه کنید.
منبع: کجارو / edition.cnn.com