طرح آمایش سرزمین در 70 درصد استان ها پایش شده است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس تیم آمایش صنعتی وزارت صمت گفت: طرح آمایش سرزمین در 70 درصد استان ها پایش شده و سایر استان ها نیز در هفته های آینده پایش می گردد.

طرح آمایش سرزمین در 70 درصد استان ها پایش شده است

آقای محمدی در جلسه راهبری آمایش سرزمین استان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس طرح آمایش در بعضی نقاط کمتربرخوردار احتیاج است طرح ها و صنایعی ایجاد گردد که این منطقه ها شناسایی و برای تصمیم گیری به وزارت فرستاده شد.

وی اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری 94 طرح صنعتی دارای پیشرفت بالای 60 درصد و با اشتغال بالای 50 نفر در اولویت است که به سازمان مطالعات و بهره وری اعلام شده تا با برطرف کردن موانع زمینه اشتغال سریع ایجاد گردد.

محمدی اعلام نمود: صنعتی شدن یک منطقه به تقاضای بخش خصوصی برای ایجاد صنعت بستگی دارد و اگر ظرفیت هایی در منطقه وجود داشته باشد قطعا اقبال سرمایه گذاران به آن منطقه خواهد بود.

مشاور صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور اضافه کرد: زیرساخت های درست، سرمایه گذاران کل کشور و حتی خارج از کشور را جذب منطقه می نماید که در این خصوص پرداخت تسهیلات، ایجاد زیرساخت های درست و حل مسائل و اختلافات در دستور کار صمت و شهرک های صنعتی است.

در این نشست مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان تصویب شده، اما هنوز فهرست طرح ها جز به جز به استان اعلام نشده است.

سجاد رستمی گفت: در طرح آمایش سرزمین ظرفیت ها و پتانسیل های 450 شهرستان کشور آنالیز شده و بر اساس آن کشور از لحاظ شرایط صنعت به چهار ناحیه محروم تا بیش برخوردار تقسیم بندی می گردد.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری اعلام نمود: بعضی نواحی به لحاظ صنعتی توسعه لازم را نداشته که قرار است با یاری سازمان های توسعه ای و سرمایه گذاری، در این منطقه ها سرمایه گذاری گردد.

رستمی گفت: کوشش شده محدودیت ها برطرف گردد تا محرومیت های زیرساختی به حداقل برسد و با ارائه تسهیلات طرح های نیمه تمام هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان تصویب شده، اما هنوز فهرست طرح ها جز به جز به استان اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید

گروه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جمع آوری اطلاعات براساس آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری در این حوزه به شهرکرد آمده بودند تا بتوانند گزارشی از اولویت های سرمایه گذاری در این استان به همراه سایر استان ها را ارائه دهند.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 21618

به "طرح آمایش سرزمین در 70 درصد استان ها پایش شده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرح آمایش سرزمین در 70 درصد استان ها پایش شده است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح آمایش سرزمین در 70 درصد استان ها پایش شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید